Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:45:15 GMT

واکسن فخرا نسبت به نمونه های خارجی برتری دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۲۰۶۴

واکسن فخرا نسبت به نمونه های خارجی برتری دارد

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ساخت واکسن ایرانی فخرا که در تراز واکسن‌های جهانی است برتری هایی نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح در کنار فعالیت‌های نظامی کارهای بسیار بزرگی را انجام داده است که موجب افتخار ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : خوشبختانه توانستیم بعد از شیوع کرونا در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارایه خدمات در بیمارستان های مختلف نیروهای مسلح به مردم در حوزه ساخت واکسن هم وارد شویم و امروز یکی از مهم ترین و کارآمدترین واکسن ها در وزارت دفاع تولید شده است.

جانشین وزیر دفاع گفت: ما افتخار داریم که از تکنولوژی هایی که در موشک نقطه زن ، شناورهای پیشرفته و حوزه هوایی داشتیم و در بسیاری از سلاح ها تجهیزات به پیشرفت های بسیار خوبی به دست بیاوریم و توانستیم موشک‌های زمین به زمین را نقطه زن کنیم و در صنعت هوایی با ساخت جنگنده آموزشی و سلاح انفرادی به به برتری هایی نسبت به غرب دست یابند. همچنین بسیاری از تجهیزات را تولید کردیم که قابل گفتن و اعلام عمومی نیست که انشالله در زمان خود برخی از آنها اعلام خواهد شد.

سردار تقی زاده گفت: در حوزه ساخت واکسن یکی از افتخارات بزرگ ما این است که در زمان شهید فخری زاده تیمی و کادری بسیار فهیم و دانشمند را تشکیل دادند و فاز تحقیقاتی واکسن ایرانی را آغاز کردند که الحمدالله با پشتیبانی های صورت گرفته توانسته ایم به موفقیت های خوبی و مراحل موفقیت‌آمیز در شرکت سپند برسیم و امیدواریم در زمان ریاست جدید این سازمان نیز موفقیت ها ادامه یابد و شاهد توسعه زیر ساختار و توسعه واکسن ایرانی فخرا باشیم.

وی ادامه داد: آنچنان که ما در صنعت هوایی ، موشک سازی ، هواپیمایی و شناور تمام تجهیزات بومی است ان شالله یکی از افتخارات ایران ساخت واکسن ایرانی فخرا که در تراز واکسن‌های جهانی است را داشته ایم و می‌توانیم با افتخار بگویم که این واکسن برتری های نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد و امیدواریم بتوانیم در فاز اول نیاز داخلی کشور را تامین و در مراحل بعد به بحث صادرات آن بپردازیم.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن ایرانی فخرا نیروهای مسلح ساخت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ووشوکار ایرانی طلایی شد
  • درخشش طلا بر گردن ووشوکار ایرانی
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی