Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   محمدرضا قهرمانیان  گفت: «۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خردادماه به‌عنوان روز جهانی صنایع‌دستی نام‌گذاری شده است که به همین مناسبت، برنامه‌های مختلفی طی یک هفته در استان اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید 

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در محوطه تاریخی ریوی مانه و سملقان

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی خراسان شمالی افزود: تجلیل و تکریم هنرمندان خانه صنایع‌دستی بجنورد، دیدار با پیشکسوتان حوزه صنایع‌دستی استان، برگزاری دوره آموزش تخصصی گوهرشناسی کاربردی و بازدید از کارگاه‌های برتر ازجمله این برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمانیان همچنین از افتتاح و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی اسفراین با همت بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: «برگزاری اختتامیه دوره آموزشی ویژه شاغلان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته صنایع‌دستی در استان اجرا می‌شود.»

او برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته ویژه شاغلان صنایع‌دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی کوتاه‌مدت و مقدماتی برای علاقه‌مندان به هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی، برگزاری دوره‌های آموزشی تولید زنده (به آموزی) در رشته‌های شاخص و... را ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای ترویج و تجاری‌سازی صنایع‌دستی برشمرد.

او گفت: بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند در ۶۱ رشته درزمینهٔ تولید انواع صنایع‌دستی استان فعالیت می‌کنند که برخی از تولیدات ازجمله سفال و سرامیک، دست‌بافته‌های داری و انواع زیورآلات به کشورهایی، چون لهستان، چین، ترکیه، ایتالیا، لبنان، قطر، کانادا و سوئد صادر می‌شود.

انتهای پیام/ه 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان شمالی هنرهای دستی برگزاری دوره صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان