Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در دیدار با منصوری امام جمعه شهرستان آببرگفت: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر موسسه‌ای عام المنفعه است در همه فعالیت‌های انسان دوستانه اعم از حمایت‌های معیشتی تا امداد و نجات و فعالیت‌های تخصصی تلاش می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه  موضوع امداد و نجات در حوادث برعهده هلال احمر است، افزود: هرچه فعالیت بیشتری داشته باشیم باز هم کم است و امروز نیز اقدام به برگزاری مانور دورمیزی کردیم که چگونگی فراخوان، تصمیم گیری و ارسال تجهیزات به مناطق حادثه دیده باز آموزشی و دوباره تبیین شد.


موسوی به آموزش‌های هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: آموزش از ارکان اصلی هلال احمر در فعالیت‌های بشردوستانه به شمار می‌رود که برای علاقمندان آموزش کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش همگانی را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.


او افزود: فعالیت‌های حمایتی، معیشتی و فرهنگی نیز با هدف آمادگی در حوادث و عضویت در تیم‌های امداد و نجات برای ارائه خدمات مطلوب در بلایای طبیعی است تا به موقع و با اثر بخشی بالا به حادثه دیدگان خدمات ارائه دهیم.


موسوی ادامه داد: با توجه به مقبولیت ائمه جمعه و امامان جماعت در میان مردم انتظار داریم در خصوص فرهنگ سازی برای فراگیری آموزش‌های هلال احمر در نماز‌های جمعه کمک شود تا هنگام وقوع حوادث خسارت‌های جانی و مالی نباشد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به ۳۱ خردادماه  سالگرد زلزله ۱۳۶۹ طارم اشاره کرد و گفت: بیشتر مردم شهرستان طارم این حادثه تلخ را دیده اند که ارائه آموزش‌ها تلنگری باشد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند شوند.


موسوی ادامه داد: چنانچه حادثه‌ای اتفاق بیفتد هلال احمر به تنهایی نمی‌تواند کمک کند بلکه این مهم نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است تا مدیریت در این خصوص به نحو مطلوبی محقق شود.


او افزود: حضور ائمه جمعه ارزشمند و مغتنم است تا بتوانیم با همکاری این قشر مردم را نسبت به آمادگی در برابر حوادث و بالایا آماده کنیم و آموزش‌های مورد نیاز را ارائه دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین منصوری امام جمعه شهر آب بر  گفت: به اندازه‌ای که در توان نیرو‌ها بوده همیشه آماده اند و ایثار و از خود گذشتگی‌ها را در شیوع ویروس کرونا نشان داده اند.

او افزود: هم اکنون نیز در نماز جمعه آب بر اعضای هلال احمر‌ اقدام به تب سنجی، ضد عفونی و توزیع ماسک برای نمازگزاران می‌کنند که این مهم موجب آسایش خاطر نمازگزاران می‌شود.


منصوری ادامه داد: در ماه مبارک رمضان با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان در روستا‌های دورافتاده طارم اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی و افتتاح خانه هلال کرده و با نیرو‌های امداد و نجات در پایگاه امداد و نجات دیدار کرده ایم.

مانور دورمیزی وقوع زلزله در شیت، دیدار با امام جمعه شهر آب بر، دیدار با فرماندار شهرستان طارم، افتتاح خانه هلال بخشداری گیلوان و بازدید از پایگاه امداد و نجات کوهستان جاده زنجان – تهم از برنامه‌های سفر یک روزه مدیر عامل و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان به این شهرستان بود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زنجان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از نجات کودک ۲ ساله در حال غرق‌ شدن در رودخانه‌ یکی از روستا‌های مهاباد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آن‌ها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌وجوی فرد غرق‌شده دیگری هستند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی