Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد مختاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ طرح عمرانی شهرداری رفسنجان در قالب احداث بوستان و پارک محله ای است و یکی از آن ها بوستان خیابان شهید میرافضلی است که احداث این پروژه به همت معاونت شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان، پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد دارد و به وسعت ۱۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع و با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد ریال ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بوستان در محله رحمت آباد رفسنجان واقع شده و با هدف افزایش سرانه فضاهای سبز شهری و نیز ایجاد نشاط برای شهروندان در حال احداث است.

شهردار رفسنجان تصریح کرد: در طرح احداث بوستان خیابان شهید میرافضلی رفسنجان ایجاد فضای مناسب برای کودکان و سالمندان در نظر گرفته شده ضمن اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در این بوستان ایجاد خواهد شد.

مختاری در تشریح پنج طرح پارک محله ای دیگر نیز گفت: احداث بوستان در بلوار شهید محمدی با متراژ چهار هزار مترمربع، پارک محله ای در خیابان مصطفی خمینی با متراژ یکهزار و ۲۰۰ متر مربع، پارک محله ای در خیابان دکتر حسابی با متراژ چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع، پارک محله ای در خیابان نظا مهندسی با مساحت چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع و بوستان محله ای در خیابان شهید محمدی با مساحت چهار هزار متر مربع در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در مجموع با اجرای این پنج پارک محله ای ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای سبز در رفسنجان ایجاد خواهد شد و این پنج بوستان با اعتبار بیش از ۷۱ میلیارد ریال احداث می شوند.

 تخفیف ۲۰ درصدی عوارض شهرداری تا پایان خردادماه تمدید شد

شهردار رفسنجان همچنین از تمدید تخفیف ۲۰ درصدی عوارض شهرداری تا پایان خردادماه جاری خبر داد و گفت: این عوارض می تواند عوارض ساختمان، تراکم، کسب و پیشه و تغییر کاربری باشد و شهروندان می‌توانند از فرصت پیش‌ آمده نهایت استفاده را کرده و با مشارکت مطلوب خود نقش بسزایی در توسعه و آبادی شهر داشته باشند.

مختاری افزود: همکاری و مشارکت شهروندان در پرداخت به‌ موقع عوارض نوسازی و عمران شهری موجب خواهد شد مدیریت شهری در اجرای برنامه‌های خود سریع‌تر گام بردارد.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت دهه کرامت و به منظور رفاه حال شهروندان پیشنهادی مبنی بر تمدید تخفیفات عوارض تا پایان خردادماه از طرف شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر شد که پس از بررسی در جلسه ۱۹۴ شورای اسلامی شهر با این پیشنهاد موافقت شد.

عملیات اجرای طرح گردشگری صد چشمه در رفسنجان آغاز شد

مسئول گردشگری و مجری طرح صد چشمه شهرداری رفسنجان نیز گفت: رودخانه شور در دل شهر قرار دارد و به مکانی برای تخلیه زباله های ساختمانی تبدیل شده است که برای ساماندهی این رودخانه طرح صد چشمه به طول ۲ کیلومتر در ۹ فاز در این رودخانه اجرا می شود تا هم مردم بتوانند از منظره زیبا و گردشگری آن بهره مند شوند هم اینکه این محل از زباله های ساختمانی پاکسازی شود.

سید مصطفی ترابی اظهار کرد: قرار است طرح صد چشمه در ۹ فاز اجرا شود که فاز اولیه در قالب حوضچه های آرامش اجرا شده و ۲ فاز دیگر هم در قالب کف سازی و پلکانی شدن دیواره های رودخانه  آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این مرحله ضمن اجرای کف سازی، دیواره های رودخانه هم به صورت پلکانی ساخته خواهد شد که طی ۲ ماه آینده این ۲ فاز تکمیل خواهند شد و اجرای فازهای بعدی آغاز خواهد شد.

وی اقدامات دیگر این طرح را در فازهای بعدی شامل ایجاد مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی، گذر گردشگری و ... عنوان کرد و افزود: پارکی هم نزدیک این رودخانه وجود دارد که مردم می توانند ضمن برخورداری از صد چشمه از آن پارک هم استفاده کنند و لحظاتی شاد را به ارمغان ببرند.

ترابی خاطرنشان کرد: در بستر رودخانه ساختمان سازی نخواهیم داشت و به گونه ای فازها طراحی شده اند که در صورت طغیان سیلاب، آب به زیرساخت های این طرح آسیبی نرساند و آب به دشت هدایت شود.

وی گفت: برای اجرای پروژه صد چشمه اعتباری حدود ۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با اجرای این طرح، شهر رفسنجان به یک فرصت و ظرفیت گردشگری، تفریحی و خدماتی تبدیل خواهد شد.

شهر رفسنجان بیش از ۷۰ بوستان و پارک محله ای دارد و شهرداری رفسنجان به جمعیت بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر خدماتی همچون‌ آسفالت، احداث بوستان ارائه می کند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک شهر شهرداری رفسنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک شهر خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان پارک شهر شهرداری رفسنجان محله ای در خیابان شهرداری رفسنجان احداث بوستان پارک محله ای خواهد شد متر مربع صد چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری شهرداری اصفهان از آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و گفت: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن سلمانی در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان با بیان اقدامات پیش‌رو و ظرفیت‌های ایجاد شده از طریق ضوابط و تشریح آن‌ها برای شهروندان نسبت به مشارکت شهروندان در تحقق بازآفرینی، اظهار کرد: مزایا و تسهیلات خوبی از سوی شهرداری برای متقاضیان بازآفرینی و نوسازی درنظر گرفته شده است که تحقق آن به تنهایی از طریق شهرداری‌ها امکان‌پذیر نیست و نیاز است تمام سازمان‌های اجرایی در این امر مشارکت کنند، البته شهروندان به‌عنوان صاحبان شهر اصل جدایی‌ناپذیر این مشارکت هستند.

وی با اشاره به استفاده از مشارکت مردم در اجرای طرح بازآفرینی شهری افزود: اگر بخواهیم طرح بازآفرینی را در شهر اجرا کنیم باید با دعوت و مشارکت مردم انجام پذیرد.

مدیر طرح‌های بازآفرینی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ازآغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی خبر داد و تصریح کرد: بازآفرینی محله جامی با اجرای همزمان پنج پروژه خدماتی و نوسازی شهرداری اصفهان با جدیت در حال انجام است و به‌منظور جلب رضایتمندی و امیدآفرینی هر چه بیشتر شهروندان ساکن در این محدوده و جلب مشارکت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در محله جامی در راستای تحقق برنامه‌های بازآفرینی محله راه‌اندازی دفتر مشارکت محلی از طریق مدیریت شهری با محوریت شهروندان در دستور کار قرار گرفت‌.

به گزارش ایمنا، در جلسه مربوط به طرح نوسازی و بازآفرینی محله جامی اصفهان که با حضور تیم مدیریت شهری منطقه یک برگزار شد، ضمن اعلام اقدام‌های صورت گرفته در رابطه با بافت فرسوده و عملکرد معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مباحث مربوط به پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی محله جامی در منطقه یک شهرداری اصفهان، از نظرات و نحوه مشارکت معتمدان محل و ساکنان محدوده در تهیه، تحقق و بازبینی طرح بازآفرینی و مسائل پیش‌رو این محله قدردانی شد.

کد خبر 749331

دیگر خبرها

  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه
  • خیابان های بوکان به پارکبانان سپرده می شوند
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر