Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، با احتساب ۷۰ نفری که هفته پیش طی عملیات نیروهای نظامی ارتش سومالی علیه گروه تروریستی الشباب کشته شدند، شمار کشته‌های این گروه در کمتر از یک هفته گذشته به بیش از ۱۳۰ تن رسیده است.

تاکنون رسانه‌های محلی از علت انفجار این انبار اسلحه گزارشی منتشر نکرده‌اند، اما ارتش سومالی عملیاتی برای مقابله با این گروه در جنوب این کشور آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سومالی پنجشنبه گذشته اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور طی عملیاتی در جنوب سومالی ۷۰ تن از عناصر گروه تروریستی الشباب از جمله دو تن از سرکردگان این گروه را کشتند و شماری نیز زخمی شدند.

سومالی از زمان تاسیس گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴  میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شده‌ است.

این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا قرار دارد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در «موگادیشو» پایتخت سومالی حمله کرده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه تروریستی الشباب یک گروه مسلحانه وابسته به شبکه «القاعده» است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده را پایه‌ریزی کرده است.

تارنمای خبری انگلیسی زبان «گارو آنلاین» ( Garrow Online ) سومالی چهارشنبه گذشته به نقل از «اودووا یوسف راگه» نوشت که نیروهای نظامی این کشور به از بین بردن عناصر الشباب در مخفیگاه‌های مختلفشان در کشور ادامه خواهند داد.

به گفته او، بیشتر عناصر الشباب در دام نیروهای ارتش سومالی در منطقه «شبل» که فرماندهان ارشد با این نیروها همراهی می‌کردند، گرفتار شدند.

نیروهای امنیتی سومالی عملیات‌ خود علیه الشباب را در این منطقه تشدید کرده و چندین روستا را از چنگ آنها درآورده‌اند.

برچسب‌ها گروه تروریستی الشباب قاره آفریقا اتحادیه آفریقا سومالی القاعده موگادیشو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی الشباب قاره آفریقا اتحادیه آفریقا گروه تروریستی الشباب قاره آفریقا اتحادیه آفریقا سومالی القاعده موگادیشو گروه تروریستی الشباب ارتش سومالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه