Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (سه شنبه) پایگاه خبری «الخلیج الجدید»، این دو سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که گزارش رژیم بحرین که حملات پلیس به کودکان را در مراکز نگهداری انکار می‌کند، فاقد اعتبار است.

در این بیانیه تأکید شده است که گفته‌های کودکان و اطلاعات موجود با گزارش صادر شده توسط وزیر دفاع در وزارت کشور بحرین مغایرت دارد و مقامات این کشور باید پاسخگوی شکنجه کودکان در بند رژیم آل خلیفه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه مارس گذشته این دو سازمان مقامات بحرین را به دستگیری و ضرب و شتم ۱۳ کودک ۱۱ تا ۱۷ ساله در زمان بزرگداشت دهمین سالگرد قیام مردم این کشور در سال ۲۰۱۱ متهم کردند.

مدافعان حقوق بشر، فعالان و سازمان‌های محلی و بین‌المللی بارها مقامات بحرین را به ارتکاب نقض جدی حقوق بشر مانند شکنجه و بازداشت طولانی مدت بدون محاکمه مخالفان سیاسی متهم کرده‌اند.

مردم بحرین در ژانویه ۲۰۱۱ همزمان با شروع قیام‌های مردمی در منطقه، اعتراضات خود را علیه رژیم آل خلیفه آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت، این رژیم در نهایت شقاوت با معترضان برخورد کرد.

رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با مردم بحرین در نهایت از کشورهای عربستان و امارات درخواست اعزام نیروهای نظامی کرده و به کمک آنها قیام مردمی بحرینیها را به خاک و خون کشید.

اکنون نظامیان عربستان و امارات مراکز اصلی قدرت آل خلیفه را تحت محافظت خود دارند و اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را همراه با نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش این کشور، با شدت سرکوب می‌کنند.

برچسب‌ها بحرین آل خلیفه حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین آل خلیفه حقوق بشر بحرین آل خلیفه حقوق بشر آل خلیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • متهم شدن برخی از مدیران سابق سازمان حفظ نباتات به قاچاق
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت