Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل صمت سمنان ضمن بیان اینکه شناسه رهگیری کالا برای چهار گروه کالایی اجباری شده است، ابراز داشت: این طرح بر اساس اجرای ماده هفت آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آئین‌نامه‌های اجرایی مرتبط در دستور کار قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه لوازم‌خانگی، لوازم‌یدکی، نساجی و پوشاک و مواد دخانی ازجمله این اقلام را شامل می‌شود، افزود: به این معنا که واردکنندگان و تولیدکنندگان کالای موردنظر می‌بایست برای ورود کالا به زنجیره تجاری کشور متناسب با مجوز فعالیت خود در سامانه جامع تجارت نسبت به اخذ و نصب شناسه رهگیری کالا اقدام کنند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه این شناسه رهگیری یک کد سیزده‌رقمی مبتنی بر شناسنامه کالا است، ابراز داشت: به‌منظور منحصربه‌فرد کردن هر واحد کالا به سایر کالاهای دارای بسته‌بندی با ابعاد مشخص اختصاص این کار انجام می‌شود.

یحیایی بابیان اینکه ماهیت، مالکیت و موقعیت کالا در هر نقطه از زنجیره تأمین مبتنی بر این شناسه قابل‌استعلام و رهگیری است، تصریح کرد: از طریق کد *۴*۷۷۷۷# و یا سامانه تجارت آسان قسمت شناسه کالا قابل رهگیری خواهد بود.

وی بابیان اینکه این کد رهگیری در قالب یک رمزینه بر روی کالای مزبور نصب یا درج می‌شود، افزود: اگر کد ۱۳ رقمی با شماره ۲۹۰ آغاز شود کالا داخلی و اگر با شماره ۲۸۰ آغاز شود کالا وارداتی است.

کد خبر 5230803

منبع: مهر

کلیدواژه: واردات کالا انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا گرگان مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی ایلام اردبیل خطبه های نماز جمعه عکس استانها قیام 15 خرداد امام خمینی ره شناسه رهگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیرجمشیدی گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش۱۵۵میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

وی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

جمشیدی بیان داشت: امارات حدودا ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشور‌ها است.

وی افزود: واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

جمشیدی با اشاره به واردات کالا‌های اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است