Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:30:19 GMT

باید با جامعه ارتباط بیشتری بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۴۱۷۳

باید با جامعه ارتباط بیشتری بگیریم

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: حدود 50 انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم که با کمک آنها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.

دکتر محمد ابراهیم اعلمی آل آقا در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران به میزبانی دانشگاه رازی که امروز(19 خرداد) بصورت مجازی برگزار شد، برگزاری چنین کنفرانس هایی را زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت دانست و اظهارکرد: علاقمندیم این کنفرانس سبب ساز فعالیت های مشترکی بین دانشگاه و صنعت شود و قراردادهایی در زمینه توسعه علمی و فناوری بین این دو حوزه شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس با همکاری انجمن های علمی، اعلام کرد: انجمن های علمی دانشجویی می توانند یکی از فعالین صحنه علمی در دانشگاه ها باشند و براین اساس است که توجه به این انجمن ها را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه رازی اضافه کرد: امروز در دانشگاه رازی با حمایت های معاونت فرهنگی، انجمن های علمی خوبی مشغول به فعالیت هستند و حدود 50 انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم و با کمک این انجمن ها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.  

وی تاکید کرد: امروزه مسیر فعالیت های علمی در دانشگاه ها نیاز به ابداعات، ابتکارات جدید و مشارکت های خلاقانه دارد و باید فعالیت های علمی و اثرگذاری این فعالیت‌ها در سطح جامعه نیز منعکس شود.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: انجمن های علمی دانشجویی می توانند کمک کنند تا فعالیت های علمی و تحقیقاتی و آنچه که در مسیر رفاه مردم انجام می گیرد را در قالب مشارکت های مدنی با جامعه به اشتراک بگذارند تا ارتباط بین دانشگاه و محیط پیرامونی به خوبی شکل گیرد.

وی افزود:  امیدواریم بتوانیم نهاد دانشگاه را با فعالیت های علمی بیشتر در مسیر رفع مشکلات جامعه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از توزیع ناعادلانه پروژه های پژوهشی بین اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز انتقاد کرد و گفت: از وزارت علوم تقاضا داریم در زمینه پروژه های پژوهشی مطرح در کشور سامانه سپاری هایی که انجام می گیرد شفاف سازی شود و در معرض دید اعضای هیات علمی قرار گیرد، چراکه اساتید و اعضای هیات علمی که خارج از تهران هستند، در گرفتن این قراردادها شرایط برخورداری ندارند.  

اولین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران سال 1371 به میزبانی دانشگاه شریف برگزار شد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه رازي كرمانشاه فعالیت های علمی انجمن های علمی دانشگاه رازی فعالیت ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی