Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جدیدترین اقدامات خود برنامه درسی رشته‌های «سلامت دهان» و «پروتز» و تدوین سند توسعه پیرادندانپزشکی را نهایی کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در چهار جلسه کمیته پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در نوبت‌های چهارم تا هشتم این کمیته تصمیماتی از جمله تدوین سند راهبردی پیرادندانپزشکی و تهیه و تکمیل کوریکولوم دو رشته کارشناسی پروتز و بهداشت دهان ودندان (یا پرستاری دندانپزشکی) اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در طول جلسات کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی تدوین نهایی سند توسعه دوره‌های پیرادندانپزشکی و تدوین و نهایی کردن عناوین و کوریکولوم رشته‌های سلامت دهان و پروتز‌های دندانی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین اولین نشست تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با موضوع نقش دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتقاء سلامت دهان و دندان معلولین با همکاری شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.

در ششمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی نیز مجموعه سیاست‌ها و راهبرد‌های ملی سلامت دهان مبتنی بر شواهد در ایران و گزارشی از انجام مطالعات تطبیقی در سطح جهان ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد موضوع اصلاح تشکیلات اداری و انجام کارسنجی‌های لازم در دانشکده‌های دندانپزشکی خصوصاً کارکنان غیر هیئت علمی بررسی و شرح وظایف تهیه شود.

الزام بودن به حضور نمایندگان معاونت بهداشتی و درمان در جلسات مذکور از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جلسه‌ای موضوع چگونگی تشکیل و راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ایی دندانپزشکی و داروسازی را بررسی کرد و مقرر شد این موضوع کارشناسی شده و به جمع‌بندی نهایی برسد.

اولین جلسه هم‌اندیشی و همکاری انجمن‌های علمی دندانپزشکی و دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی برگزار شد و تصمیم گرفته شد شیوه‌نامه همکاری انجمن‌های علمی و دانشکده‌های دندانپزشکی تدوین شود.

همچنین مقرر شد آیین‌نامه اجرایی تدوین و لیست کمبود اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دندانپزشکی تهیه شود.

دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی درباره طراحی، تدوین و اجرای کوریکولوم (برنامه‌های درسی) و ارتقا کوریکولوم در حال اجرا در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور مواردی را تصویب کرد که از آن جمله می‌توان به طراحی و اجرای دوره فلوشیپ مشترک دبیرخانه جهت مدیران گروه و اعضای هیئت علمی علاقمند و توانمندسازی اساتید با شرکت در دوره فلوشیپ آشنایی با کوریکولوم دندانپزشکی عمومی اشاره کرد.

در هشتمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی موضوع برنامه راهبردی تربیت نیروی انسانی حدواسط در دوره‌های پیرادندانپزشکی بررسی شد و مقرر شد این برنامه مورد بازبینی قرار گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت دهان دندانپزشکی برنامه درسی پروتز دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی دانشکده های دندانپزشکی سلامت دهان مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد