Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، به عنوان مثال، کاسکوها معمولاً تخمه‌های آفتابگردان را دوست دارند اما فنچ‌ها تخم شاه‌دانه را برای خوردن ترجیح می‌دهند. از این رو اگر از چند نوع پرنده نگهداری می‌کنید و یا نوع خاصی از پرندگان زینتی را پرورش می‌دهید بهتر است در خرید دانه پرنده دقت بیشتری را به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم مهمترین نکاتی که باید قبل از تهیه غذای پرنده به آن توجه کنید را با هم بررسی نمائیم. پس برای آگاهی از این نکات، تنها کافی است تا با ما همراه شوید.

به طبیعت و خواص دانه مورد علاقه پرنده خود توجه کنید

همانطور که گفتیم بخش قابل توجهی از غذای پرنده، از دانه‌ها تشکیل می‌شود. از این رو توجه به خواص دانه‌ها بسیار مهم است چراکه زیاده روی در مصرف آنها به سلامت پرندگان زینتی آسیب می‌رساند. مثلاً شاهدانه، دانه‌ای با طبیعت گرم است. این دانه به علت چربی بالایی که دارد اغلب برای افزایش تحرک و میل جنسی او در فصل جفتگیری استفاده می‌شود. اما مصرف بیش از اندازه این دانه موجب چاقی پرنده شده و سلامت او را به خطر می‌اندازد.

جالب است بدانید این دانه همچنین اعتیادآور است و می‌تواند پرنده را نسبت به دانه‌های دیگر بی میل کند. از این رو بهتر است از شاهدانه همانند سایر دانه‌ها به اندازه مناسب و در ترکیب با موادغذایی دیگر برای تغذیه پرنده زینتی خود بهره بگیرید.

در غذای پرنده از دانه‌های تازه و ارگانیک استفاده نمائید

فراموش نکنید که ظرف غذای پرنده خود را تنها باید از دانه‌های تازه و ارگانیک پر کنید. استفاده از دانه‌های کهنه، شکسته و خرد شده و یا حاوی انگل می‌تواند پرنده شما را با مشکلات گوارشی بسیاری مواجه نماید. از این رو اگر از پرنده خود در خانه نگهداری می‌کنید بهتر است غذای مورد علاقه او را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمائید.

همچنین توجه داشته باشید که خرید بیش از اندازه دانه و نگهداری آن به مدت طولانی، می‌تواند موجب کهنه شدن دانه‌ها شود. از این رو توصیه می‌کنیم حداکثر به اندازه مصرف یک ماه پرنده خود، دانه تهیه نمائید و برای ماه بعد، مجدد دانه مورد نیاز خود را سفارش دهید.

دانه‌های حاوی سنگ ریزه را در دسترس پرنده خود قرار ندهید

همانطور که می‌دانید برخی پرندگان در طبیعت با خوردن سنگ ریزه‌ها به هضم غذای خود کمک می‌کنند. این موضوع ممکن است برخی پرورش دهندگان را دچار اشتباه کند که بر این اساس می‌توانند از دانه‌های حاوی سنگریزه برای تغذیه پرنده خود استفاده کنند. در صورتی که واقعیت امر این است که دانه‌های حاوی سنگریزه برای تغذیه پرندگان خانگی بسیار خطرناک بوده و ممکن است صدمات جبران ناپذیری را به منقار آنها وارد کند.

از این رو توصیه می‌کنیم حتماً دانه‌های تمیز، بهداشتی و پاک شده را در دسترس پرنده خود قرار دهید. چراکه در صورت نیاز می‌توانید، ماسه تمیز و ضدعفونی شده را نیز در ظرفی جداگانه در قفس پرنده بگذارید. فراموش نکنید که برای ضدعفونی کردن ماسه باید آن را با مقداری آب بجوشانید تا آب آن بخار شود. سپس آن را در محل مناسبی پهن کنید تا خشک و سرد شود. حال ماسه تمیز را جمع کرده و برای استفاده، در دسترس پرنده خود قرار دهید.

غذای پرنده را به دانه‌ها محدود نکنید

قبل از خرید انواع دانه به این نکته توجه نمائید که شما نباید غذای پرنده خود را به غلات و دانه‌ها محدود نمائید. از این رو همیشه بخشی از این بودجه را به خرید میوه و سبزیجات تازه، پلت و مکمل‌های غذایی اختصاص دهید. با این کار شما می‌توانید رژیم غذایی کاملی را برای پرنده خود فراهم ساخته و سلامت و طول عمراو را تضمین نمائید.

از جوانه دانه‌ها و غلات استفاده کنید

خوردن و هضم برخی دانه‌ها برای پرندگان ریز جثه نظیر فنچ و سهره دشوار است. از این رو به یاد داشته باشید که از برخی دانه‌ها و غلات باید به صورت جوانه زده استفاده نمائید. برای این کار می‌توانید خود دانه را به صورت خشک تهیه کرده و در منزل آن را خیس کرده و آماده جوانه زدن کنید. همینطور اگر جای مورد اعتمادی را سراغ دارید می‌توانید از جوانه‌های آماده نیز برای این کار استفاده نمائید. گندم، ماش، عدس، جو، سویا و دانه‌هایی از این دست، همگی مواردی هستند که می‌توانید از جوانه آنها برای تغذیه پرنده خود استفاده نمائید.

در پایان یادآور می‌شویم که برای تهیه انواع غذای پرنده به صورت ارگانیک، بهداشتی و بسته بندی شده تنها کافی است تا سری به فروشگاه اینترنتی دانه مارکت بزنید. در دانه مارکت شما می‌توانید سفارش خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثبت نموده و آن را در اسرع وقت، درب منزل خود در سراسر کشور تحویل بگیرید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5230969

منبع: مهر

کلیدواژه: پرندگان زینتی بازار پرنده پرنده کسب و کار صنعت خودروسازی گروه خودروسازی سایپا دوربین مدار بسته سالمندی خلاقیت لیزر رژیم غذایی عکاسی نقاشی بلیت هواپیما آسیاتک بانک قرض الحسنه مهر ایران پالایشگاه تهران برای تغذیه غذای پرنده دانه ها پرنده خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی

این خوراک، یک غذای ساده و خوشمزه است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این ساندویچ از نان، ماکارونی پخته شده، سس و پنیر (اختیاری) تهیه می‌شود و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا میان وعده سرو شود.

تاریخچه ساندویچ ماکارونی:

تاریخچه دقیق ساندویچ ماکارونی مشخص نیست، اما برخی معتقدند که ریشه آن به ایتالیا در قرن نوزدهم برمی‌گردد. در آن زمان، ماکارونی غذای رایجی در بین مردم فقیر بود و به عنوان راهی برای استفاده از نان‌های مانده استفاده می‌شد.

ساندویچ ماکارونی در طول جنگ جهانی اول در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرد. در آن زمان، مواد اولیه مانند گوشت و مرغ کمیاب بود و ماکارونی به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و سیر کننده استفاده می‌شد.

امروزه، ساندویچ ماکارونی در سراسر جهان به عنوان یک غذای خانگی و خیابانی محبوب سرو می‌شود. تنوع زیادی در دستور پخت این ساندویچ وجود دارد و می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان مواد مختلفی را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه ساندویچ ماکارونی: مواد لازم برای ۴ نفر:

۴۰۰ گرم ماکارونی

۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

۱/۲ فنجان پیاز خرد شده

۲ حبه سیر، رنده شده

۱ فنجان سس گوجه فرنگی

۱/۲ قاشق چایخوری نمک

۱/۴ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۱/۴ فنجان پنیر چدار رنده شده (اختیاری)

۴ عدد نان باگت

مراحل پخت:

ماکارونی را طبق دستورالعمل روی بسته بپزید.

در حالی که ماکارونی در حال پخت است، روغن زیتون را در یک تابه روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

سیر را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر تفت دهید تا معطر شود.

سس گوجه فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید. مخلوط را به جوش برسانید و سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید تا سس غلیظ شود.

ماکارونی پخته شده را آبکش کنید و به سس اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

اگر از پنیر استفاده می‌کنید، آن را روی ماکارونی بریزید و هم بزنید تا ذوب شود.

مخلوط ماکارونی را به طور مساوی بین نان‌های باگت تقسیم کنید.

بلافاصله سرو کنید.

نکات:

می‌توانید از انواع مختلف ماکارونی برای تهیه این ساندویچ استفاده کنید. اسپاگتی، پنه و روتینی گزینه‌های رایجی هستند.

برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سوسیس، گوشت چرخ کرده یا سبزیجات به سس اضافه کنید.

اگر ساندویچ را از قبل آماده می‌کنید، نان را تا زمانی که آماده سرو شدن است، تست نکنید تا از خمیر شدن آن جلوگیری کنید.

ساندویچ ماکارونی را می‌توانید با سالاد یا سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین‌ها

دیگر خبرها

  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • صفر تا صد آرایشگری مردانه را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید /درآمد و مزیت