Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عنایت الله کلیج رئیس گروه تغذیه مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای سبز شدن جوانه‌ها باید دانه‌ها را از شب تا صبح در آب خیس کرده و آن‌ها را در جایی نیمه گرم قرار دهید.

او افزود: پس از خیساندن و آبکش کردن باید در همان آبکش بماند تا نپوسد سپس دانه‌ها را درون سینی ریخته و با پارچه مرطوبی آن‌ها را بپوشانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ضرورت قرارگیری جوانه حبوبات و غلات در سبد‌غذایی روزانه

کلیج اضافه کرد: شستن و آبکش کردن دانه‌ها را به طور روزانه صبح و شب انجام دهید و در تمام مدت ظرف را در محلی تاریک و نسبتا گرم قرار دهید.

او اظهار داشت: اگر درجه حرارت محیط تاریک ۲۲ درجه سانتی‌گراد باشد، دانه‌ها سریع جوانه می‌زند و بسته به نوع دانه بین سه تا پنج روز اگر دانه‌ها را از محیط تاریک به محیط روشن و پشت پنجره رو به آفتاب قرار دهید، دو تا سه روز بعد جوانه‌ها آماده مصرف هستند.

کلیج ادامه داد: نکته قابل توجه این است که جوانه حبوبات و غلات پس از آماده شدن باید به صورت خام مصرف شود که ارزش غذایی خود را حفظ کند و از بین نرود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت گروه تغذیه نیمه گرم دانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟