Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان در نامه‌ای به محمدعلی طالبی استاندار یزد نوشت: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی، مصوب آبان ۱۳۰۹ مجلس شورای ملی و نظام نامه اجرایی آن، مصوب ۱۳۱۱ هیات وزرا، بند ج از ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب بهمن ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم از ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی، ماده ۲۲ آئین‌نامه حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور، مصوب ۱۳۸۱ شورای امنیت کشور، فصل دوم آیین‌نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال فرهنگی تاریخی منقول مجاز مصوب ۱۳۸۴ هیات وزیران، مراتب ثبت ۶ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی به شرح زیر، پس از تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، اعلام می شود:

سنگ قبر احمدبن محمدبن ترک، مسجد قدمگاه (شماره اموالی: ۱۴۳۶)، شماره ثبت: ۱۳۷۵، مورخ ۱۳۹۸/۱۱/۲۸،

سنگ قبر محرابی، مسجد قدمگاه (شماره اموالی: ۱۳۷۱)، شماره ثبت: ۱۳۷۶، مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۱،

سنگ یادبود ملا بهرام ابن سرخاب دل (شماره اموالی: ۱۴۷۳)، شماره ثبت: ۱۳۷۷، مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۱،

مجموعه خنجرهای آویز نخل (شماره اموالی: ۱۷۳۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۷۳۷، ۱۷۳۶.۱۷۳۵)، شماره ثبت ۱۳۷۸، مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۱،

محل نگهداری این چهار اثر در  خانه نواب وکیل واقع در استان یزد، شهر یزد، محله فهادان، پشت محوطه زندان اسکندر است

سپر چرمی (شماره اموالی: ۵۰۸)، شماره ثبت: ۱۳۷۹، مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۱، 

محل نگهداری این سپر در موزه مردم‌شناسی واقع در استان یزد، شهرستان مهریز، شهر مهریز، خیابان جمهوری اسلامی، محله استهریج است.

شمشیر با غلاف (شماره اموالی: ۳۳۶۷)، شماره ثبت: ۱۳۸۰، مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۱، 

محل نگهداری این شمشر موزه مردم‌شناس شهرستان تفت واقع در استان یزد، شهر تفت، میدان امام، خیابان ساحلی، جنب مسجد شاه ولی است.

به گزارش ایرنا، طبق آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مصوب، شورای ملی ثبت آثار، بررسی و تصویب شرایط و ارزش ثبت آثار در چهار حوزه آثار غیرمنقول (اماکن تاریخی فرهنگی)، آثار منقول (اموال فرهنگی و اشیا تاریخی)، آثار طبیعی (مناظر بدیع جغرافیایی، محوطه‌های طبیعی- تاریخی، پدیده‌ها و نمونه‌های ارزشمند گیاهی، جانوری و زیستگاه‌ها) و آثار ناملموس (رویدادها، مراسم و آیین‌های معنوی و فرهنگی، آواها و مهارت‌ها و شیوه‌های پخت غذاهای سنتی و...) در فهرست ملی را در بر می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رییس شورا، معاون میراث‌فرهنگی نایب رییس و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی‌وطبیعی به عنوان دبیر شورا هستند که جلسات آن به صورت دوره‌ای و بر اساس پرونده‌های موضوعی با حضور اشخاص حقوقی ثابت، اشخاص حقیقی و تعدادی از صاحب‌نظران و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با هر پرونده به صورت متغیر تشکیل می‌شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی علی‌اصغر مونسان یزد علی ‌اصغر مونسان خیابان جمهوری اسلامی محمدعلی طالبی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علی اصغر مونسان یزد مجلس شورای اسلامی علی اصغر مونسان یزد علی اصغر مونسان خیابان جمهوری اسلامی محمدعلی طالبی میراث فرهنگی میراث فرهنگی شماره اموالی مجلس شورای شماره ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود