Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:20:09 GMT

بازگویی روایت تصویری از هزار و یک شب بخارا

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۸۶۵۹

بازگویی روایت تصویری از هزار و یک شب بخارا

به گزارش عصر چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، شب ششصد و نهم از مجموعه شب های بخارا به رونمایی از کتاب شب‌های بخارا، مجموعه عکس‌های جواد آتشباری اختصاص یافت.

در این نشست ضمن بزرگداشت علی دهباشی و تلاش بی‌پایان او برای بزرگداشت نام‌آوران فرهنگ و هنر، شب‌های بخارا به عنوان یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی غیردولتی در کشور یاد شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب شب‌های بخارا، مجموعه‌ای از عکس‌های آتشباری از سال ۱۳۸۵ است که شامل بیش از ۵۰۰ شب از شب‌های بخاراست و شامل نشست‌های چون بزرگداشت داریوش شایگان، عبدالوهاب شهیدی، قاسم انجوی شیرازی، شب قلم، شب هند، شب رابیندرانات تاگور و نشست هایی از این دست است.

مجموعه تصویری شب های بخارا مقدمه علی دهباشی منتشر شده و دهباشی در این مقدمه آورده است: جواد آتشباری عکاسی در شب های بخارا بود، اکنون که در ذهنم یادها و خاطره های شب های دوره بخارا می‌گذرد می‌توانم بگویم آمادگی اجرا و برگزاری این برنامه ‌ها تا هزار و یک شب را داریم.

کتاب‌ شب‌های بخارا، در ۳۹۸ صفحه گلاسه، توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است.  

در این نشست، اهالی فرهنگ و هنر و چهره‌هایی چون ژاله آموزگار، هادی خانیکی، مقصود فراستخواه، اشرف بروجردی، علی دهباشی، اسدالله امرایی، محمود آموزگار، سید محمود دعایی، کامبیز درم‌بخش، مهرداد اسکویی و... حضور داشتند.

برچسب‌ها سید محمود دعایی موسسه فرهنگی هنری بخارا علی دهباشی شبهای بخارا عکس خبری ژاله آموزگار داریوش شایگان عکاسی اشرف بروجردی هند هادی خانیکی عبدالوهاب شهیدی مقصود فراستخواه اسدالله امرایی کتاب سیدمحمود دعائی مهرداد اسکویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمود دعایی علی دهباشی سید محمود دعایی علی دهباشی عکس خبری ژاله آموزگار داریوش شایگان عکاسی اشرف بروجردی هند هادی خانیکی عبدالوهاب شهیدی مقصود فراستخواه اسدالله امرایی کتاب مهرداد اسکویی شب های بخارا علی دهباشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقد کتاب مویه های آمو

پنجمین همایش ادبی از بلخ تا نیشابور به همت انجمن ادبی خانه مولانا و حوزه هنری استان قم با رونمایی و نقد کتاب مویه‌های آمو اثر سیدسکندر حسینی بامداد در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

این همایش با حضور شاعران و نویسندگان ایران و افغانستان و با هدف شناخت بهتر و عمیق‌تر شعر امروز افغانستان برگزار شد.

در این همایش حسین محمدی مبارز، طهماسبی خراسانی‌ و سید حسین فصیحی با اجرای سیدعلی نقیب به نقد و بررسی مجموعه شعر مویه‌های آمو پرداختند.

منتقدین به کشف مضامین و خلق آثار موفق در زمینه‌های مختلف آیینی، اجتماعی و عاشقانه، سلیس بودن و به‌روز بودن زبان، بلخ‌گرایی و هویت تمدنی، انتخاب درست واژگان در شعر و انتخاب مناسب عنوان کتاب و تناسب آن با سروده‌های اجتماعی و عاشقانه اشاره کردند.

در این محفل ادبی سیده تکتم حسینی، احسان‌الله بدخشانی، شفیق صادقی، اعلا امیری، مژگان فرامنش، اسحاق ثاقبی داراب، معصومه جمالی، مجتبی خرسندی و سید سکندر حسینی بامداد (نویسنده مجموعه شعر مویه‌های آمو) شعرخوانی داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نقد کتاب مویه های آمو
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین