Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@06:01:19 GMT

حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی شبکه الجزیره

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۷۹۳۵۷

حملات سایبری به پایگاه‌های اینترنتی شبکه الجزیره

شبکه الجزیره اعلام کرد که از شنبه گذشته سیستم عامل‌ها و پایگاه‌های اینترنتی این شبکه مورد حملات سایبری قرار گرفته است.

به گزارش مشرق،شبکه الجزیره خبر داد که سیستم عامل‌ها و وب سایت‌های این شبکه از شنبه گذشته تحت حملات مداوم هک سایبری قرار گرفته‌اند.

 شبکه الجزیره با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حملات گفت: شدیدترین حملات مربوط به قبل از پخش برنامه «فی قبضة المقاومة»(در چنگال مقاومت) در سری برنامه‌های «ما خفی اعظم»(آنچه پنهان است، بزرگتر است) شبکه الجزیره بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه شبکه الجزیره در برنامه آنچه پنهان است، بزرگتر است  فایلی را منتشر کرد که در آن برای نخستین بار کتائب القسام شاخه نظامی حماس فایل صوتی و تصویر یکی از نظامیان رژیم صهیونیستی را که قبلا در اسارت خود داشت،  به نمایش گذاشت.

یک نظامی صهیونیست که هویت وی مشخص نیست، در فایل صوتی مذکور می‌گوید: من همان سرباز اسرائیلی هستم که در اسارت گردان‌های القسام است. امیدوارم اسرائیل ما را بازگرداند. من از  اسرائیل سوال می‌کنم آیا بین نظامیان اسیر شده فرق می‌گذارد؟ من هر روز می‌میرم و زنده می‌شم. امیدوارم به زودی در کنار خانواده‌ام باشم.

در این ویدئو همچنین برای نخستین بار تصاویری از عملیات اسارت «گلعاد شلیت» و تونلی که عملیات اسارت شالیت در آنجا انجام شده نمایش داده می‌شود که یکی از رزمندگان القسام در آن می‌گوید: ما الان پشت خطوط دشمن هستیم و بالای سرمان پایگاه‌های نظامی قرار دارد و نظامیان دشمن اسرائیلی در حال عملیات هستند.

در آخرین عملیات مبادله اسرا میان فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به مبادله «گلعاد شالیت»، رژیم صهیونیست ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی را با نظامی خود مبادله کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین مشرق حماس حملات سایبری شبکه الجزیره فلسطین رژیم صهیونیستی شبکه الجزیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • تصاویری از عملیات ترکیبی علیه رژیم صهیونیستی در پایگاه رویسات
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها
  • تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • دو روایت متفاوت ضدانقلاب از یک حادثه