Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی طلایی روایتی از ردصلاحیت شدنش در انتخابات شورای شهر را مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های مرتضی طلایی در نشستی مجازی در کلاب هاوس را بخوانید؛

بنده در هیات نظارت شهرستان و استان تایید صلاحیت شدم، ولی در هیات مرکزی رد شدم. از منظر دیگری جایگاه هیات نظارت قانون گذار را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تصور بنده این است که آنجایی که هیات اجرایی کسی را بر حسب موارد قانونی ردصلاحیت می‌کند وظیفه دستگاه اجرایی است. هیات‌های نظارت در تمام فرآیند در مقام دفاع از حقوق شهروندی که ردصلاحیت توسط هیات اجرایی شده است باید قرار گیرد، ولی این معادله الان برعکس است. عزیزان هیات نظارت که باید از حقوق شهروندان دفاع کنند در مقام و جایگاه دستگاه‌های اجرایی قرار گرفتند و به جای دستگاه‌های اجرایی ایفای نقش می‌کنند. درباره شخص خودم هم هیات نظارت شهرستان و هم استان صلاحیتم را تایید کردند و مستنداتش در اختیار بنده است. ظرف روز گذشته تا امروز آنچه اتفاق افتاده، فرماندار تهران اعلام کرده ۲۲۹۴ نفر تایید صلاحیت شده اند. در داخل سامانه ۲۲۹۲ نفر بارگزاری شده است و دو نفر حذف شده است که یکی از این دو نفر بنده هستم. به نظر می‌رسد این اقدام یک اقدام غیرقانونی است. چون نص صریح قانون مشخص می‌کند و همچنین نامه وزارت کشور صراحتا موضوع را بی اعتبار اعلام می‌کند و می‌گوید هیات نظارت مرکزی حق مداخله ندارد. مشروح مذاکرات و اراده قانونگذار در زمان تصویب قانون و جلسه غیرعلنی امروز هم مشخص می‌کند این کار غیرقانونی است و شنیدم ریاست مجلس برای هیات نظارت مرکزی ۲۴ ساعت زمان تعیین کرده اند تا نسبت به ۳۰۰ و خرده‌ای نفر تجدیدنظر کنند. حق دفاع در این شرایط موجود است، ولی حق دفاعی برای کسی پیش بینی نکرده اند. درباره جناب حق شناس هم این شرایط را داریم. به نظر می‌رسد عزیزان هیات نظارت مرکزی پاسخگوی چنین اتفاقی باشند. آیا خدای ناکرده هیات نظارت در جایگاه دفاع یا برنامه ریزی یا اقدام برای موفقیت یک جریان سیاسی این کار را کرده که امیدواریم چنین نباشد. شان هیات نظارت از چنین نسبت‌هایی دور است و امیدواریم قبل از اینکه موضوع بیش از این به جایگاه مجلس خدشه وارد کند اصلاح شود. از باب تنوع هم عرض کردم در دوره مجلس دهم که مجلس در اختیار دوستان اصلاح طلب بود صلاحیت بنده تایید شد، ولی الان می‌بینیم مجلس انقلابی چنین اقدامی را نسبت به حقیر داشته است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مرتضی طلایی اصولگرایان هیات نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور