Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدی نقشبندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امسال تاکنون 36 فقره آتش‌سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل‌ها در سطح 322 هکتار از اراضی استان شده است.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 187 فقره حریق در اراضی استان اتفاق افتاد که در نتیجه آن هزارو 445 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: امسال تاکنون 26 فقره پرونده قاچاق چوب در استان تشکیل شده است که طی آن 115 متر مکعب چوب نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

نقشبندی افزود: سال گذشته نیز 93 فقره تشکیل پرونده برای قاچاقچیان چوب و زغال در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع دادشد که منجر به کشف و ضبط 504 متر مکعب چوب و همچنین 3هزارو 129 کیلوگرم زغال شد. 

وی از همیاران طبیعت، دهیاران و عموم مردم خواست، هرگونه تخلف و قاچاق چوب را به این اداره اطلاع دهند تا سریعا نیروهای یگان حفاظت با همکاری پلیس وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها را وظیفه ای خطیر دانست و گفت: متخلفان غیرمجاز درصورت قاچاق هرگونه چوب قطع شده با برخورد جدی روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان آتش سوزی در جنگل و مراتع استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۷۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی