Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@09:00:12 GMT

فرود اضطراری پرواز تهران - کیش

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۰۳۰۸

فرود اضطراری پرواز تهران - کیش

برخلاف برخی ادعاهای مطرح‌شده درباره فرود اضطراری یکی از پروازهای امروز تهران - کیش، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد: انفجاری در کار نبود و پس از فرود اضطراری به دلیل نقص فنی موتور، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش رفتند.

شامگاه چهارشنبه کلیپی در فضای مجازی منتشر شد و برخی رسانه‌ها ادعا کردند یکی از پروازهای عصر دیروز تهران - کیش به دلیل انفجار در موتور هواپیما به تهران بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: برخلاف ادعای مطرح‌شده انفجاری در کار نبود. شخصا در فرودگاه مهرآباد حاضر شدم و با خلبان گفت‌وگو کردم.

وی افزود: بر اساس اظهارات مطرح‌شده از سوی خلبان پرواز شماره ۶۹۸۴، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی کاسپین ساعت ۱۹‌:۳۰ که از تهران به مقصد کیش پرواز کرده با نقص فنی در موتور شماره یک مواجه شد و خلبان تصمیم گرفت به دلیل افزایش حرارت این موتور به تهران بازگردد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این پرواز منجر به بروز حادثه‌ای نشد، افزود: خلبان با موفقیت فرود اضطراری را در فرودگاه مهرآباد انجام داد و پس از مدتی تاخیر، مسافران با هواپیمایی جایگزین به کیش پرواز کردند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه این پرواز حدود ۷۸ مسافر  و ۹ خدمه پروازی داشت، گفت: موتور این هواپیما هم اکنون در حال بازبینی است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرود اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا روز ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) تمدید کرد. این شرکت از فضای هوایی ایران نیز تا اطلاع ثانوی برای پروازها به سوی آسیا استفاده نخواهد کرد.   به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله؛ لوفت‌هانزا در پی بروز تهدید ایران به حمله علیه اسرائیل و عملی‌کردن این تهدید پروازهای خود به هر تهران و تل آویو را به حال تعلیق درآورد. قرار این بود این تعلیق در مورد ایران ۳۰ آوریل (11 اردیبهشت) خاتمه یابد ولی فعلا تا ۹ روز دیگر تمدید می‌شود.   لوفت‌هانزا روز دوشنبه ۲۹ آوریل در اطلاعیه‌ای در توضیح تمدید لغو پروازها به تهران نوشت: «امنیت مسافران و خدمه هواپیماهای این شرکت پیوسته بالاترین اولویت بوده‌ است.»   این اطلاعیه همچنین می‌گوید که لوفت‌‌هانزا در برآورد وضعیت امنیتی فعلی نه تنها به داده‌های دولت‌ها بلکه همچنین به ارزیابی‌های مستقل خود متکی است و تصمیماتش را بر مبنای این ارزیابی‌های می‌گیرد". کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لغو پرواز های بین‌المللی به اسرائیل هواپیمایی لوفت‌ هانزا تعلیق پروازهای خود را به تهران تمدید کرد

دیگر خبرها

  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران