Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی‌اکبر نژادرضا درگفتگو با خبرنگاران از آغاز خرید توافقی دانه روغنی کلزای استان که برای اولین بار به شیوه کشاورزی قراردادی تولید شده است خبر داد و اظهار داشت: در روز اول شروع ، بالغ بر ۴۰ تن محصول تحویل مرکز خرید شد.

وی در تشریح فرآیند کشاورزی قراردادی برای حمایت از کشاورزان و خرید توافقی محصولات تولیدی گفت: براساس قراردادی که فی مابین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان تبریز با کشاورزان کلزاکار استان تحت عنوان کشاورزی قرادادی منعقد شده علاوه بر تأمین نهاده‌های مورد نیاز از جمله کود و سم و بذر و همچنین تعهد تأمین ماشین آلات برداشت از طرف اتحادیه، مبلغی نیز بابت هزینه‌های مرتب به کشاورزان پرداخت شده است که به هنگام تحویل محصول تسویه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این طرح محصول کشاورزان براساس جدول پاکی و با نرخ حداقل ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی خریداری می‌شود که مورد استقبال کشاورزان واقع و همه کشاورزان کلزا کار علاقه‌مند استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

نژادرضا تصریح کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت کشت کلزا بوده و پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار تن محصول در ۱۳ مرکز خرید شهرستان‌های استان خریداری شود.

انتهای پیام/60001

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کلزا کشاورزان کشاورزی قراردادی دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید