Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:02:54 GMT

دانشجویان و انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۰۹۰۵

دانشجویان و انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا مشارکت‌ سیاسی جوانان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رفتار سیاسی شهروندان بوده و امروزه جنبش دانشجویی در وضعیتی قرار دارد که به غیر از برنامه‌ریزی برای انتخابات پیش‌رو باید ویژگی‌های کاندیدای اصلح را با توجه به دغدغه‌های خود برای مردم تبیین کند به گفته اکثر فعالان دانشجویی اقدامی فراتر از فعالیت برای انتخابات ۱۴۰۰ تشریح ویژگی‌های نامزد اصلح تر و نحوه جلب و جذب آحاد مردم به این صحنه مهم سیاسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امروزه جنبش‌های دانشجویی به یکی از کانونهای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده و از سوی مردم، سیاستمداران و دانشگاه‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌ اند، اهمیت فعالیت سیاسی در دانشگاه باعث شده تا مدیران و سیاست‌گذاران جمهوری اسلامی به عنوان سرمایه‌گذاران جریان‌های اجتماعی کشور برای تحقق کارکرد مدنظر خود به ارتباط بین دانشجو و سیاست علاقه‌مند شوند. 

رهبر معظم انقلاب در بیانات آذر ۱۳۷۸ در این باره فرمودند: عده‌ای مخالف سیاسی‌بودن دانشجو و هرگونه فعالیت سیاسی وی هستند در محیط دانشگاه، بعضی‌ها حوصله حرکت ندارند می‌گویند بگذار کارها را بکنیم درسمان را بخوانیم زودتر این ورق‌پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم این‌ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد نیستند. 

دسیسه ها و هجمه های نرم دشمنان و بدخواهان ملت و نظام اسلامی ایران برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه، حساسیت انتخابات 28 خرداد را مضاعف کرده به همین سبب از تمامی افراد صاحب‌نفوذ، معتمدان و ریش سفیدان، دانشجویان، علما، رسانه ها، نخبگان و سایر افراد دارای تریبون انتظار است که نقش مهم خود را در جلب و جذب مشارکت های مردمی بخوبی ایفا کنند.
به همین منظور خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان میزگردی با موضوع تبیین ضرورت مشارکت سیاسی با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برگزار کرد که هر یک از مدعوین به تفصیل به ضرورت‌ها و پیش‌نیازهای مشارکت در انتخابات و بایدها و نبایدهای آن پرداختند.

شرکت در انتخابات یک نگرش ملی

فاطمه شاهرخی عضو انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام در این میزگرد اظهارداشت: فارغ از هرگونه تفکر سیاسی گروهی و جناحی شرکت در انتخابات یک نگرش ملی است که باید به جد از سوی آحاد مردم و بویژه قشر نخبگان و جوانان جامعه دنبال شود.

وی بیان کرد: در انتخاب فرد یا افراد مناسب باید سیاستمدارانی مد نظر باشند که حیات اقتصادی و سیاسی آنان در گرو منافع عامه مردم بوده نه اینکه به منافع عده‌ای خاص توجه کنند. 

این فعال دانشجویی ادامه داد: به نظر من کاندیدایی در این انتخابات داری شرایط برتر است که بیشترین تلاش را برای رهایی از تئوری‌های قدرت و ثروت داشته و کمترین وابستگی شخصی و تشکیلاتی به زر و قدرت گروه‌های مختلف سیاسی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: وجهه همت و پیگیری میدانی مسائل می تواند از جمله ویژگی‌های کارشناسانه کاندیدا اصلح باشد از طرفی قدرت ریسک‌پذیری و فراهم کردن بستری برای حضور و فعالیت مثبت جوانان از دیگر ویژگی‌های یک فرد دارای شرایط است. 

مشارکت سیاسی مساوی با مشروعیت و مقبولیت نظام 

مسوول بسیج قرارگاه دانشگاه فرهنگیان زاهدان در این میزگرد گفت: دانشجویان روشنفکران و از نخبگان جامعه به حساب می‌آیند بنابراین مشارکت سیاسی آنان اهمیت بیشتری نسبت به سایر اقشار دارد. 
محمدرضا ملاشاهی افزود: قسمی از مشروعیت نظام از همین مشارکت مردم بویژه دانشجویان حاصل شده و در طول ۴۲ سال عمر نظام جمهوری اسلامی همواره شور انتخاباتی وجود داشته که نشان از مقبولیت و مشروعیت این نظام دارد.
وی بیان کرد: دانشجو به عنوان یک فرد معمولی و انسانی که در جغرافیای ایران زندگی می‌کند باید در تصمیم‌گیری برای سرنوشت خود و کشورش سهیم باشد لذا تحلیل‌های زیادی وجود دارد که افراد باید در انتخابات شرکت کنند اما یک انتظار فراتر و کلانتر از دانشجو و رسالت مهم‌تر او در جامعه وجود دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در رفتار، عمل و صحبت‌های اول شخص نظام جمهوری اسلامی ایران به آن اشاره شده است.
مسوول بسیج قرارگاه دانشگاه فرهنگیان زاهدان با بیان اینکه دیدارهای رهبر معظم انقلاب حتی در زمان کرونا با دانشجویان همچنان پابرجاست که نشان از اهمیت این قشر برای مردم دارد تصریح کرد: شما کمتر مدل حکومت‌داری را در دنیا می‌بینید که به دانشجویان و جوانان خودش راهبری سیاسی را بدهد یعنی انتظاری که حاکمیت اسلامی و جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب از دانشجویان دارند این است که دانشجو راهبری سیاسی جامعه را انجام بدهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان کسانی هستند که بین نظر و عمل پل ایجاد کرده و در واقع تحصیل کرده، درس می‌خوانند و علم کسب می کنند و از این علم و عمل در لایه راهبری جامعه برای حل مسائل و مشکلات مردم استفاده می‌کنند. 
ملاشاهی گفت: دانشجویان باید نگاه خودشان را کلان‌تر از دانشگاه فرض کنند چراکه نه تنها دانشگاه و بلکه بخش‌های دیگر این کشور و استان ما دارای مشکلات جدی و اساسی‌تری هستند اما سووال اصلی که مطرح می‌شود این است که راه برون رفت و راه علاج و گذر از وضع موجود چیست. 
این فعال دانشجویی ادامه داد: اگر بخواهیم از وضع موجود و مشکلات جامعه عبور کنیم راه‌حل قطعاً و به طور ۱۰۰درصد مشارکت مردم و حضور فعال آنان در انتخابات است به نظر من راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کشور همین حضور پرشور مردم است و گرنه اگر بخواهیم با قهر یا تحریم مشکلات حل شود قطعا مسیر را اشتباه رفته‌ایم.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: مشارکت عمومی مقدمه انتخاب اصلح است اما کاندیداها باید در وعده‌ای که می‌دهند صداقت داشته باشند چرا که اگر این درستی باشد خیانت در امانت نمی‌کنند کسی که صداقت داشته باشد خودش را در یک اتاق شیشه ای می‌بیند و کاندیدا باید برنامه ای که مطرح می‌کنند واقعی باشد که مبادا روزی وعده ای داده شود بعد خودش تبدیل به مطالبه مردم شود.
مسوول بسیج قرارگاه دانشگاه فرهنگیان زاهدان افزود: به نظام سرمایه‌داری نگاه کنید می‌بینید که با انواع تحریم‌ها و فشارها از هشت سال دفاع مقدس تا کنون که جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی راه انداخته‌اند هدفشان به زانو در آوردن این ملت و تضعیف نظام جمهوری اسلامی بود اما هرگز نتوانستند اراده‌های قوی مردم ایران را از بین ببرند.

دانشجویان پشت منتخب مردم هستند 

کارشناسی ارشد پژوهشگری هنر و فعال کانون کفا دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این میزگرد گفت: کشور ما از حکومت دیکتاتوری به دموکراسی تبدیل شده که نشان از ارزش والای مردم دارد.
سوگند سالار با تاکید بر مشارکت سیاسی جوانان بویژه دانشجویان و شرکت فعال آنان در عرصه‌های مهم کشور بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: اگر مردم امام خود را یاری نکنند با لگد دشمن بیدار می‌شوند که این دلیل محکمی بر مشارکت مردم است. 
وی با بیان اینکه وقتی رای دادن ما ارزش دست حاج قاسم را دارد چرا نباید انجامش بدهیم، باید قدر شهدا را بدانیم زیرا آنان رفتند تا ایران سرافراز بماند ادامه داد: منتخب مردم باید صداقت و راستگویی لازم را داشته و به فکر جوانان باشد ما نیز به عنوان جوان دانشجو پشتیبانش هستیم، در این میان منتخبان مردم باید به وعده‌هایشان عمل کنند و پشت مردم را خالی نکنند.

این فعال دانشجویی اظهارداشت: دانشجوی جوان، مطالبه‌گر و بانشاط اگر به شکل درست در ریل انتخابات قرار گیرد نه تنها خودش در این عرصه پخته و ورزیده می‌شود بلکه می‌تواند منشا بسیاری از مباحثی باشد که تفکر اقشار جامعه را به سمت انتخاب  صحیح رهنمون کند و آثار بسیار خوبی را برای کشور رقم بزند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در چند روز آینده میزبان یکی از انتخابات بسیار مهم برای تعیین سکاندار ارشد اجرایی کشور است و اهمیت گزینش فرد اصلح و دارای قدرت اجرایی برای نقش‌آفرینی در این بخش‌ بر کسی پوشیده نیست.

سالار با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان پای صندوق‌های رای، نقش حیاتی در تعیین مسیر حرکت و پیشرفت کشور در سال‌های آینده دارد گفت: دانشجویان دارای شم و شعور سیاسی  فراگیر و بالایی هستند و در انتخابات حضوری فعال و آگاهانه خواهند داشت.

هر رای یک سیلی به دشمن

دانشجوی علوم قرآن و حدیث و فعال فضای‌مجازی در این میزگرد با تایید نظر محمدرضا ملاشاهی مسئول قرارگاه بسیج دانشگاه فرهنگیان گفت: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و این حق ماست و یک سیلی محکم به دشمنان است و  باعث می‌شود که اقتدار ملت و نظام اسلامی حفظ شود.
فاطمه اسحاقی بیان کرد: رییس جمهوری آینده در کنار ویژگی‌هایی چون صداقت و امانت که دوستان گفتند باید به جوانان بها بدهد چرا که این جوانان سرمایه ایران هستند و با فکری بازتر و اندیشه ای نوتر می‌توانند بهترین آینده را رقم بزنند. 
وی تصریح کرد: رییس‌جمهوری آینده باید در تصمیم‌گیری‌ها از مشاوران و مدیران جوان استفاده کند چرا که این جوانان دارای افق دید بازتر و فکری روشن‌تر هستند و قطعا می‌توانند برای آینده کشور راه‌حل‌های بهتری را ارائه دهند.

 این فعال دانشجویی  با بیان اینکه دانشجویان ضمن مطالبه‌گری‌هایی که از مسوولان دارند با هر نوع گرایش سیاسی در بزرگترین عرصه مشارکت سیاسی شرکت می‌کنند اظهارداشت: دانشجوی بصیر و دانا انتظارات خود از مسوولان را با برگه رایی که به صندوق می اندازد مطالبه می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: با حضور پر شور و فعال پای صندوق‌های رای، ضمن ادای دین خود نسبت به شهدای انقلاب اسلامی و خلق حماسه باشکوه دیگر، توطئه‌های دشمنان نیز خنثی و راه برای پیشرفت و توسعه هموار می‌شود.

رسانه‌های خارجی در پی دشمنی با ملت ایران 

فرزاد میر از تشکل اعتدال دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مشارکت و انتخاب کاندیدای اصلح ۲ جزء بسیار مهم و جدانشدنی در امر انتخابات است که  مردم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند چراکه هر ۲ آینده ساز کشور هستند.

وی تصریح کرد: در موقعیت و شرایطی که تمام رسانه‌های خارجی وابسته به ضد انقلاب و دشمنان نظام اسلامی در صفی واحد علیه ملت و انقلاب اسلامی دسیسه چینی می کنند و در تلاش برای تضعیف نظام و کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند عقل سلیم حکم می کند که همچون گذشته یکپارچه و متحد در این انتخابات شرکت و دشمنان را ناامید و مایوس کنیم.

وی با اشاره به انتظارات عمومی از رییس جمهوری آینده اظهار داشت: رییس‌جمهوری آینده باید به اقتصاد و معیشت مردم اهمیت بیشتری دهد چرا که مردم نیاز دارند و باید این نیاز آنان برطرف شود.
این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند کاندیداها را براساس وعده‌هایشان قضاوت کند چراکه هر چقدر این وعده‌ها به واقعیت منطبق باشد قابل عمل کردن است، تصریح کرد: جهان نگاه ویژه‌ای به انتخابات ایران دارد و جوانان باید با حضور پای صندوق‌های رای اقتدار ایران را به دنیا اثبات کنند، دشمن برنامه‌های زیادی دارد یکی از آن‌ها بی‌انگیزه کردن جوانان به ویژه قشر دانشجو در مشارکت انتخابات است.

میر با بیان اینکه حضور پرشور جوانان در انتخابات پاسخ و لبیک به ندای مقام معظم رهبری است که تاکید داشتند حضور در انتخابات یک تکلیف است افزود: شرکت نکردن در انتخابات یعنی رها کردن سرنوشت یک ملت  که تبعات سختی به دنبال خواهد داشت.

این دانشجوی عضو تشکل اعتدال با بیان اینکه وظیفه دانشجویان در  شرایط حاضرتعیین و تبیین مصادیق کاندیداهای اصلح با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب برای مردم است تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند با روشنگری‌های خود مسیر حق و باطل را در شرایط مختلف برای احاد جامعه ترسیم کنند همانگونه که قبل از انقلاب این کار را انجام دادند و در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل  گوناگون در همه جوامع بشری وجود دارد اما رسانه‌های معاند از کوچکترین مشکلات در کشورمان بزرگترین حاشیه‌ها را خلق می‌کنند گفت: شفاف‌سازی و مقابله با اقدامات رسانه های معاند از جمله وظایف دانشجویان در وضعیت موجود و پیش‌رو است.

ما برای منافع خودمان رای می‌دهیم نه حکومت

فائزه جعفری زاده دبیر مجمع جوانان مومن و انقلابی نیز اظهارداشت: مسکنی که امروز با ۵۰۰ میلیون هم نمی‌شود خرید هشت سال پیش با ۲۰ میلیون به‌راحتی قابل خرید و فروش بود.  بنابراین تغییر فرد منتخب در سیاست‌های اجرایی کشور تغییر ایجاد کرده و در نهایت تاثیر مستقیم آن بر زندگی مردم وارد می شود یا به تعبیر دیگر من و شما پای صندوق رای می رویم به کسی رای می دهیم که متناسب با نیازهای اقتصادی و قشری ما رفتار بکند و این انتخابی خواهد شد که در شرایط اقتصادی من به صورت مستقیم اثر خواهد گذاشت اگر شرکت نکردم طبقه دیگری می‌آید و برای من تصمیم می‌گیرد طبقه ای که  شاید دغدغه اش با دغدغه من متفاوت باشد. 
وی افزود: برای حفظ امنیت و انسجام ملی باید بطور گسترده در انتخابات شرکت کنیم چرا که اگر دشمن احساس کند انسجام ملی وجود ندارد قطعاً امنیت کشور دچار خدشه خواهد شد و تحریم‌ها اضافه می‌شود.
دبیر مجمع جوانان مومن انقلابی ادامه داد:  با تحریم انتخابات دشمن احساس پیروزی کرده و راه پیش گرفته خود را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد و از همه مهم‌تر شرکت در انتخابات انجام واجب شرعی است زیرا از نظر بیشتر علما و فقها رای دادن واجب و رای ندادن در انتخابات و در نتیجه ان تضعیف نظام اسلامی حرام است.
وی بیان کرد: مشارکت سیاسی جوانان به عنوان بزرگ‌ترین گروه جمعیتی اهمیت خاصی برای ثبات سیاسی و پویایی جامعه دارد این مشارکت قطعا مشروعیت سیاسی دولت را تامین و برای دولت ایجاد انگیزه بیشتر و به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک و زمینه را برای مشارکت نهادها و سازمان‌های جامعه ایجاد می کند و نتیجه چنین مشارکتی سازندگی بیشتر و قرار گرفتن جامعه در مسیر پیشرفت است به همین خاطر اگر پدیده مشارکت سیاسی جوانان به درستی شناخته شود می‌تواند زمینه مشارکت را در جامعه افزایش بستر را برای پویایی هر چه بیشتر جامعه و توسعه سیاسی آن فراهم کند و لذا بسیار مهم بوده که یک فضای لازم برای تعامل و مشارکت همه آحاد به ویژه جوان ها را فراهم کنیم.
 جعفری خاطرنشان کرد: استفاده از جوانان متعهد و انقلابی در مدیریت کلان کشور همواره مورد تاکید رهبری بوده چراکه ایجاد فرصت های واقعی برای استفاده از ظرفیت جوانان به اثربخشی آن‌ها می‌انجامد.
وی تصریح کرد: مساله دیگر که بر اهمیت انتخابات می‌افزاید موضوع تغییرات و تحولات اساسی در سطح توسعه جوامع در سراسر جهان است این تغییرات نیاز به پاسخگویی و اقدام افرادی دارد که از یک سو با مسائل جدید رویارویی نزدیک و از سوی دیگر برای حل و فصل آنها مسوولیت اجرایی‌ دارند بنابراین هرنوع استفاده از ظرفیت جوانان به افراد چنین امکانی را برای حضور در سطح جامعه در عرصه‌های مختلف می دهد و زمینه مشارکت سیاسی را هم فراهم و به طور طبیعی به کارایی و اثربخشی نیروی موثر جوان کمک خواهد کرد و چه بسا زمینه جهش را برای جامعه فراهم می‌کند.

دبیر مجمع جوانان مومن انقلابی ادامه داد: دعوت مردم و به ویژه دانشجویان و جوانان برای حضور و تلاش برای برگزار کردن یک انتخابات دشمن شکن با مشارکت حداکثری مردم از اصلی‌ترین وظایف حال حاضر مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی ست که ان‌شا الله به بهترین نحو انجام شود.

وی بیان کرد: ساماندهی مشکلات اقتصادی، توجه بیشتر به تولید داخلی، قدم برداشتن در راستای عدم وابستگی به درآمدهای نفتی، استقامت و پایداری در برابر فشارهای خارجی از مطالبات ما و تمام ملت ایران از رییس جمهور آینده است.

جعفری افزود: در حال حاضر آنچه اهمیت دارد برنامه‌ها، طرح‌ها و عملکرد نامزدهای محترم است مردم ما دیگر اعتمادی به شعار و وعده‌های پوچ ندارند این وظیفه‌ تمام نامزدهاست که برنامه‌ای بدهند که قابل اجرا باشد چراکه دعواهای سیاسی و شعارهای نمایشی نمی تواند حلال مشکلات مردم باشد باید تمام سعی خود را بر حل مشکلات مردم معطوف کنند.

وی بیان کرد: وقتی که آگاهی مردم رشد پیدا کند شعارهای خالی از محتوا و فریبنده کمتر خواهد شد و کمتر کسی به این شعارها توجه خواهد کرد ما در سال‌های اخیر شاهد بودیم خیلی از افراد آمدند و وعده‌های انتخاباتی دادند اما موضوع مهم این است که آگاهی مردم باید مدام رو به رشد باشد که الحمدالله با توجه به شرایط موجود این نکته فراهم است.

دبیر مجمع جوانان مومن انقلابی افزود: بنابراین مهم آگاهی و اشراف مردم به قانون است که آگاهی دادن نیز بر عهده ما و رسانه‌ها و مجموعه‌های دانشجویی‌ است.

رای مردم پشتوانه رییس‌جمهور آینده 

غدیر کیخانژاد دانشجوی فعال فرهنگی و دبیر قرارگاه بصیر نیز در این میزگرد با تایید گفته‌های سوگند سالار از کانون کفا دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت من فکر می‌کنم باید در نظر داشته باشیم که همان گونه که رهبر معظم انقلاب به مشارکت سیاسی مردم در انتخابات تاکید کردند رییس‌جمهور نیز حتماً باید پشتوانه مردمی داشته باشد چرا که اگر این پشتوانه را نداشته باشد نمی‌تواند برنامه‌های خود را محقق کند. 
وی ادامه داد: در یک کشور مثلاً فرانسه یا آلمان شما مشارکت مردم را در انتخابات نمی‌بینید که این نشان از بی‌اعتمادی مردم نسبت به حکومت است اما در ایران همواره مشارکت مردم مشهود بوده و این نشان می‌دهد که مردم ایران پشتوانه حکومت هستند.
کیخانژاد تصریح کرد: نامزد ریاست جمهوری باید متناسب با مشکلات مردم راه‌حل ارائه دهد نه اینکه خیلی وعده‌های غیر واقعی بدهد که باید این وعده‌ها در آینده به مطالبه مردم تبدیل شود.

این فعال دانشجویی اظهارداشت: همگان دانشجویان را بعنوان قشر نخبه و دارای بینش سیاسی در جامعه می‌شناسند و نظرات آن‌ها را قابل قبول‌ و سنجیده‌تر می‌دانند بنابراین فعالیت دانشجویان در عرصه انتخابات نقش و اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اولویت داشتن حضور حداکثری لازم است افراد متدین و متخصص با تفکرات و علایق گوناگون و همچنین چهره‌های جوان، توانمند و کاردان وارد عرصه انتخابات شوند و در یک رقابت سالم زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند تا بار دیگر عزت و امنیت کشور تضمین شود.

کیخانژاد یکی از مهمترین  وظایف و نقش‌های راهبردی دانشجویی را انعکاس مسائل و مشکلات مردم دانست و گفت: با مرور تاریخ پیش و پس از انقلاب اسلامی متوجه می‌شویم که دانشجویان بیشتر از سایر گروه‌ها نسبت به رویدادهای سیاسی و اجتماعی واکنش و عکس‌العمل نشان دادند.

شرکت در انتخابات یک زره پولادین در مقابل دشمنان

سلیمه محی‌آبادی پور دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این میزگرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهارداشت: حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند آن را مثل یک زره پولادین در مقابل خود و در مقابل حمله دشمنان و سوءنیّت و بد دلی مستکبران و دخالت کنندگان نگه دارد.

وی با اهمیت شمردن شرکت در انتخابات افزود: شرکت در انتخابات سیلی محکم و مشت آهنینی بر دهان منافقان و بدخواهان این ملت که از هر طریقی در صدد بدگمان و منصرف کردن مردم هستند، خواهد بود اگر وضعیت کشور را در دوره های مختلف ریاست جمهوری بررسی و مقایسه کنیم به اهمیت انتخاب فرد اصلح پی می‌بریم ان شاءالله انتخابات ۱۴۰۰ هم شاهد حضور حداکثری مردم  و شکست دشمنان این مرز و بوم خواهیم بود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقطه عطف و قدرت هر کشوری جوانان آینده ساز آن کشور هستند مشارکت جوانان در انتخابات دشمنان این ملت و نظام را نا امید خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بیانگر این است که جوانان مومن و انقلابی در همه‌ میدان‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین، اخلاق، معنویت و عدالت باید شانه‌های خود را به زیر بار مسوولیت بدهند در این بیانیه اشاره شده که جوانان باید از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره ببرند و از ظرفیت‌های طبیعی و انسانی که توسط دست اندرکاران بدون استفاده مانده، بهره گیرند، ظرفیت‌های انسانی با ایمان اصیل مهم‌ترین ظرفیت امید بخش کشور است.
محی‌آبادی پور خاطرنشان کرد: مشکل جوانان در امر اشتغال‌ و ازدواج‌ نبود ظرفیت‌ها و بسترهای مناسب برای بروز استعدادها و توانایی‌های آنان است اگر این مشکلات کم شود جوانان کمتری در جنگ فرهنگی پیش‌رو هویت خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: شعارها باید نشان‌دهنده دغدغه رییس جمهور و خط فکری آن باشد اگر شعار رییس جمهور و برنامه و فکر آن با مسائل روز جامعه همخوانی داشت شاید بتوان امیدوارتر بود تا اینکه شعارهای بی‌پایه و اساس و صرفا جهت جمع‌آوری رای سر دهند که بزرگترین خیانت است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دولت در حد اعتدال باید از جوانان متعهد و متخصص استفاده شود تا زمینه‌ بروز استعدادها و توانایی‌های شان به‌وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: جوانان متشکل و انقلابی وظیفه دارند که به عنوان  پیشگامان و پاسداران انقلاب از ارزشها و آرمان‌های انقلاب محافظت کنند و نیروی تراز انقلاب باشند.

مشارکت سیاسی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مطالبات دانشجویی کشور است و نظام اسلامی نیز همواره بر ضرورت فعالیت سیاسی دانشجویان و مشارکت فعال و مثبت آنان در مباحث سیاسی تاکید دارد حضرت امام (ره) به عنوان تئوریسین انقلاب همواره از دانشجویان و دانشگاهیان انتظار داشتند که همچون ناظری بصیر و آگاه، هوشمندانه و متعهدانه، عملکردها و تصمیم‌گیری‌ها را مدنظر گیرند و با نقادی دلسوزانه خطا و لغزش احتمالی را گوشزد کنند و همچون مشاوران و کارشناسانی امین، مساعدت خویش را از دست اندرکاران و مجریان امور دریغ نکنند این نگاه امامِ انقلاب تسری پیدا کرد و در انتخابات‌های گوناگون ۴۲ سال گذشته همواره دانشجویان را در صف نخست مشارکت و تصمیم‌های حساس جامعه قرار داد، دانشجویی که  فارغ از هر تشکل، رسته، گروه و یا ایدئولوژی همواره به انقلاب و آرمان‌های اصیل انسانی توجه داشت.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دانشجو مشارکت انتخاباتی میزگرد ایرنا زاهدان انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر دانشجو مشارکت انتخاباتی میزگرد ایرنا زاهدان انتخابات ریاست جمهوری مشارکت سیاسی دانشگاه سیستان و بلوچستان رییس جمهوری آینده فعال دانشجویی اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شرکت در انتخابات رهبر معظم انقلاب ویژه دانشجویان انتخابات یک انتخابات ۱۴۰۰ انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی انتخابات شرکت سیاسی جوانان مشارکت سیاسی مشکلات مردم نظام اسلامی مشارکت مردم تصمیم گیری رییس جمهور پای صندوق رای مردم رسانه ها وعده ها راه حل مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است

امام جمعه رفسنجان گفت: اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» همان کاری بود که امام (ره)به عنوان بنیانگذار در دوران دفاع مقدس انجام داد و جوانانی مانند دهه هشتادی‌های امروزی چالش بزرگ انقلاب را که همان جنگ تحمیلی بود، از میان برداشتند و به پیروزی رساندند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: خداوند در قرآن از پیامبر (ص) به عنوان انسان برجسته در همه زمینه‌ها یاد کرده و مشورت کردن با مردم را به وی متذکر می‌شود.

وی با اشاره به اقدام شهرداری در راه‌اندازی پویش رقابتی «شهردار شو»، افزود: اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان همان کاری بود که امام (ره) به عنوان بنیانگذار در دوران دفاع مقدس انجام داد و جوانانی مانند دهه هشتادی‌های امروزی چالش بزرگ انقلاب را که همان جنگ تحمیلی بود، از میان برداشتند و به پیروزی رساندند.

امام جمعه رفسنجان خطاب به شهردار تصریح کرد: امروز شما با همکاری شهرداری و شورای شهر به جوانان توانمند دهه هشتادی میدان و شخصیت دادید و به آن‌ها اعتماد کردید و از فکر و اندیشه آنان استفاده می‌کنید؛ مطمئن باشید این جوانان غیرتی پای کار خواهند بود و شما را به عنوان شهردار موفق در کشور معرفی خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت برای مشاهده و انتقال تجربه موفق شهرداری و انتقال آن به هیئت دولت، گفت: این الگوی موفق را در کشور عملیاتی و اجرایی کنید و مطمئن باشید کشور از این جوانان برخوردار است و می‌توانند منشأ اثر باشند.

عسکری با بیان اینکه مدیرانی چون استاندار کرمان و سردار سلیمانی نیز در دوران دفاع مقدس با داشتن سن کم از رزمندگان دفاع مقدس بوده‌اند که به آن‌ها اعتماد شده است، بیان کرد: این جریان اکنون در دست جوانان دهه هشتادی است و مدیریت شهری برای کار، فکر و عمل جوانان احترام قائل شده است.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت، استاندار کرمان و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748898

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد