Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:29:39 GMT

مناظره دوم؛ دربی هیچ - هیچ

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۱۰۹۰

مناظره دوم؛ دربی هیچ - هیچ

ایسنا/کردستان دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری باموضوع اجتماعی سیاسی و فرهنگی در حالی به پایان رسید که باز هم بخش قابل ملاحظه‌ای از زمان، صرف پرداختن به محورهایی خارج از سوالات موضوع مناظره گذشت.

رچه بسیاری از افراد به فرم فعلی مناظره نقد دارند و این روش را بهترین راه برای شناختن افکار کاندیداها نمی‌دانند، با این حال این سوال وجود دارد که با همین شکل فعلی، آیابرنامه کاندیداها مورد قبول اذهان عمومی قرار گرفته است؟ آیا نامزدی بود که توانسته باشد در خلال این گفتگوها، جلب آرا داشته باشد؟

خبرنگارایسنا در شهرستان قروه نظرات مردم در خصوص مناظره دوم را جویاشد تا مردم بگویند مواضع کاندیداها درخصوص مسائل کلان اجتماعی،سیاسی و فرهنگی تاچه اندازه مورد قبولشان قرارگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازهم حاشیه

درصد قابل توجه ای از تعدادکم شهروندانی که حاضربه بیان نظرات خود در خصوص مناظره دوم شدند براین باورند که کاندیداها رغبت بیشتری به حاشیه ها نسبت به اصل موضوع و یا سوالات دارند و این نشان می دهد که یا برنامه مشخصی برای موضوعات مهم حوزه فرهنگی و اجتماعی ندارند و یا توسل به مسائل حاشیه ای و تخریب همدیگر و بیان موضوعات هیجانی را هنوز روش بهتری برای جلب آرا می دانند.

در این مورد نظر طنزگونه یکی از شهروندان قابل توجه است که می‌گوید:گویا کاندیداها جواب سوالات را می دانند اما نمی دانند کدام جواب مربوط به کدام سوال مجری مناظره است که نقش آقامعلم راایفامی نماید.

  اقوام و مذاهب، موضوع مهمی که بازهم مغفول ماند

شهروندی که خود را دانشجوی درحال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد معرفی می کند با اشاره به این نکته که اصولا مناظره باید دو به دو انجام شود می‌گوید که این دو مناظره کاندیداها یادآور دربی های بی روح بانتیجه هیچ_هیچ است که موجب نارضایتی تماشاگران و رضایتمندی برگزار کننده به دلیل عدم وجود چالش قابل توجه می شود.

این شهروند در ادمه با ابراز تأسف از اینکه موضوع مهم اقوام و مذاهب جزو موضوعات مغفول مانده این مناظره بود افزود: شاید عملکرد شعاری و ضعیف دولت قبل درخصوص اقوام و مذاهب موجب محافظه کاری کاندیداها در این خصوص شد که تقریبا هیچکدام از آنها اشاره ای به این موضوع نکردند، اما به هرحال کاندیداها باید مواضع شفاف خود را در مورد این موضوع اعلام کنند، چاپ تصاویر دیدار با اقوام و مذاهب بیشتر شبیه یک نمایش است تایک برنامه شفاف که موجب اعتماد جامعه هدف شود.

گروه های آسیب پذیر ابزار اقناع مردم برای کاندیداها

شهروند دیگری از جامعه معلولین که با اصرار حاضر به مصاحبه می شود می گوید که به عنوان یک شهروند دارای معلولیت احساس می‌کند که در مناظره دوم نه تنها مطالبات این قشر از شهروندان مطرح نشد بلکه کاندیداها از واژه هایی مانند معلول، معتاد، کولبر و....بدون درنظر گرفتن اهمیت موضوع و پیامدهای اجتماعی آن صرفا بعنوان ابزار استفاده می کنند کاندیداها مانند همه مردم "دردها را می شناسند اما راهکاری برای آن بیان نمی کنند."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ مناظره های انتخاباتی اقوام و مذاهب مناظره دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم


به گزارش تابناک؛ رویترز نوشت: جو بایدن در یک مناظره تلویزیونی گفت: من هستم، نمی دانم چه زمانی اما خوشحال می‌شوم که با او مناظره کنم.

این اظهارات واضح ترین اظهارات بایدن در مورد چشم انداز مناظره ریاست جمهوری بود. بایدن قبلاً متعهد به مناظره با ترامپ نبود و ماه گذشته گفته بود که این موضوع به رفتار رئیس جمهور سابق بستگی دارد. ترامپ که پیش از پیروزی در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان در ماه گذشته از مناظره با رقبای خود امتناع کرد، در هفته‌های اخیر بایدن را به چالش می‌کشد تا با او درگیر شود و به او پیشنهاد داده است که «در هر زمان و در هر مکان» با او مناظره کند.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه جاری، بایدن در میان رای دهندگان ثبت نام شده ۴۱ به ۳۷ درصد نسبت به ترامپ برتری دارد.

گفتنی است بایدن و ترامپ در دو مناظره تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری در طول مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ با یکدیگر روبرو شدند.

 

شفقنا

دیگر خبرها

  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم