Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزائی,مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان درنشست بررسی روند اجرای طرح پارک جنگلی سد اکباتان با حضور مدیر کل و معاون فنی منابع طبیعی استان ومسئولان شهرداری ومحیط زیست همدان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: بهسازی، بازسازی، زیبا سازی، سبک سازی مولفه‌های مورد تاکید ما در توسعه پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان است و در این راستا نباید هیچ درختی قطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پوشش گیاهی در طرح ساخت پارک جنگلی اکباتان بسیار اهمیت دارد، گفت: پوشش گیاهی یکی از عواملی است که هم خاک را نگه می‌دارد و مانع جابه جایی می‌شود و هم آب را در خود حفظ می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در پارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان باید اسناد بالا دستی دیده شود و در مدیریت فضای فضای سبز باید تلاش بیشتری صورت گیرد و این پارک جنگلی مستعد تبدیل شدن به پارک فرا منطقه‌ای را دارد.

اسفندیار خزائی با تاکید بر رعایت مسائل زیر بنائی در توسعه پارک جنگلی سد اکباتان گفت: باید درتوسعه این پارک جنگلی به نوع درختکاری و افزایش پوشش گیاهی توجه جدی صورت گیرد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری وتوسعه این پارک توسط شهرداری همدان فراهم شده است، همه بخش‌های مرتبط باید در رسیدن به این هدف نقش‌آفرینی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار کرد: پارک جنگلی سد اکباتان با توجه به موقعیت جغرافیایی و چشم‌اندازطبیعی و زیبا، وقابلیت‌ها وظرفیت‌ها واستاندار‌های لازم می‌تواند به یک پارک جنگلی وکوهستانی شاخص در منطقه تبدیل شود و می‌تواند نقطه مهمی درمقوله جذب گردشگر، اشتغالزائی مردم بومی محل ودرآمد زای تبدیل شود.

خزایی بیان کرد: در توسعه واجرای زیر ساخت‌های لازم برای این پارک باید به اسناد بالا دستی توجه جدی شود و هیچ درختی ودرختچه‌ای قطع نشود و دغدغه فعلان محیط زیستی کاملاً لحاظ شود.

او اظهار کرد: در کنارتوسعه این پارک باید به زیبایی‌های طبیعی منطقه توجه شود و به گونه‌ای عمل شود تا آسیب به طبیعت منطقه ودرختان کاشته شده وارد نشود وتغییرات وتوسعه فضای پارک در مسیر بهسازی، چابک‌سازی و سبک‌سازی وزیبا سازی همسو با طبیعت حرکت کنیم تا آسیبی به پیکره طبیعت وارد نشود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: منابع طبیعی همواره به‌عنوان پشتوانه اقتصادی و تولید پیشرو بوده و از بحث واگذاری و احاله مدیریت پارک‌های جنگلی برای سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، استقبال می‌کند، اما این توسعه نباید به مسائل زیر بنائی، زیست محیطی ومنابع طبیعی منطقه خدشه‌ای وارد کند.

اسفندیار خزائی گفت: سرمایه‌گذاری درپارک جنگلی ۲۳۴ هکتاری سد اکباتان جهشی در توسعه استان همدان خواهد بود.

او بیان کرد: فضا برای ایجاد پارک جنگلی سد اکباتان مهیا است و شهرداری و سرمایه‌گذاران هم باید همسو با مسائل زیست‌محیطی، پیوست‌های آن و رعایت استاندار‌های لازم حرکت کنند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار کرد: طی سالیان طولانی زحمات زیادی برای احداث پارک جنگلی سد اکباتان صورت گرفته که برای سرمایه گذاری بی نظیر ارزیابی می‌شود و موقعیت مکانی، دسترسی آسان، چشم‌انداز و منابع آبی و خاکی از ویژگی‌های این منطقه با چشم‌انداز زیباست است.

خزایی یادآور شد: توسعه و بهسازی این پارک جنگلی قطعاً سرانه فضای سبز شهری همدان را افزایش چشمگیری خواهد داد و موقعیت توریستی تفریحی بسیار خوبی برای استان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی پارک جنگلی سد اکباتان کل منابع طبیعی منابع طبیعی سرمایه گذاری توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی

انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری برگزار شد شد: این اداره کل براساس وظایفی که دارد اقدام به کنترل سیل در سطح ۱۴ شهرستان استان کرده که مؤثرترین آن مهار سیلاب در ضلع شمالی شهر کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ضرورت رفع نیاز‌ها و امکانات حریق عنوان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن و فرسوده بودن امکانات و تجهیزات اطفای حریق درخواست به روزرسانی تجهیزات را داریم.

کولانی با تأکید بر مردمی‌سازی و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اطفای حریق گفت: در بخش‌هایی از شهرستان دالاهو طی یک ساعت ۷۴۰ نفر از مردم به صورت خودجوش برای اطفای حریق به کمک آمدند و حریقی که ۷۲ ساعت طول می‌کشید با همراهی مردم به حداقل رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیماری لورانتوس گریبانگیر جنگل‌های سراسر کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس است افزود: این آفت بیشتر در فصل خشکسالی درختان را مبتلا می‌کند و درخواست داریم مبارزه با این آفت به صورت ملی دیده شود در غیر این صورت در سال‌های آینده این جنگل‌ها را از دست خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حدود ۶۲۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری اجرا شده است عنوان کرد: سهمیه و تعهد استان در زمینه کشت یک میلیارد نهال طی چهار سال حدود سه میلیون اصله نهال بوده که انجام شده، اما تعهد ملی ۳۶ میلیون نهال بوده که در صورت تأمین اعتبار ملی انجام می‌شود.

کولانی با اشاره به اینکه ظرفیت نهالستان‌های استان دو میلیون و ۳۰۰ هزار اصله نهال است، اما سه میلیون اصله نهال تولید و کشت شده است گفت: ۶۰۰ هکتار از نهال‌های کشت شده مثمر و مابقی کشت اقتصادی است که برای تولید چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود