Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: ساخت مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد فاروج یکی از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت نهم و دهم به شهرستان فاروج بود که سال ۸۵ عملیات اجرایی آن آغاز شد اما در سال ۹۱ و پس از صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار، ساخت آن به علت آنچه که جانمایی غلط عنوان شده بود، متوقف شد.

مجتمع سابق شهر فاروج که برای واگذاری آن به دستگاه‌های مختلف در شورای برنامه‌ریزی شهرستان در سال ۹۳ گذاشته شد، در سال ۹۷ دوباره به فرهنگ و ارشاد برگردانده شد اما با توجه به تخصص نداشتن اعتبار، بلاتکلیف باقی مانده بود تا سال گذشته که به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۴ ساخت مجتمع فرهنگی و هنری شهر فاروج آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد اما به مرحله عمل نرسید.

در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی چند طرح ناتمام شهرستان برای تخصیص اعتبار پیشنهاد شد که یکی از این طرح‌ها، مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج بود که از این محل ۳۰ میلیارد ریال برای برای تکمیل آن، اختصاص یافت.

محمد جوکار مسئول انجمن خوشنویسی ایران فاروج در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این هنر بعد از ثبت نام انجمن شهرستان، احیا شد، گفت: دلگرمی هنرمند توجه به مقوله هنر، استفاده از آنان در برنامه‌های فرهنگی شهرستان، داشتن فضای مناسب برای برگزاری کلاس‌ها و ارائه هنرشان است.

مسئول انجمن خوشنویسی فاروج افزود: زیرساخت مناسب شاید نخستین نیاز برای کمک به رشد و پرورش هنر و هنرمند است که شهرستان در این بخش محروم است.

مسئول انجمن عکس فاروج هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اگر در مقوله فرهنگ درست عمل کنیم می‌توانیم شاهد ارتقا سایر حوزه‌ها باشیم.

لزوم تقویت بنیه مالی انجمن ها

ایمان اصغری فاروجی با اشاره به مشکلات اقتصادی هنرمندان بر ضرورت تقویت بنیه مالی انجمن‌ها تاکید کرد و گفت: عکاسان شهرستان می‌توانند با ابزار هنرشان ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… را نشان دهند اما نه فضای نمایشگاهی مناسب داریم و نه انجمن بنیه مالی برای برگزاری این برنامه را دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از مجتمع می‌تواند زمینه رونق فعالیت‌های انجمن‌ها را فراهم کند، افزود: برنامه‌های انجمن‌های شهرستان به دلیل کمبود فضا دچار تداخل می‌شود و فضای فعلی فرهنگسرای ارشاد گنجایش بیش از یک فعالیت در روز برای یک انجمن را ندارد.

دبیر انجمن قرآن هم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هر رشته هنری مقتضیات خود را دارد که این نیازها در فضای فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم نیست.

راضیه شادکام افزود: برگزاری نشست‌های انجمن، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فضای مناسب، کتابخانه تخصصی، امکانات جمعی و بصری و… نیاز دارد که در شرایط فعلی فراهم نیست.

دبیر انجمن موسیقی شهرستان فاروج نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فضا برای فعالیت فراهم نیست اما هنرمندان شهرستان بیکار ننشسته‌اند.

مظاهر حدادیان تصریح کرد: موسیقی مقامی سابقه دیرینه‌ای در استان دارد و برای فراموش شدن آن باید نسل جدید تربیت شوند که نیازمند حمایت و امکانات لازم برای فراهم سازی زمینه حضور نوجوانان و جوانان در این برنامه‌هاست.

روند فعالیت‌ها با توجه به کمبود نیرو و امکانات خالی از اشکال نیست

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج در این خصوص به مهر گفت: با یک نیروی امریه و با کمک بازوهای توانمند فرهنگی یعنی انجمن‌های فرهنگی و هنری فعالیت‌های این حوزه انجام می‌شود.

حسن رضوانی بیان داشت: این دستگاه علاوه بر کمبود نیرو، با نبود وسیله نقلیه و فضای محدود هم مواجه است لذا بهره برداری از مجتمع در اولویت کارهای روزانه می‌باشد.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج با بیان اینکه به رغم کمبود فضا، انجمن‌ها با زمانبندی انجام شده فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، گفت: همدلی فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان، فضای آرامی برای اجرای برنامه‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان ۲۶ میلیارد ریال درخواست شده است که هنوز رقمی تخصیص نیافته.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با اشاره به اینکه ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبار از محل منابع سفر رئیس جمهور و ۶ میلیارد ریال از سایر منابع پیش بینی شده بود، ادامه داد: به رغم پیگیری‌های مستمر هنوز تخصیصی برای تکمیل این طرح اعلام نشده است.

برای بهره برداری از مجتمع فرهنگی شهر فاروج تلاشمان مضاعف شده است

فرماندار فاروج نبر در گفتگو با مهر با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای هنرمندان شهرستان و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت بدون دغدغه آنان اظهار کرد: امسال تلاش ما بر بهره برداری از مجتمع فرهنگی شهر متمرکز شده است.

ابوالحسن نجفی حاجی تقی در انتها بیان کرد: بهره برداری از این طرح در حدود ۳۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد که امیدواریم این رقم جذب و هنرمندان شهرستان در فضایی مناسب امکان فعالیت داشته باشند.

گفتنی است مساحت کنونی فضاهای فرهنگی شهرستان با احتساب مجتمع فرهنگی تیتکانلو ۸۴۰ متر مربع است و با بهره برداری از مجتمع در حال ساخت فعلی شهر فاروج این رقم به هزار و ۸۹۰ متر مربع در مقابل ۵۲ هزار نفر جمعیت شهرستان می‌رسد.

کد خبر 5228908

منبع: مهر

کلیدواژه: فاروج فرهنگ و ارشاد اسلامی پروژه عمرانی انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا سیدابراهیم رئیسی بوشهر مشارکت مردم در انتخابات گرگان ایلام اردبیل عکس استانها انتخابات ریاست جمهوری اراک انتخابات شورای شهر و روستا گفتگو با خبرنگار مهر بهره برداری از مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع فرهنگی و هنری میلیارد ریال فرهنگی شهر شهر فاروج برنامه ها فعالیت ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۱۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج را لرزاند.

این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۳۷.۲۰۲ و طول ۵۸.۳۲۳ و عمق ۸ کیلومتری ره داد.

تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده است.

کد خبر 750339

دیگر خبرها

  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • حمایت دانشجویان سراسر دنیا از مردم غزه رویدادی بی‌سابقه است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر