Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@19:29:25 GMT

نابسامانی‌های بازار کالاهای کشاورزی برطرف می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۲۵۳۵

نابسامانی‌های بازار کالاهای کشاورزی برطرف می‌شود

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی نژاد افزود: کمیسیون کشاورزی در راستای تحول کشاورزی ایران ۵ گام را طراحی کرده است که در سال گذشته گام اول آن در حوزه قانونگذاری با اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد شورای قیمت گذاری قدم محکمی برداشته شد که کشاورز در تصمیم گیری‌ها حضور پیدا کند.

کمیسیون کشاورزی مجلس، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: در این طرح گام دوم اقدام خواهد شد که بر اساس آن دو بخش ساختاری در وزارت جهاد و دوم اصلاحات فرآیندی در این وزارتخانه مدنظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای ساداتی نژاد افزود: در بخش ساختاری یکی از مشکلات ما تنظیم بازار محصولات کشاورزی بوده، چون تصمیم گیری در وزارت صمت می‌شده که موجب مشکلاتی از جمله مسائل مربوط به مرغ و تخم مرغ شده است.

وی گفت: دوم در حوزه تجارت و بازار محصولات کشاورزی در داخل و خارج ما مشکلاتی داریم و این بخش متولی ندارد و پراکندگی اختیارات در وزارتخانه‌ها وجود دارد و سوم اینکه سرمایه گذاری در کشاورزی ایران کمتر صورت گرفته، چون متولی نداشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، آب، منابع طبیعی و محیط زیست افزود: در این طرح برای این موارد در حوزه ساختاری تصمیم گیری شده است و در حوزه فرآیندی نیز ما دچار بروکراسی پیچیده‌ای در مجوزهایی که وجود دارد، هستیم.

آقای ساداتی نژاد گفت: بخشی از مسائل همانند کشاورزی قراردادی یا بحث بیمه کشاورزی و سوخت کشاورزی مشکلاتی دارد که در بخش فرآیندهای طرح تأمین امنیت غذایی کشور اصلاح شده است.

وی افزود: براساس این طرح ما یک شورایی در شهرستان تعبیه کرده ایم که امر پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی را انجام می‌دهد که در محل و منطقه کشاورزی به ریاست فرماندار تشکیل خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، آب، منابع طبیعی و محیط زیست گفت: اعتقاد ما این است این قانون گام دومی در حوزه تقویت امنیت غذایی کشور است و مسائلی که سال‌ها در حوزه کشاورزی، تجارت، بازار و سرمایه گذاری وجود دارد با اجرای این طرح برطرف خواهد شد.

آقای ساداتی نژاد افزود: امیدواریم در راستای تحول بنیادین حوزه کشاورزی بتوانیم گام مؤثری برداریم.

وی همچنین گفت: در حوزه تجارت نگاهی که وجود داشته بحث صادرات و تجارت به کشورهای همسایه است و به دلیل اینکه ما تنوع محصولات کشاورزی داریم، می‌توانیم صادراتی در این زمینه داشته باشیم و در این طرح نیز این موضوع به خوبی دیده شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، آب، منابع طبیعی و محیط زیست افزود: ساماندهی تأمین نهاده‌های دامی در نظر گرفته شده است همچنین در حوزه نهاده‌های فناورانه کشاورزی همانند بذر، کود و سم به معاونت علمی و فناوری مسئولیت‌هایی داده شده است.

آقای ساداتی نژاد گفت: این گام دوم بخشی از مسائل را در حوزه‌های فرآیندی و ساختاری حل می‌کند که گره گشایی زیادی دارد و نابسامانی‌های حوزه بازار کالاهای کشاورزی را می‌تواند جمع کند.

انتهای پیام/

منبع: نماینده

کلیدواژه: رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی سید جواد ساداتی نژاد مجلس منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی مجلس محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، گفت: یکی از قوانین خوبی که مجلس یازدهم به تصویب رساند قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود. از سه سال گذشته یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان روی پروژه کاهش مصرف آب و کشاورزی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌های هواشناسی، اطلاعات خاک مزرعه و نوع کشت فعالیت می‌کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده در زمینه کشت گیاهان زراعی و درختان میوه توسط شرکت‌های دانش بنیان اتفاقات خوبی رخ دهد،  ادامه داد: بیش از یک دهه است که در دنیا موضوع پایش سلامت باغات و مزارع آغاز شده و با استفاده از هوش مصنوعی و تصویر برداری هوایی مزارع را پایش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه استفاده از بازچرخانی آب و پساب‌ در بخش صنعت و کشاورزی مصوب شده است و با توجه به قانون جهش تولید شرکت‌های دانش بنیان، این شرکت‌ها امیدوار شده و در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند،عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌ گذاری خوبی را انجام داده و اثرات آن را در فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در تمامی بخش‌ها خصوصا بخش کشاورزی شاهد هستیم و اکنون دولت باید از شرکت‌ها حمایت کند و با آنها قرارداد ببندد.

اعظمی با بیان اینکه یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی پهنه بندی‌ها بوده تا بر اساس آن مشخص شود چه میزان از اراضی هر منطقه زیرکشت چه محصولی رفته است، گفت: درحال حاضر پهنه‌بندی‌ها توسط کارشناسان انجام می‌شود که علی رغم زمان‌بری به صورت کامل دقیق نیست، در این حوزه نیز شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصویربرداری هوایی ورود کرده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی می‌توانیم طی سال‌های آینده خبرهای خوشی را از بومی سازی تکنولوژی و خلاقیت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • در مرحله دوم انتخابات، نامزدی که اکثریت نسبی آرا را کسب کند، پیروز است
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟