Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن بومی سهند توانست برای اولین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش امروز در جمع خبرنگاران،اعلام کرد: هم اکنون هفتاد و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران برای نخستین بار و به منظور نشان دادن توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی در اقیانوس اطلس حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این ناوگروه در تاریخ ۲۰ اردیبهشت امسال از بندرعباس حرکت کرده و بعد از طی مسیر طولانی و عبور از دماغه امید نیک و دور زدن آفریقا و با طی شش هزار مایل دریایی یعنی نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر پس از سی روز دریانوردی هم اکنون در اقیانوس اطلس حضور دارد و مسیر خود را برای اجرای طولانی‌ترین ماموریت دریایی به سمت اقیانوس اطلس شمالی ادامه می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آبهای آزاد مطابق قوانین بین المللی دریایی انجام می‌شود افزود: ناوبندر مکران که به عنوان یک پایگاه دریایی متحرک در نیروی دریایی ارتش محسوب می شود توانسته است به همراه ناوشکن بومی سهند برای اولین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس شود و این حضور مقتدرانه حاکی از توانمندی دریایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار سیاری افزود:‌ علت این که این دریانوردی طولانی مدت در این مقطع زمانی که شرایط جوی اقیانوس اطلس شمالی و جنوبی نامساعد است صورت می گیرد، در راستای ارتقای توان دریانوردی و اثبات قدرت ماندگاری طولانی مدت در دریاهای نامساعد است.

وی گفت:‌ زمانی که اعلام کردیم قصد داریم به اقیانوس اطلس برویم برخی کشورها از جمله استکبار جهانی اعلام کردند،‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توان انجام چنین کاری را ندارد،‌ اما در عمل دیدند که این کار را با اقتدار انجام دادیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از مرزهای آبی و صیانت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاهاست که تاکنون نیروی دریایی ارتش ماموریتش را با موفقیت انجام داده است.

دریادار سیاری گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش در مسیر جزیره خارک و بندر امام خمینی با موفقیت اسکورت شدند به گونه ای که خللی در اقتصاد کشور به وجود نیامد.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۷ که فرمانده معظم کل قوا لقب راهبردی به نیروی دریایی ارتش اطلاق کردند سه ماموریت ویژه در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار گرفت، افزود: حضور در آب های آزاد، توسعه دیپلماسی دریایی و نیز حضور در خلیج عدن به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشور در برابر تروریسم دریایی از جمله این مأموریت‌ها محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش در همین راستا تاکنون با اعزام ۷۶ ناوگروه به آب‌های آزاد و بین‌المللی حدود ۴ هزار و ۷۰۰ کشتی تجاری و نفتکش را به سلامت از مناطق خطر عبور داده و اسکورت کرده که این همراهی در امنیت اقتصاد دریایی بسیار موثر بوده است.

دریادار سیاری گفت: در بحث حضور در آب های آزاد و دریاهای دیگر و نیز توسعه دیپلماسی دریایی هم نیروی دریایی ارتش با عبور از جنوب هند،‌ سریلانکا و اقیانوس آرام در آب های شرق جهان حضور یافته است.

وی تاکید کرد: پیش از این و در سال‌های گذشته، حرکت به سمت غرب جهان نیز با عبور از خلیج عدن،‌ باب المندب، دریای سرخ، دریای مدیترانه و تنگه جبل الطارق صورت گرفته است.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش اقیانوس اطلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس ۹۰ جزیره دارد که ۳۴ جزیره آن متعلق به ایران است و برای برخی از آن‌ها طرح مسکونی سازی با جدیت دنبال می‌شود تا همه مردم ایران بتوانند از این ظرفیت بزرگ ملی بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد راستی، معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز ۱۱ اردیبهشت در اختتامیه اولین جشنواره ملی خلیج فارس در مرکز هرمزگان با اشاره به نقش تاریخی مردم جنوب ایران در اخراج امپریالیسم و استکبار از این منطقه، یاد و خاطره همه شهدای عرصه دریا در کشورمان را گرامی داشت و اظهار کرد: ملت ایران با دلاوری و شجاعت خویش توانست بزرگ‌ترین نیروی دریایی وقت جهان را از جزایر خلیج فارس بیرون کند و این افتخاری برای هر ایرانی است.

به گفته وی، روز ملی خلیج فارس، روز یادآوری مجاهدت‌های تاریخی در مسیر حفظ کشور و استقلال و عزت ملی است و اکنون این اقتدار ملی در اوج خود در شرایطی قرار دارد که هیچ عنصر فرامنطقه‌ای قادر به عرض اندام در برابر ملت ایران نیست.

سردار راستی همچنین تصریح کرد: اشراف کامل هوایی، سطحی و زیرسطحی در خلیج فارس برقرار است و دوران گردن کشی گذشته برای ملت ایران طی شده است و این حوزه تمدنی متعلق به کشور‌های پیرامونی آن است و نباید اجازه دهند که مستکبران در این منطقه به بهانه‌های واهی جولان دهند.

معاون نیروی دریایی سپاه با طرح این نکته که اقتدار و عظمت ملت ایران به حدی رسیده که دشمنان به دنبال ائتلاف سازی برای مهار این قدرت روز افزون هستند، خاطرنشان کرد: در همین مسیر ائتلاف سازی نیز شاهد شکست مفتضحانه دشمنان هستیم.

وی گفت: خلیج فارس، دریای صلح و دوستی و برادری است و این کانون انرژی در جهان نباید عرصه دخالت برخی بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه شود. این دریای گسترده، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر را در کشور‌های پیرامونی خود جای داده و لذا اهمیت این منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست.

سردار راستی با تقدیر از نخبگان و نوآوران کشورمان و شرکت کنندگان در جشنواره اختراعات خلیج فارس، این تلاش‌های ارزشمند را گامی در مسیر استقلال و عزت ایران اسلامی برشمرد و از بانیان این جشنواره قدردانی و اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه نیز در سایه همکاری همدلانه با نخبگان و دانشگاهیان و مبتکران کشورمان در عرصه‌های مختلف، توانسته به سطح برتری از بازدارندگی در صیانت از منافع ملی کشورمان دست یابد و تداوم این راه نیز با بر همین پایه استوار است.

معاون نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خلیج فارس متعلق به همه ملت ایران و بستری امن برای همه ملت‌های منطقه است که می‌بایست با هم از آن بهره برده و خود، تعیین کننده موضوعات و مولفه‌های آن باشند.

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است