Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گوی تلویزیونی با مردم این استان که از شبکه دنا به صورت زنده پخش شد، گفت: در این استان محروم و ثروتمند، بیکاری، جوانان را اذیت می کند و افزایش اشتغال اولویت ما در این استان است.

آقای رضایی با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در بخشهای مختلف افزود: این استان در تولید مرغ و آبزیان حرف برای گفتن دارد اما در زمینه ایجاد سردخانه، بسته بندی و فراوری مشکلاتی دارد که باید زیرساختها فراهم و تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی نخستین برنامه دولت خود در کهگیلویه و بویراحمد را رسیدگی به کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: ۳۰ درصد اشتغال این استان دربخش کشاورزی است اما کشاورزی آن سنتی و فاقد صنایع تبدیلی است و دسترنج کشاورزان نیز توسط دلالان ضایع می شود.

وی تقویت زیرساختهای گردشگری، حمایت از پرورش و فرآوری گیاهان دارویی، ایجاد زیرساخت های آموزشی و اتمام پروژه جاده ملی پاتاوه-دهدشت را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: دولتِ اقدام و تحول، برای بهبود این زیرساختها برنامه ریزی مدونی دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حق مردم هر استان است که استاندارشان از میان فرزندان شایسته همان استان انتخاب شود و قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: هر استان طبیعت و مردم خاص خود را دارد در نتیجه برنامه خاصی با کمک مردمان خود آن استان تنظیم شده است و هر استان و سرزمین نسخه مخصوص خود را دارد.

وی گفت: نسخه واحد نوشتن از تهران برای تمامی استانها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت، مزیت، قابلیت و استعداد مردم هر استان است و دولت ما متناسب با هر استان برنامه ای برای پیشرفت و زندگی مردمان آن تهیه کرده است.

رضایی با بیان اینکه برخی برنامه ها مانند یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و پرداخت حقوق به زنان خانه دار دارای بیش از دو فرزند عمومی برای تمامی استانها است گفت: بعضی از فعالیت های خاص متناسب با هر استان تهیه می شود.

وی بیان کرد: برنامه ریزی متناسب با هر استان حق استانها است اما کافی نیست به همین دلیل دردولت اقدام و تحول اختیارات تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه اقتصاد به استانها واگذار می شود و مناطق و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

رضایی با اشاره به ظرفیت های استانهای کشور گفت: هر استان به اندازه یک کشور می تواند تولید داشته باشد مشروط به اینکه استانها و اقوام را مانند دفاع مقدس به صحنه بیاوریم  وایران را به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم.

وی شرط موفقیت کشور در عرصه تولید و اشتغال را نشاط جوانان و استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: باید آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم و جوانان را محدود نکرده و به آنها اجازه فعالیت بدهیم.

رضایی تاکید کرد: چپ و راست، این قوم و آن قوم، بازیها و بی عدالتی هایی از این دست باید کنار برود و دولت ما این تجربه را دارد که جوانها و اقوام ایران را دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزادسازی خرمشهر را انجام داد و حالا می خواهیم وحدت ملی مانند زمان جنگ تحمیلی را به وجود بیاوریم.

وی راه اندازی نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان و ارایه برنامه به بانکها تا مردم با ۱۰ درصد آورده بتوانند صاحب خانه بشوند را از اولویت های دولت اقدام و تحول دانست و گفت: این برنامه ها همانگونه که در کشورهای غربی جواب داده در ایران هم جواب خواهد داد.

انتهای پیام/ص

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محسن رضایی شبکه دنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • برنامه گفتگوی اقتصادی از رادیو گفتگو
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج