Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی تقوی عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ با اشاره به برگزاری دو دوره از مناظرات ریاست جمهوری گفت: با گذشت نیمی از زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری و درحالی‌که انتظار می‌رفت با برگزاری مناظره‌ها تغییر محسوسی در اقبال بخش‌های مختلف جامعه به سمت مشارکت در انتخابات رخ دهد اما نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که همچنان اما و اگرها و تردیدهایی در میان بخش قابل‌توجهی از جامعه نسبت به اصل مشارکت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: می‌توان یک دلیل مهم این امر را در عدم دریافت تضمین عملی لازم از سوی نامزدها برای عبور از شرایط دشوار فعلی در دولت آینده دانست. دلیل دیگر آن حجم بالای نارضایتی از اوضاع کنونی کشور است که با یک مناظره انتظار فراموشی مردم از مشکلات موجود و اصلاح رفتار رأی‌دهی شهروندان دشوار به‌نظر می‌رسد. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ارزیابی رفتار انتخاباتی نامزدها تاکنون نشان می‌دهد که نامزد اصلاحات و اعتدالیون به دلیل ضعف گفتمانی و عملکرد بسیار نامناسب دولت برآمده از این تفکر در صدد هستند تا از طریق عملیات روانی و  روی‌آوردن به تخریب و توهین در اشکال مختلف آن از یک‌سو اعتماد عمومی به نامزدهای جبهه انقلاب را مخدوش سازند. 

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این نامزدها سعی دارند از این نمد برای پر کردن سبد آراء خویش کلاهی ببافند غافل از آنکه این‌گونه برخوردهای تخریبی نه‌تنها قشر خاموش رأی‌دهندگان را به صحنه نمی‌آورد بلکه به دلیل ناامید شدن از آینده  موجبات دلسردی و فاصله گرفتن این بخش از جامعه از مشارکت در انتخابات خواهد شد. 

تقوی یادآور شد: پرواضح است این گونه رفتارهای پوپولیستی و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و در یک کلام بداخلاقی‌های سیاسی از سوی کسانی که عنوان رجل مذهبی سیاسی را با خود به یدک می‌کشند موجبات نگرانی بیشتر مردم از رئیس‌جمهور آینده و کابینه وی فراهم خواهد آورد.

این استاد دانشگاه افزود: طبعا انتظار رهبری معظم و تمام دلسوزان انقلاب از نامزدهای ریاست‌جمهوری آنست که بیش‌از این به چینی ترک‌خورده اعتماد مردم ضربه وارد نکنند و بیش‌تر از آنکه به فکر کردن پیروزی خود باشند به ترمیم اعتمادی که به واسطه عملکرد نامطلوب دولت‌های متبوع خودشان به‌وجودآمده؛ بیندیشند. 

تقوی اضافه کرد: در نقطه مقابل نامزدهای جبهه انقلاب نیز تا کنون سعی کردند با ارائه برنامه‌های عملی و پاسخی قانع‌کننده به سوالات راه‌حل‌های عملی برون رفت از شرایط ناگواری که بر جامعه تحمیل‌شده است را به مردم بازگو کنند. 

وی افزود: آنچه که روشن است اگر بنابر ایراد انتقادات شدید و حمله به سیاست‌های غلط کنونی دولت باشد این نامزدهای جبهه انقلاب هستند که هم در این زمینه دستشان کاملاً پر و هم جامعه آمادگی بیشتری برای شنیدن انتقادات تندوتیز علیه مسببان وضعیت فعلی را دارد اما این نامزدها با ملاحظه مصالح عمومی کشور و به تاسی از فرمان مقام معظم ولایت هرگز پا را از مسیر اخلاق اسلامی فراتر نگذاشته‌اند و از بسیاری از خیانت‌ها بی‌تدبیری‌هاو بی‌اخلاقی‌ها کریمانه گذشتند. 

این استاد دانشگاه گفت: اینک مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی هستند که با دنبال نمودن خط‌مشی‌ها برنامه‌ها شیوه‌های تبلیغات و براساس معیار مهم اخلاق انتخاباتی بایستی به انتخاب اصلح دست بزنند چرا که اگر نامزدی در ایام رقابت انتخاباتی به اصول اخلاقی و قواعد بازی عادلانه به قوانین کشور پای‌بند نباشد چنین فردی پس‌از تشکیل دولت نیز با زیر پا گذاشتن تعهدات خود در قبال ملت ایران حقوق عمومی و مصالح کشور را تضییع خواهد کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری دانشگاه انتخابات اصول اخلاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»

قائم مقام شبکه رادیویی تهران گفت: رادیو تهران با دو عنوان برنامه «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم» برای پخش مناظره‌های انتخاباتی و گفت‌وگوی مستقیم نامزدها با مردم روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، پیام امیری از برنامه‌ریزی برای پخش برنامه تبلیغاتی نامزدها در شبکه رادیویی تهران خبر داد و اظهار کرد: در مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رقابت می‌کنند، در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا نیز دو نامزد به مرحله دوم راه یافتند که برنامه تبلیغاتی نامزدهای این حوزه انتخابیه نیز از شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.

وی افزود: گفتگوی مستقیم نامزدها در ویژه برنامه «نماینده مردم» به مدت ۲۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود.

قائم مقام شبکه رادیویی تهران همچنین از برنامه‌ریزی برای پخش مناظره‌های انتخاباتی نامزدها با هدف کمک به شناخت بیشتر مردم خبر داد و عنوان کرد: در مجموع هشت برنامه مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای با عنوان «فرصت انتخاب» برای نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای برای نامزدهای حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا در کنداکتور پخش رادیو تهران قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، رادیو تهران با دو عنوان برنامه «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم» برای پخش مناظره‌های انتخاباتی و گفت‌وگوی مستقیم نامزدها با مردم روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود و در روز انتخابات نیز با ویژه برنامه «شهر آرا» در خدمت مردم و رأی دهندگان است و برنامه‌های انتخاباتی رادیو تهران تا ۱۹ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 750815

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • مناظره انتخاباتی در خرم آباد به درگیری طرفداران نامزدها انجامید
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • تمجید رئیسی از اعتراضات در دانشگاه‌های غربی
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند