Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:25:17 GMT

طرح تفضیلی شهر کرمان بازنگری می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۳۸۹۸

طرح تفضیلی شهر کرمان بازنگری می شود

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی حاجی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در دیدار دادستان کرمان با اعلام اینکه ۱۲ شهر این استان در حال بازنگری طرح تفضیلی اند، گفت: مهمترین آن ها، طرح جامع شهر کرمان است که افق دید آن تا ۱۴۰۵ است .

او افزود: قرارداد این طرح سال ۱۳۷۵بوده که تا ۱۳۷۸آغاز به کار کرده و تا ابلاغ شده سال های زیادی گذشته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی زاده تصریح کرد: بسیاری از کارها، قدیمی و غیرقابل استناد بودند که ما تصمیم گرفتیم تا طرح جامع کرمان بازنگری شود و به صورت کلی و اساسی این کار انجام می شود تا بتوانیم به طور کلی و اساسی اصلاح را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار مهندس در نظام مهندسی استان فعالند، گفت: به زودی انتخابات این مجموعه را در پیش داریم و آزمون نظام مهندسی نیز سالی دوبار برگزار می شود و عضو گیری صورت می‌گیرد.

حاجی زاده افزود: قانون امکانی را فراهم کرده تا بانک ها و اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری وارد شوند.

او تصریح کرد: قرارداد راه ها و مسیر های مواصلاتی منعقد شده است و بزودی با تامین مالی از طریق سرمایه گذار کل شبکه راه های استان به راه های ایمن تبدیل می شوند.

به گفته حاجی زاده، اداره کل  راه و شهرسازی ۳۵۰ نیرو در ۱۶ شهرستان دارد که ۸ شهرستان  آن از چارت سازمانی حذف شدند، همچنین یگان حفاظت نیز ۷۰ نیرو دارد که ۱۷ خودرو در اختیار آنهاست.

 یگان حفاظت راه‌ وشهرسازی تقویت شود

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حفاظت و صیانت از بیت‌المال گفت: یگان حفاظت و تیم حقوقی سازمان راه‌ وشهرسازی به دلیل مسئولیت های مهمی که دارند، تقویت شوند تا انگیزه لازم برای حفاظت از بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم را داشته باشند. 

او افزود: در مباحث حقوقی طرح اقدام ملی مسکن، باید تمام بند ها در قرارداد ذکر شود تا در صورت همکاری و پرداخت نکردن قسط و حذف به صورت خودکار، شکایت و بحث حقوقی پیش نیاید.

سالاری تصریح کرد: مشکلات قرارداد را بررسی و پیش بینی کنید تا از وزارت خانه نیز پیگیری این مباحث را داشته باشیم.

دادستان کرمان ضمن قدر دانی از زحمات کارکنان اداره کل راه و شهرسازی  بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی نماینده دولت در حفظ و صیانت اراضی است و چشم مردم به این موضوع است و اگر پیشگیری صورت گیرد، مباحث حقوقی پیش نمی آید.

سالاری با اشاره به اینکه حقوق باید متناسب با مسئولیت باشد، تاکید کرد: نماینده حقوقی و نماینده یگان نیز باید امنیت شغلی و حقوق خوب داشته باشد تا با انگیزه کارش را انجام دهد به طوریکه حقوق با میزان مسئولیت برابر باشد.

این مسئول تصریح کرد: امسال ۱۰۹ مورد رفع تصرف صورت گرفته ، ۵۶ هکتار از دست متصرفان  خارج شده و به بیانی دیگر ۱۴۱ میلیارد تومان به بیت المال برگشته است.

به گفته وی، حفاظت از بیت المال، صیانت از بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم مهمترین مواردی است که در این زمینه کاربردی است.

سالاری با اشاره به اینکه به سیما منظر شهری توجه داشته باشید، بیان کرد: هیچ جای کشور در مرکز استان به این لجام گسیختگی نیست که این حق مردم است تا در شهری در شان خود زندگی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: بحث بزرگراه ها و ورودی استان مناسب استان نیست و بار ترافیکی تمام محمولات از کرمان عبور می کند، این در حالیست که در اصفهان تمام خروجی های آن دو بانده است؛ اگر این اتفاق در کرمان نیز بیفتد میزان تصادفات و فوتی ها کاهش می یابد.

او در خصوص کارخانه خانه سازی افزود: این کارخانه مدت زیادی رها شده است و ما ورود کردیم و گفته ایم یا باید مجددا راه اندازی شود و یا واگذار شود.

سالاری تصریح کرد: ما بیشتر به سمت و سویی می رویم تا مجددا آغاز به کار کند که امیدوارم  اتفاق خوبی برای کرمان بیفتد.

انتهای پیام/ب

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قره حسنلو ظهر سه شنبه در نشست سازمان حفاظت محیط زیست با شورای عالی استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد، به نمایندگی از پهنه‌های استان‌های سمنان، قزوین، تهران، البرز و زنجان گفت: مسائل و مشکلات ما در پهنه‌های مذکور مشابه یکدیگر هستند، بنابراین مواردی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب تسهیلات و اعتبارات مطرح می‌کنم.

وی موضوع اول را استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها عنوان و مطرح کرد: با انجام این اقدام می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم، به ویژه در جاده چالوس و حوزه طالقان. با توجه به اینکه برخی روستاها در حوزه آبریز شهر تهران هستند و نیز محدودیت‌هایی که شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده، نیاز به تصفیه خانه‌های لوکال داریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز بیان کرد: موضوع بعدی استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است زیرا بیش از ۷۰ درصد آلودگی شهرها به این دلیل است که عمر بسیاری از وسایل و امکانات لازم برای حمل و نقل عمومی گذشته است؛ بنابراین نیاز به نگاه ویژه به این موضوع محیط زیستی و اعطای تسهیلاتی در حوزه صندوق ملی محیط زیست احساس می‌شود.

قره حسنلو با بیان اینکه موضوع بعدی جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز است که طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، اظهار کرد: عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه یکی از مشکلات موجود است که غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند تا بتوانیم از آن برای ایجاد سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم که امید است این دغدغه با همراهی شما رفع شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با حضور شما در شهرک صنعتی اشتهارد در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات ویژه ای که صادر شد، با همکاری دستگاه قضائی اتفاقات خوبی افتاد و سطح آلودگی کاهش یافت. خانه‌های محیط زیست گاهاً در سطح روستاها و شهرها ایجاد اما دستور داده شده که فعلاً این امر متوقف شود تا کیفی سازی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه انتظار می‌رود این امر در کنار ایجاد خانه‌های محیط زیست دنبال شود، عنوان کرد: ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی به ویژه برای بازنگری بسیار سختگیرانه در نظر گرفته شده است، به خصوص در استان‌های کوچک و پرتراکم که درخواست می‌شود نگاه و بازنگری ویژه ای به این موضوع انجام شود.

قره حسنلو خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن زمین در جاده پرتردد چالوس و عدم امکان تفکیک زباله‌ها، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به اینکه منطقه محافظت شده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز دارد، خواهشمندیم مساعدتی شود تا زمینی برای تفکیک زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد. همچنین امیدواریم ساختار جدید ادارات محیط زیست شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6086755

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران