Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا روز پنج شنبه در حضور رییس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و کمیته های بهداشت و درمان، امنیتی - اجتماعی و تبلیغات و اطلاع‌رسانی گزارشی از وضعیت روند بیماری و اقدامات انجام شده در زمینه تامین واکسن و عملیات واکسیناسیون و همچنین اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های لازم در این زمینه به ویژه در تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، کمیته بهداشت و درمان در گزارشی از روند عملیات واکسیناسیون و همچنین تاخیر ایجاد شده در تامین واکسن خارجی از طرف برخی کشورهای متعهد شده بدلیل برخی مشکلات و موانع، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از سوی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی از کشورهایی که سازنده واکسن هستند و همچنین تسریع در دریافت سهمیه کوواکس، مشکل کمبود واکسن بزودی برطرف شود.

کمیته بهداشت و درمان همچنین با اشاره به ورود واکسن‌های تولید داخل به مرحله عملیاتی تاکید کرد که واکسن‌های تولید داخل نیز با پشت سرگذاشتن مراحل فنی بتوانند در آینده نزدیک وارد چرخه عملیات واکسیناسیون شوند و واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این زمینه با تاکید بر تداوم تلاش‌ها برای تامین واکسن با جدیت و حساسیت‌های لازم، گفت: به طور قطع دستگاه‌های مسئول نظیر وزارت بهداشت و درمان، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این خصوص اقدامات خود را با همان جدیت که در ابتدای کار داشتند انجام خواهند داد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر شرایط تحریمی و اقدامات ضدبشری آمریکا نبود، بی‌تردید امروز در تأمین واکسن با این نوع مشکلات برخورد نکرده بودیم و می‌توانستیم جزو کشورهای مقدم در این حوزه باشیم، اظهار داشت: به رغم همه این مشکلات و در همین حالت هم فشارهای حداکثری را پشت سر گذاشتیم و توانستیم  بدون توجه به  فشارها اگر چه با سختی و مشقت، واکسن را تأمین کنیم و در این مسیر به مردم متعهد شدیم که طبق سند ملی و اقدامات، واکسیناسیون به همین صورت انجام بگیرد و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که تا پایان دولت واکسیناسیون گروه هدف (فاز یک، فاز دو، فاز سوم) انجام شده باشد و اقدامات لازم برای تامین واکسن‌های مورد نیاز برای فاز چهارم (آخر) نیز انجام شده باشد.

وی افزود: بر این اساس دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که مطمئنا تا پایان سال ۱۴۰۰ همه گروه‌های هدف واکسینه خواهند شد و برای سال‌های آینده هم بدون وابستگی به خارج از کشور واکسن به طور کامل تامین و حتی توان صادرات به سایر کشورها فراهم خواهد شد.

در این جلسه همچنین قرارگاه عملیاتی ستاد ملی گزارشی از میزان رعایت پروتکل‌ها در تجمعات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰، فعالیت تبلیغاتی ستادهای انتخاباتی و همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها با همکاری کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ارایه و تاکید کرد در مورد بروز برخی تخلفات که از سوی طرفداران برخی نامزدها در زمینه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته، مکاتبات لازم انجام و هشدارهایی به ستادهای انتخاباتی  داده شده است.

در همین زمینه کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها انجام گرفته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ خواست دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات انتخاباتی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

رئیس جمهور پس از این گزارش به قرارگاه عملیاتی دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسئولیت اجرای انتخابات از سوی وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هر چه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

روحانی با بیان اینکه کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند، گفت: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیفرینند.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به مردم در زمینه  روش صحیح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی رسانه‌های عمومی، تأکید کرد: آموزش‌های لازم و آگاهی‌بخشی به مردم در این خصوص در روزهای باقیمانده تا انتخابات باید به صورت کاملاً روشن، مؤثر و مستمر از سوی رسانه‌ها و شبکه مجازی انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت کشور بانک مرکزی شبکه مجازی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی واکسن کرونا انتخابات ۱۴۰۰ کمیته بهداشت و درمان نامزدهای انتخابات رعایت پروتکل ها اطلاع رسانی تامین واکسن انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند

استاندار کرمانشاه گفت: عفاف و حجاب در قرآن و سنت معصومین(ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز سیاست‌های کلی فرهنگی و فرهنگ و آداب ملی، جایگاه رفیعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه عصر امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره با موضوع مهم عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب در قرآن و سنت معصومین (ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز سیاست‌های کلی فرهنگی و فرهنگ و آداب ملی، جایگاه رفیعی دارد.

وی فرهنگ حیا، عفاف و غیرتمندی در کشور و به ویژه استان کرمانشاه را دارای ریشه‌های بسیار کهن و اصیل دانست و افزود: ملت ایران و کرمانشاهی‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند که اهمیت ویژه‌ای برای حیا و عفاف مردان و زنان خود قائل هستند هم اکنون نیز پایبندی به این فرهنگ اصیل به عنوان یک مطالبه عمومی در بین اقشار مختلف مطرح است بنابراین کم توجهی به این فرهنگ ملی، دینی و قانونی در برخی محیط‌های اداری و سازمانی پذیرفتنی نیست و تمام مدیران دستگاه‌ها موظفند که در این زمینه با جدیت نسبت به اجرای وظایف خود مراقبت کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به اصول و مبانی که انتظار است بدنه اجرایی استان در برنامه‌ریزی‌های حوزه عفاف و حجاب به صورت هماهنگ مورد توجه قرار دهند، اشاره کرد و گفت: دستگاه‌ها و نهاد فرهنگی مختلف استان در این زمینه مسئولیت و وظیفه قانونی دارند و ضرورت دارد که در اجرای آن کوشا و جدی باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: تحکیم ارزش‌های اخلاقی، امر تربیتی حوزه خانواده، تبیین دائمی فلسفه حجاب، نگاه ویژه به نقش و مسئولیت مردان، نقش مؤثر در ایجاد هویت فرهنگی و ملی مستقل، مبارزه و مقابله با ریشه‌ها و زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و معرفی اسوه‌ها و الگوها در جامعه از جمله اصول و مبانی روش‌های اجرایی در موضوع گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است و پیگیری و اجرای آنها یک وظیفه قانونی و قطعی مسؤولان در راستای مطالبه مردم می‌باشد.

به گفته صحرایی، تمام ارگان‌های دولتی موظف هستند نسبت به رعایت شئون اسلامی و قانون در محیط سازمان از طرف کارکنان و همچنین ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند و در صورت عدم تحقق این موضوع عواقب آن معطوف به مدیر و بالاترین مسؤول سازمان خواهد بود.

وی در این زمینه همفکری و هماهنگی میان مدیران استانی در راستای اجرای وظایف را مهم توصیف و اضافه کرد: اقدامات اصلی و دارای اولویت سازمانی مانند هماهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و تبلیغی با طراحی چیدمان سازمانی و تاکید و نظارت بر پوشش مناسب کارکنان مرد و زن در این زمینه مهم هستند.

استاندار کرمانشاه ممنوعیت قانونی داشتن منشی غیر همجنس را از نمونه مثال‌های این حوزه برشمرد که لازم است مدیران به آن عمل کنند.

تاکید بر پشتیبانی محتوایی، تأمین و اعزام اساتید و مبلغان مورد نیاز برای سازمان‌ها و اماکن خاص و سطح شهر و شناسایی و آموزش کنشگران عرصه عفاف و حجاب از دیگر ضرورت‌های قانونی ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب است که مورد اشاره صحرایی قرار گرفت.

وی در ادامه بر ضرورت همفکری هماهنگی و اقدام اصناف و مشاغل خصوصی تاکید کرد و گفت: در فضای عمومی جامعه لازم است که آموزش و گفتگو در محیط‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و محور کار بر اقناع سازی و تبیین باشد اما در عین حال با اندک افرادی که به شرع و قانون به صورت آشکارا بی‌اعتنایی و بر برهنگی و قبح شکنی اصرار دارند برخورد قانونی ضروری است.

کد خبر 747702

دیگر خبرها

  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است