Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد حاج رسولی ها روز پنجشنبه در حاشیه آبگیری اولیه سد شهدای کنجانچم مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز این سد با دستور رییس جمهوری بصورت ویدیو کنفرانس و با حضور مسوولان استانی آبگیری شد که امیدواریم منشا برکات فراوانی برای استان ایلام باشد.

وی افزود: سد شهدای کنجانچم که امروز آبگیری اولیه آن به انجام رسید بروی رودخانه گلال ملک قرار دارد و مردم استان در دهه 80 درخواست احداث این سد را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور وزیر نیرو و معاون مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: با احداث و آبگیری این سد از آب مازادی که خارج از فصل زارعی از کشور خارج می شد جلوگیری می شود و با ذخیره آب می توانیم در فصل تابستان و در مواقع کم آبی از آن استفاده کنیم.

حاج رسولی ها افزود: در خلال طرح گرمسیری نیازمند سرشاخه های آبی بودیم و برای ذخیره سازی آب در فصل زمستان باید مخازنی را احداث می کردیم که به دلیل بحث فنی و مشکلات زمین شناسی، ساخت این سدها منطقی و جوابگوی نیاز آبی نبودند که ناچار به فکر استفاده مجدد از برخی مخازن و استفاده دو منظوره از مخازنی نظیر سد شهدای کنجانچم شدیم.

وی اضافه کرد: اکنون سد شهدای کنجانچم با حجم ۸۴ میلیون مترمکعب از بزرگترین سدهای کشور محسوب می شود.

مشاور وزیر نیرو و معاون مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به میزان اعتبار مورد نیاز سامانه گرمسیری در ایلام اشاره کرد و گفت: برای اتمام این طرح در ایلام حدود سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

حاج رسولی ها سامانه گرمسیری را یک ابر پروژه بی نظیر در خاورمیانه ذکر کرد و یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این پروژه عظیم از آغاز دولت تدبیر و امید سه درصد بوده که اکنون به ۸۵ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، سد کنجانچم با حجم مخزن ۸۴ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

 برای آبگیری اولیه این سد ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

سد کنجانچم در ۳۰ کیلومتری شهر مهران و بر روی رودخانه فرعی گلال ملک احداث شده است.

برچسب‌ها ایلام شرکت آب منطقه ای ایلام مهران دولت تدبیر و امید وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام شرکت آب منطقه ای ایلام مهران ایلام شرکت آب منطقه ای ایلام مهران دولت تدبیر و امید وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی معابر ایلام در پی بارش باران + فیلم

احمدی نژاد کارشناس هواشناسی استان ایلام گفت: فعالیت این سامانه بارشی از اواخر وقت امشب کاسته می‌شود.

وی  افزود: با خروج این سامانه بارشی دمای استان ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

سامانه بارشی جدید از اواخر روز یکشنبه وارد استان می‌شود و تا اوایل روز سه شنبه مناطق مختلف را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

بارش شدید و رگباری باران، در شهر ایلام موجب آب گرفتگی معابر شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر ایلام در پی بارش باران + فیلم
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • احداث نخستین زمین چمن مصنوعی در ایلام
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران