Web Analytics Made Easy - Statcounter

انسان از همان روزی که به یک جا نشینی روی آورد، دانست که می‌تواند به وسیله آجر کاشانه‌ای برای خود بسازد. او ابتدا از خشت خام برای ساخت بناها استفاده می‌کرد و سپس به سمت خشت‌های پخته شده در کوره‌ها کشیده شد. امروزه هم - با گذشت چندین هزارسال که از قدمت آجر می‌گذرد - کماکان خشت یا همان آجر در زیباسازی نمای ساختمان‌ها بکار گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رپورتاژ قصد داریم تا بار دیگر شما را با آجرنما و انواع آنها آشنا کنیم.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام شهر آجر، با توجه به پیشرفت‌هایی که در صنعت ساختمان‌سازی صورت گرفته است، از آجر کمتر در اسکلت ساختمان‌ها استفاده می‌شود ولی آجر نسوز نما گزینه بسیار عالی برای زیباسازی و نمای ساختمان‌ها در نظر گرفته می‌شود. این نوع آجرها باید از استانداردهایی نظیر مقاومت در برابر گرما، سرما، رطوبت و نفوذ آب برخوردار باشند تا برای ساکنین و پیمانکار مشکلی به وجود نیاورند.

مزایای استفاده از آجر در نمای ساختمان

استفاده از آجر در نمای ساختمان‌ها به چند دلیل افزایش یافته است که اگر همه آنها را کنار هم بگذاریم خواهید فهمید که این استفاده پر بی‌راه نیست، در ادامه به چند مزیتِ آنها خواهیم پرداخت:

آجرنماها در اشکال و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که این تنوع برای عموم بسیار جذاب می‌باشد.

آجرهای نمای به دلیل این که در حرارت بسیار بالا تولید می‌شوند در مقابل اشعه‌های مضر خورشید بسیار مقاوم هستند و به هیچ وجه رنگ آنها تغییر نمی‌کنند و هرگز شوره یا سفیدک نمی‌زنند.

آجر نما به راحتی تولید می‌شود و مواد اولیه آن به وفور یافت می‌شود که این موضوع سبب گشته قیمت نهایی آن کاهش یابد و در مقایسه با مصالح دیگر مقرون به صرفه‌تر باشد.

استفاده از آجر برای زیبایی و جلوه ساختمان‌ها از دیرباز مدنظر ایرانیان بوده، از این جهت ایرانی‌ها رابطه خوبی با این نوع مصالح دارند و می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

به دلیل متخلخل بودن سطح آجر نما می‌توان آنها را با ملات در هر جایی که نیاز باشد چسباند و از این جهت استفاده و نصب آنها بسیار سریع و ایمن صورت می‌گیرد.

آجر نما عایق بسیار خوبی در برابر طوفان و باران‌های سیل آساست و برخلاف مصالح دیگر مانند انواع فلز رسانا نیست و در هنگام اصابت رعدوبرق به ساختمان کاملا بی‌خطر است.

آجر نمای با کیفیت در برابر آتش سوزی‌های مهلک و ضربات محکم کاملا مقاوم بوده از استحکام بالایی برخوردار است.

انواع آجر نما

آجرهای نما با توجه به ویژگی‌های مواد اولیه‌ای که از آنها تولید می‌شوند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم به معرفی آنها بپردازیم:

آجر نما نسوز

آجر نسوز نمونه پرطرفدار و پرکاربرد آجر نما به شمار می‌رود. از آنجایی که در کوره‌های آجرپزی در دماهای بالا شکل می‌گیرند این نوع آجرها در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند به طوری که از این محصول می‌توان به عنوان روکشِ عایق استفاده کرد. امروزه صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته که استفاده از آجر نمای نسوز می‌تواند برای حل این مشکل چاره‌ساز باشد.

آجر نمای لعابی

این نوع آجرهای نما از همان مواد اولیه آجرهای معمولی ساخته می‌شوند اما یک روکشِ مقاوم لعابی هم در آخر به روی آنها ریخته می‌شود تا ثبات بیشتری پیدا کنند. با این روکش مقاوم این آجرها ویژگی‌هایی نظیر مقاومت دربرابر تغییرات آب و هوایی، نفوذ رطوبت، هوازدگی، فرسایش و مواد شیمیایی پیدا می‌کنند.

این نوع آجرها در رنگ‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند و اکثرا تثبیت رنگِ بالایی دارند، استفاده از چندین آجر نمای لعابی می‌تواند در زیباسازی ساختمان تاثیر دوچندانی بگذارد.

آجر نمای کرکره‌ای

در ساخت این نوع آجرها از خاک نسوز استفاده می‌شود، از این جهت آن را می‌توان در زمره آجرهای نسوز هم شمرد. آجر نمای کرکره‌ای می‌تواند دمای بالای 1000 درجه سانتیگراد را هم تحمل کند که این موضوع سببِ بالارفتن میزان فروش این محصول شده است.

استفاده از آجر نمای کرکره‌ای که در رنگ‌های تیره و قهوه‌ای مایل به قرمز به بازار ارائه می‌شود، باعث بالا رفتن دوام و استحکام نمای ساختمان شده و از ایجاد شوره به روی آجر جلوگیری می‌کند.

آجر نمای شاموتی

آجر نمای شاموتی را هم می‌توان در دسته آجرهای نسوز دانست که دارای مقاومت نسبی بالایی است و در طراحی نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع آجر در رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای روشن و قهوه‌ای اخرایی و همچنین نارنجی تیره تولید می‌شود.

آجر نمای پلاک

در ساخت این نوع آجر نما از خاک رس به همراه افزودنی‌های دیگر استفاده می‌شود که تا بحال در تغییرات شرایط محیطی مقاومتی خوبی از خود نشان داده است. این نوع آجر هم در رنگ‌های زرد، نارنجی، قهوه‌ای به بازار عرضه می‌شود و در میان آجر نماهای موجود، کمترین میزان شوره‌زدگی را دارا است.

آجر نما قزاقی یک نوع آجر پلاک به حساب می‌آید که در طراحی نمای ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از ویژگی‌های اصلی آجر نمای قزاقی می‌توان به امکان تولید در ضخامت‌ها و ابعاد مختلف اشاره کرد.

آجر نما رستیک

این نوع آجر هم در دسته آجرهای نسوز قرار می‌گیرد و از نظر ابعاد به آجرهای معمولی شباهت دارد. سطح ظاهری این نوع آجرها عمدتا ناهموار است و این متخلخل بودن آنها است که به زیبایی هرچه بیشتر نمای ساختمان کمک می‌کند.

آجر نمای حصیری

این نوع آجر دارای بافتی شبیه به حصیر بوده و در طیف‌های رنگی مختلفی تولید می‌شود، همچنین برای تولید آنها از یک روکش لعابی استفاده می‌شود که مقاومت و تثبیت رنگ آن را تا سطح مطلوبی افزایش می‌دهد.

جهت استعلام قیمت آجر نما میتوانید به وب سایت شهر آجر مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهر آجر نمای ساختمان ها استفاده می شود استفاده از آجر تولید می شوند نوع آجر آجر نمای قهوه ای آجر نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند که طوفان روز شنبه شهر گوانگژو در جنوب چین را درنوردید و پنج نفر کشته و بیش از ۱۴۰ ساختمان آسیب دیدند. ویدئو‌های منتشرشده در فضای مجازی، آسمان ابری را نشان می‌دهد که کیسه‌های زباله در طوفان پیچنده (تورنادو) در هوا می‌چرخند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • تصاویر آخرالزمانی از طوفان سیاه در چین؛ تورنادو از نمای نزدیک!
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • ملی‌پوش فوتسال: ما ایرانیم و عاشق فینال پرتماشاگر