Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@20:41:14 GMT

زنان سیستان و بلوچستان سفیران هنر ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۴۹۶۸

زنان سیستان و بلوچستان سفیران هنر ایران هستند

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: ما مفتخر به این هستیم  که در سیستان و بلوچستان  زنان پیشتازان عرصه صنایع دستی هستند و چه بسا که شهرتشان فرامرزی است و سفیران بین المللی هنر نه تنها استان، بلکه ایران هستند.

به گزارش جماران، زهرا ابراهیمی در سخنانی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی گفت: از سیاه دوزی و خامه دوزی، گلیم بافی گرفته تا سوزن دوزی و سفالگری همه و همه هنر های دستی اصیل زنان سیستانی و بلوچستانی است که به تولید ملی رونق  داده و اقتصاد مقاومتی را احیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: زنده یادان مهناز جمالزهی؛ شهناز ایرندگانی، مهتاب نوروزی و میراثداران در قید حیاتشان نظیر بانو مریم کریمی، زرخاتون عظیمی و تمامی مادران و زنان این خطه میراث این سرزمین را زنده نگاه داشته اند.

وی اظهار داشت: دفتر بانوان و خانواده استانداری نیز در تلاش است با اجرا و پیگیری برنامه های راهبردی و  تعیین ساز و کار های مشخص برای توسعه این داشته ارزشمند و اتصال آن به بازار جهانی بکوشد و نگاه به این صنعت را تغییر دهد.

ابراهیمی در پایان گفت: این روز بر تمامی هنرمندان بی ادعا که چون نگینی درخشان موجب تجلی استان و نمایش هر چه زیبا تر مدنیت ایران هستند مبارک باد .

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 زهرا ابراهیمی روز جهانی صنایع دستی صنایع دستی سیستان و بلوچستان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد