Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ولادت حضرت معصومه (س) تا تولد امام رضا (ع) در تقویم کشورمان به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

این ایام فرخنده و مبارک برای مردم ایران که میزبان فرزندان امام موسی کاظم در دو شهر قم و مشهد هستند، از اهمیتی دوچندان برخوردار است و همه ساله به این مناسبت مراسم های متعدد جشن و شادی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگسرای امید با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در این مناسبت بزرگ، جشن متفاوتی را در سرتاسر شهر تهران برگزار می‌کنند. از آنجا که شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های فراوانی را برای برگزاری مراسم های مذهبی و تجمعات به همراه داشته است، این ایام فرخنده با برپایی کاروان شادی و برگزاری جشن‌های خیابانی گرامی داشته می‌شود.

ویژه برنامه «فرهنگسرای سیار زیارت» مراسمی برای استقبال از ایام دهه کرامت و جاری کردن روحیه شادی و نشاط در شهر تهران است که از ۲۲ خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه، خواهر بزرگوار امام رضا آغاز شده و تا اول تیرماه در روز ولادت امام هشتم ادامه خواهد داشت. این کاروان سیار به مناطق ۲۲ گانه تهران رفته و با برگزاری مراسمات مداحی و تواشیح به جشن و شادی می‌پردازد.

از جمله برنامه‌های مهم این کاروان می‌توان به نقاره‌زنی توسط خادمان حرم امام رضا، توزیع متبرکات آستان قدس رضوی در بین مردم، نورافشانی، قرائت زیارت خاص حضرت معصومه و امام رضا راس ساعت ۲۰ و ... اشاره کرد.

براساس این گزارش برنامه حرکت کاروان شادی «فرهنگسرای سیار زیارت» هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در میدان‌های مهم شهر تهران از جمله میدان انقلاب، میدان آزادی، میدان هفت تیر، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، میدان، ولی عصر، میدان بهارستان، دریاچه چیتگر، میدان راه‌آهن و ... خواهد بود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه کرامت مداحی شهر تهران امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور