Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@05:23:12 GMT

موبایل‌قاپ زنان دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۵۲۱۸

موبایل‌قاپ زنان دستگیر شد

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ کارآگاه علی فرخ‌پور سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای و کشف 11 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ کارآگاه فرخ پور در تشریح خبر فوق اظهار داشت: اوایل اردیبهشت ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت تلفن همراه از یک شهروند خانم به شیوه قاپ زنی در دادسرای ناحیه 34 تهران تشکیل شد که به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی واصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیرو شکایت مالباخته و بررسی پرونده توسط کارآگاهان پلیس مشخص شد پس از سرقت به علت اینکه شاکی نرم افزار های بانکی را در تلفن همراه خود داشته سارق با بدست آوردن رمز آن حدود 5 میلیون تومان را به سرقت برده است که بلافاصله کارآگاهان اقدامات علمی کشف جرم را بکاربسته و با بهره گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می شوند هویت سارق به نام رضا را شناسایی کنند.

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران افزود: اطلاعات بدست آمده حاکی از آن بود که رضا یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه موبایل قاپی است و مکرر دستگیر و روانه زندان شده است که با آزادی از زندان مجددا به چرخه جرم بازگشته و با پرسه زنی در محل های خلوت سوژه مورد نظر به خصوص ( بانوان ) را شناسایی و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت گوشی همراه آنها کرده و بلافاصله متواری می شود.

سرهنگ کارآگاه فرخ پور افزود: با اقدام به موقع کارآگاهان محل اختفاء متهم در حوالی خیابان شریعتی شناسایی شده و با هماهنگی قضائی رضا نهم خرداد ماه در یک علمیات ضربتی دستگیر و در مواجهه با ادله به جرم خود اعتراف می کند.

وی گفت: متهم در بررسی های پلیسی به 11فقره سرقت اعتراف کرد که با تلاش کارآگاهان شاکیان پرونده شناسایی و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موبایل قاپ زنان سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • باند سارقان سابقه‌دار در تالش زمین‌گیر شدند
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • دستگیری متهمان به ۲۹ فقره سرقت کابل‌های برق و ویلاها در طرقبه شاندیز
  • سارقان سابقه دار ماهدشت با ۲۵ فقره سرقت دستگیر شدند
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • ببینید | خنده‌دارترین پرونده سرقت از زبان یک کارآگاه
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو