Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@09:42:01 GMT

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۵۵۲۹

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید محسن حاجی میرزایی ظهر پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای اداری استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه جایگاه استان سمنان بر اساس شاخص‌ها، خوشبختانه در حد میانگین و بالاتر از میانگین کشوری است و همچنان لازم است هدف گذاری برای پیشرفت بیش از پیش انجام گیرد، تاکید کرد: در خصوص مولد سازی املاک منقول و غیرمنقول مازاد مصمم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در این خصوص نهضت عمومی شکل گرفته تا این وضعیت هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود، تاکید داشت: در خصوص مدارسی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به دلیل جانمایی نامناسب و تحرک جمعیت متروکه شده، آمادگی داریم تا با مشخص شدن اولویت‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

عضو کابینه دوازدهم بیان کرد: با تمامی اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد محقق شود، باز هم با نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم اما همچنان ۱۹.۵ درصد از مدارس کشور، تعداد ۲۰ هزار مدرسه است که باید ساخته شود تا شاخص‌های فعلی علی رغم افزایش جمعیت حفظ شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه دولت حمایت قاطعی از آموزش و پرورش داشته و اعتبارات نوسازی مدارس در چند سال اخیر ۱۰ برابر و خیران پنج برابر شده است، گفت: در بحث خیرین رشد قابل توجهی داشتیم، بیان داشت: میزان ۳,۵۵۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در بحث نوسازی مدارس است که مابقی نیز دولت متعهد به پرداخت است.

وی گفت: در موضوع دانشگاه فرهنگیان، به یکباره تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه جذب شد که در چند سال آینده این مهم به تعادل می‌رسد، اما در خصوص ساماندهی دانشگاه فرهنگیان سمنان تاکید خواهم کرد تا در خصوص ساختمان و مسائل و کمبودهای این دانشگاه رسیدگی شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: عدم اعمال مدرک دوم آموزشی بر اساس مصوبه و دستورالعمل در تمامی دستگاه‌های دولتی ممنوع شده و تنها برای معلمان، منحصراً به دلیل اینکه کار آموزشی انجام می‌دهند، مجزا شده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در مورد رتبه بندی، این مهم خارج از نوبت در دولت رسیدگی و تقدیم مجلس شد و مورد موافقت قرار گرفت و با یک رأی بی نظیر تصویب شد که نشان از فضای عمومی مجلس برای حمایت از فرهنگیان دارد، بیان داشت: اعتبار این مهم دیده شده و با تأمین آن، از اول فروردین سال ۱۴۰۰ این مهم اجرایی در پرداختی‌ها اجرایی می‌شود.

پربیننده ترین خبر خوب حاجی میرزایی برای معلمان کوچ عشایر را از نزدیک ببینید + عکس برنامه های جدید استخدامی در آموزش و پرورش چند راز خانوادگی از زندگی پوتین + عکس توضیح جدید وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش املاک انتخابات ۱۴۰۰ آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران

سرهنگ احسان مؤمنی با اشاره به مطالبه‌گری پلیس از سازمان‌های مختلف در خصوص ترافیک و حوادث ترافیکی گفت: «پلیس مطالبه‌گر است و ما در تمام زمینه‌های مربوط به حفظ جان و مال مردم، از نهاد‌های مختلف مطالبه‌گری می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت خودرو‌ها افزود: مطالبه ما از سازمان استاندارد، وزارت صمت و شرکت‌های خودرو ساز در خصوص ایمنی وسیله نقلیه است. همچنین از وزرات راه و شهرداری در خصوص وضعیت راه‌ها و جاده‌سازی‌ها مطالبه داریم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با تشریح اقدامات انجام شده ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های پلیس راهور، ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران رفع خطر شده است که ان‌شاءالله در سال جدید کمتر شاهد تصادفات فوتی خواهیم بود. همچنین ۱۲۵۸ نقطه در شهر تهران با استفاده از نورپردازی، برچسب گذاری و نصب بنر آشکار سازی شده تا از وقوع تصافات جلوگیری شود.

وی افزود: در معابر بزرگراهی، نیازمند نصب بیشتر تابلو برای هدایت بهتر رانندگان بودیم که با پیگیری پلیس، این مسئله نیز انجام شد و ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر به این معابر اضافه شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در معابر بزرگراهی، ۱۷ پهلوگاه اضطراری جدید، تعبیه و احداث شد. از این محل‌ها می‌توان هنگام تصادفات و حوادث استفاده کرد تا جای خودرو وسرنشینان آن امن باشد.

مومنی آموزش را بخش مهمی از فرهنگ سازی دانست و گفت: پلیس در زمینه آموزش نیز قدم‌هایی برداشته و امیدوار است با آموزش، تصادفات به حداقل برسند.

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳