Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@11:39:15 GMT

انتخابات در ایلام/۴۶۰هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۵۵۹۵

انتخابات در ایلام/۴۶۰هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها - معصومه بختی: انتخابات در همه جوامع می‌تواند یک تحول بزرگ به وجود آورد. انتخابات یعنی تعیین سرنوشت مردم از طرف خود مردم. در انتخابات عوامل بسیاری چون اقتصادی‌، اجتماعی، معیشتی، تحولات سیاسی درونی و حتی بیرونی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

اما باید گفت اهمیت بالای انتخابات ۱۴۰۰ نسبت‌به دوره‌های قبل بر کسی پوشیده نیست، زیرا ملت ایران یک تحول بزرگ و بهتر را در حوزه‌های مختلف چون اقتصادی جست‌وجو کرده و برای دستیابی به آن همچون ادوار گذشته حماسه می‌آفرینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای انتخاباتی در استان ایلام مانند سال‌های گذشته شور و شوق وصف‌ناپذیری دارد، چراکه علاوه‌بر انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در میان مردم ایلام از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتخابات فرصت خوبی برای تجدید قوای نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه ایلام در مورد انتخابات اظهار کرد: انتخابات می‌تواند فرصت خوبی برای تجدید قوای نظام جمهوری اسلامی باشد، احقاق حق مردم نیز اولویت رئیس جمهور منتخب باشد.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ادامه داد: با توجه به بیانات مقامات معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات نماد اراده و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود است، می‌توان گفت مردم استان همچون تمام دوره‌های انتخابات در حوزه مختلف با شور و شعف به پای صندوق‌های رأی رفته و باز هم به مانند حضور در هشت سال دفاع مقدس در نبرد با دشمن حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به ویژگی نامزد اصلح کرسی ریاست‌جمهوری سیزدهم، گفت: با توجه به اینکه مردم در طول سال‌های گذشته مشکلات اقتصادی زیادی را متحمل شدند، کسی بر منصب قوه مجریه قرار خواهد گرفت باید اولویت خود را احقاق حق مردم دانسته و با نگاه راهبردی و حاکمیتی همسو از ایجاد دوگانگی پرهیز کند.

کریمی تبار در پایان گفت: رئیس‌جمهور منتخب مردم باید با استفاده از مدیران و نخبگان کارآمد به فکر تورم بیکاری و خیلی از مشکلات دیگر ملت بوده و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کند.

اهمیت شرکت در انتخابات

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ۱۱ امیرالمومنین سپاه ناحیه ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات در هر کشوری نشانه دخالت مردم در انتخاب فرد یا افرادی است که برای سرنوشت آنها تصمیم می‌گیرد.

حجت السلام مالک جانفزا بیان کرد: در کشور عزیز ما نیز به برکت نظام جمهوری اسلامی این فرصت به مردم داده شده است که آزادانه در انتخابات شرکت کرده و فرد یا افراد مورد نظر را با توجه ملاک‌ها و معیارهایی که دارند انتخاب کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی تیپ ۱۱ امیرالمومنین سپاه ناحیه ایلام در ادامه عنوان کرد: شرکت در انتخابات دو جنبه دارد، که یک جنبه حضور آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی با توجه به اسلامی بودن حکومت و مشارکت حداکثری و تقویت نظام اسلامی و جنبه دوم مسئله انتخاب اصلح است که مردم باید با تحقیق در مورد کاندیداها و مشورت از افراد خبره فرد اصلح را پیدا کنند که در این صورت است که مسائل و مشکلات مردم کم می‌شود و می‌شود بر مشکلات فائق بیاییم.

وی ادامه داد: اگر کسی بگوید شرکت نمی‌کنم علاوه بر اینکه به موجب تضعیف نظام اسلامی که حفظش بر همه ما واجب است اقدام کرده که موجب عقوبت الهی است و هم اینکه از حقی که نظام اسلامی به او داده در انتخاب فرد صالح خود را محروم کرده است.

جانفزا، به عوامل مؤثر در مشارکت مردم اشاره کرد و گفت:.حضور نامزدها با سلیقه‌های متنوع از همه جناح‌های مختلف در انتخابات می‌تواند زمینه را برای حضور همه مردم با هر سلیقه‌ای ایجاد کرده و در مشارکت حداکثری آنها نقشی مهم داشته باشد.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: همه نامزدهای ریاست جمهوری برای حضور خود در این صحنه برنامه‌هایی را دارند که برخی برای جذب رأی و برخی صادقانه و طبق برنامه و براساس واقعیت وعده می‌دهند.

جانفزا ادامه داد: مردم باید دقت کنند گول وعده‌های دروغین را نخورند و با مشورت با افراد نخبه کاندیدای اصلح را پیدا کنند و بدانند رأی آنها در معیشت و زندگیشان تأثیر فراوان دارد.

حجت السلام جانفزا در پایان گفت: خوشبختانه مشارکت انتخاباتی در استان ایلام همیشه بالا بوده است.

۴۶۰ هزار نفر ایلامی واجد شرایط رأی دادن

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و مشارکت مردم، نمی‌توان از اهمیت رسانه‌ها در جلب این مشارکت چشم‌پوشی کرد.

الیاس فتاحی با اشاره به مشارکت ۷۵ درصد مردم استان ایلام در ادوار انتخاباتی گذشته، گفت: برپایی فضای انتخاباتی برای خلق حماسه‌ای دیگر از حضور پرشور مردم در کمال آرامش با مقدم شمردن اصل بی طرفی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: از جمعیت ۵۸۰ هزارنفری استان ایلام، ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن بوده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر رأی اولی هستند.

فتاحی عنوان کرد: ۷۷۱ شعبه اخذ رأی در ۳۷ شهر و ۳۵۹ روستای استان ایلام آماده رأی‌گیری از مردم هستند.

وی بیان کرد: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت ملت ایران خواهد بود و این وظیفه رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی مردم برای شناخت سو نیت دشمن را سنگین‌تر کرده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: رسانه‌ها باید در این امر تلاش خود را به کار گرفته تا شاهد حضور هرچه بیشتر و باشکوه‌تر مردم استان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستاها باشیم.

کد خبر 5230780

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری ایلام انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر سیدابراهیم رئیسی آمار کرونا گرگان اردبیل ایلام عکس استانها اراک انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود.

محسن اسلامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می شود. به ستادهای انتخابات استان ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانورها با حضور اعضای هیات های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق های الکترونیکی را زیر بار می بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با معاونین سیاسی و انتخابات و معاونین امنیتی ۱۵ استان که انتخابات مرحله دوم در آن استان ها برگزار می شود، جلسه داشته ایم و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آنها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان رسانده و آنها را توجیه کنند.


وی در ادامه گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. تاکید داریم که در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش های لازم به مردم داده شود. مردم هم می توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران" که در اینترنت موجود است، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می توانند در هر حوزه ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می شود. رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می دهد. در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه ای هم داخل صندوق انداخته نمی شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می گیرد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه در حوزه های الکترونیک تلاش می شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام گردد، گفت: البته فرایندهای اعتراض و شکایت در هیات های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • خطوط مقدم جبهه مقاومت به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا گسترش یافته است
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است