Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دهه کرامت، خط تولید واکسن کرونای «فخرا» با مشارکت آستان قدس رضوی و وزارت دفاع افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام آستان نیوز، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: آستان قدس رضوی از ابتدای شروع کرونا در کشور تا کنون، تنها مجموعه‌ای بوده که فراتر از پروتکل‌های بهداشتی برنامه داشته و اقدامات گسترده‌ای برای رفاه حال زائران انجام داده که مورد تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مالک رحمتی» تصریح کرد: طی یک سال گذشته اقداماتی همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی در دستور کار شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس قرار گرفت و در شرایط کنونی نیز که مهمترین مطالبه و نیاز مردم عزیز کشورمان، تامین واکسن کرونا است، آستان قدس رضوی پای کار آمده تا با پشتیبانی از تولید داخلی واکسن، در کنار مردم باشد و برای رفع دغدغه آن‌ها تلاش کند.

رحمتی افزود: در این راستا همزمان با دهه کرامت، فاز سوم بالینی و تولید صنعتی واکسن فخرا با مشارکت وزارت دفاع و شرکت داروسازی ثامن با نظارت وزارت بهداشت آغاز خواهد شد و امیدواریم در کنار واکسن کوو برکت که اولین واکسن داخلی و پیشتاز در کشور است، بتوانیم در تولید انبوه واکسن فخرا به عنوان یکی دیگر از واکسن‌های داخلی اقدام موثری داشته باشیم و آرامش و آسایش را برای مردم عزیز کشورمان به ارمغان آوریم.

حرم مطهر و زائران، محور همه فعالیت‌های آستان قدس رضوی

رحمتی افزود: طبق این سیاست ها، محور همه فعالیت‌ها ما در آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی و خدمت به زائران حضرت رضا (ع) است که بر همین اساس در ساختار جدید، مدیریت عالی حرم پیش بینی و سیاست‌های مربوط به این حوزه نیز تدوین و ابلاع شده است.

رحمتی، بنیاد بهره وری موقوفات را دیگر مجموعه ایجاد شده بر اساس ساختار جدید معرفی و اظهار کرد: در کنار ایجاد مدیریت عالی حرم مطهر، با این اعتقاد که هر چه در آستان قدس رضوی وجود دارد از مردم و بر پایه وقف و نذر آن هاست، بنیاد بهره وری موقوفات شکل گرفته تا بتوانیم بهترین بهره وری را از موقوفات حضرت رضا (ع) داشته باشیم و بهره آن را برای توسعه خدمت رسانی به زائران و مجاوران مورد استفاده قرار دهیم، ضمن آنکه این رویکرد علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم، منجر به ترویج سنت حسنه وقف و بیشتر شدن موقوفات نیز خواهد شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس، بنیاد کرامت را دیگر مجموعه ایجاد شده طبق ساختار جدید معرفی و اظهار کرد: وظیفه ذاتی آستان قدس رضوی، کمک به محرومیت زدایی در کشور است که ذیل وظایف بنیاد کرامت رضوی تعریف شده و به اقدامات گسترده‌ای در اقصی نقاط کشور و حمایت از محرومان و آسیب دیدگان بلایای طبیعی منجر شده است.
رحمتی همچنین با اشاره به ایجاد سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، ادامه داد: امروز نیازمند گفتمان و تمدن نوین ایرانی اسلامی هستیم و آستان قدس رضوی نیز باید حتما در این کار مهم ایفای نقش کند، بر همین اساس طبق تاکید تولیت معزز آستان قدس، سازمان علمی و فرهنگی تشکیل شده تا با در اختیار داشتن امکانات و ظرفیت‌های ۱۲ مجموعه از جمله دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه امام رضا (ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، موسسات فرهنگی و مراکز چاپ و نشر، به توسعه این گفتمان کمک کند.

رحمتی ادامه داد: فرهنگ رضوی و معارف الهی و قرآنی نیاز امروز بشریت است و می‌توان با معرفی اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس به عنوان یک الگو و موفق، در این عرصه نقش آفرینی کرد.

رویکرد مشارکت با مردم در فعالیت‌های آستان قدس

رحمتی به یکی از برنامه‌های الگو و معیار در آستان قدس رضوی نیز اشاره کرد و گفت: باور داریم نکته کلیدی در فعالیت‌ها و اقدامات، مشارکت دادن مردم در کارهاست بر همین اساس معتقدیم تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، خدمت رسانی و علمی آستان قدس فقط با حضور و مشارکت مردم معنا خواهد داشت و به نتیجه می‌رسد.

وی تصریح کرد: مصداق این رویکرد، تهیه ۸۸۸ هزار بسته معیشتی در راستای اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب و طرح مواسات است که به راهبری آستان قدس و مشارکت مردم به ثمر نشسته و در دهه کرامت به طور کامل اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: تولیت آستان قدس رضوی: رهبری صیانت از آرای مردم یکی از وظایف بزرگ خود می‌دانند

انتهای پیام/

برچسب ها: آستان قدس واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آستان قدس واکسن کرونا تولیت آستان قدس آستان قدس رضوی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • جهش تولید با مشارکت مردم باعث توسعه اشتغال می‌شود
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴