Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت:مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی وی بر ریاست قوه قضاییه گفت: این اخبار را به کلی تکذیب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نیز گفت: معیار رد صلاحیت‌ها قانون است؛ از چهار یا پنج مرجع رسمی کشور اطلاعات به شورای نکهبان می‌رسد و کارشناسان این اطلاعات را تحلیل می‌کنند و در شورای نگهبان مباحثات مفصلی بر سر آن انجام می‌شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: البته همیشه به این صورت نیست که یک تک مدرک ملاک قرار بگیرد. مجموعه مدارک و اسناد و گزارشات واصله مد نظر قرار می‌گیرد و براساس رأی اکثریت تصمیم اتخاذ می‌شود.

این عضو فقیه شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سلیقه در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نداشته است؟ گفت: مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شورای نگهبان اعمال سلیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم