Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:37:28 GMT

افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر‌

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۷۸۱

افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر‌

‌اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر با حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقداد همتی مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس در حاشیه افتتاح این فروشگاه گفت: ایران اولین کشوری است که در زمینه تجاری کردن کلیه فرآورده‌های شتر اقدام کرده است؛ در دیگر کشورها همچون امارات تنها روی شیر شتر و یا گوشت آن فعالیت صودت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف اصلی از این کار، اقتصادی کردن پرورش شتر در کشور است تا دامداران تمایل پیدا کرده و در این زمینه فعالیت کنند. به همین منظور تمام محصولات شتر شامل پوست، شیر و گوشت با ارزش افزوده بالا تولید و به فروش می رسد تا تولید و پرورش شتر برای دامداران اقتصادی باشد.

 همتی ادامه داد: هدف ما تصدی‌گری نیست بنابراین از کسانی که بتوانند در مواد اولیه و تامین مالی، ارزش افزوده برای محصولات شتر ایجاد کنند حمایت می کنیم.

مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس با بر شمردن برخی محصولات تولید شده از شتر اذعان داشت: کنسرو گوشت شتر و دوغ شتر، شیرخشک و محصولات چرمی از پوست شتر و همچنین روغن کوهان شتر و انواع کرمهای پوستی از دیگر محصولات مورد حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس است.

 وی به برنامه های این شرکت برای گسترش و تاسیس غرفه‌ و فروشگاه زنجیره ای در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: بعد از تهران، شعبه بابلسر و بیرجند نیز افتتاح خواهند شد.

  همتی تاکید کرد: کوهان شتر هم به صورت سنتی استفاده می‌شد و آن را آب می کردند اما برای دردهای مفصلی با فناوری خاصی که توسط پزشکان انجام شد توانستیم پماد ضد درد بسازیم و از ترکیب کوهان و شیر شتر انواع کرم دست و صورت تولید کردیم.

مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس گفت: برای اولین بار در ایران از فراورده های شیر شتر شکلاتی تهیه شده و همچنین در صنعت نسکافه و هات چاکلت از شیر آن استفاده کردیم.

خاطرنشان می‌کند در مراسم افتتاح شعبه مرکزی محصولات شتر، جلیل بشارتی معاون سابق مناطق محروم ریاست جمهوری نیز حضور داشت که ضمن استقبال از حرکت انجام شده نسبت به حمایت از گسترش فعالیت شکل گرفته تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر