Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:36:49 GMT

انحصارگرایی در ارائه لیست خلاف اخلاق سیاسی و اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۷۸۷

انحصارگرایی در ارائه لیست خلاف اخلاق سیاسی و اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی عصر پنجشنبه در نشست خبری دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم که در دفتر خبرگزاری مهر این استان برگزار شد، با اعلام اینکه لیست این مجمع برای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر نهایی شده است، تصریح کرد: این مجمع با کنار گذاشتن روش‌های مرسوم گذشته در انتخاب داوطلبان، در نقطه آغاز یک اتفاق بزرگ است و در راستای قدم برداشتن در گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تغییر جدی اداره حوزه‌های مختلف کشور و استان قم، تلاش داریم گام ابتدایی خود را در انتخابات ششمین دوره شورای شهر قم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا کسانی که شایسته این موقعیت هستند، توسط جوانان انقلابی تعیین شده و جوانان انقلابی به مردم پیشنهاد می‌دهند.

دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم با اشاره به اینکه ما در پی ایجاد انحصار نیستیم، تاکید کرد: از نظر ما الزاماً این طور نیست که حتماً باید جوانان وارد لیست شود بلکه از حضور افراد صاحب تجربه و اشخاص دارای سوابق مفید نیز استقبال می‌شود.

این فعال سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه مسئله اصلی ما در مجمع، صرفاً انتخاب افراد شایسته است، تاکید کرد: در انتخاب داوطلبان، خارج از هرگونه توصیه و سهم خواهی و خارج از هرگونه حکمیت و زد و بند، صرفاً بر اساس صلاحیت‌های واقعی افراد در حوزه مدیریت شهری که به واقع مورد نیاز می‌باشد، افراد انتخاب شدند. ما اساساً به لیست‌های مختلفی که بر اساس منافع افراد مختلف شکل گرفته است نگاه نخواهیم کرد و هر داوطلبی که اصلح بود حتی اگر در لیست دیگری نیز حضور داشت، به عنوان گزینه مورد بررسی در روند گزینش مجمع قرار دادیم و در صورتی که آن شخص منطبق با معیارها و شاخص‌های مجمع بود، وی را در لیست مجمع قرار دادیم. حجت الاسلام سید علی موسوی با بیان اینکه هنگام بسته شدن این لیست کمیته گزینشی به صورت مجزا و خارج از شورای مرکزی، مسئولیت تعیین افراد را برعهده داشتند، افزود: به جهت دوری نمودن از هرگونه حاشیه، افراد متخصصی را از خارج مجمع، دعوت به همکاری کردیم تا هیچ گونه شائبه جانبداری و سهم خواهی از افراد و گروه‌های مختلف مطرح نباشد. دبیر مجمع هم افزایی جوانان انقلابی قم با اشاره به اینکه بعد از ارائه گزارشات کمیته تخصصی و شکل‌گیری لیست، هیچ گونه چانه زنی از سوی افراد پذیرفته نشد، تاکید کرد: پس از نهایی شدن لیست مجمع، برای تغییر و جابجایی آن، هیچ گونه توصیه و سفارشی از داخل و خارج از مجمع را نپذیرفتیم و کمترین ملاحظه‌ای در خصوص تعیین افراد و احراز صلاحیت داوطلبان با توجه به شاخص‌ها و معیارهای مجمع پذیرفته نشد و در نهایت نیز تجدیدنظری صورت نگرفت. حجت الاسلام سید علی موسوی در ادامه افزود: مجمع هم افزایی چنانچه فردی را اصلح تشخیص دهد، هیچ ملاحظه‌ای برای مطرح کردن آن فرد در لیست ندارد. متأسفانه از سوی دیگر، بعضی از افرادی که احساس می‌کنند قیم این شهر هستند، لیست‌هایی را می‌بندند و در ادامه افرادی را که در لیست آنان قرار ندارند، با فشار و بعضاً تطمیع از گردونه انتخابات به سمت انصراف می‌کشانند و آنان را از حضور در لیست‌های دیگر نیز منع می‌کنند. اینکه از سوی بعضی افراد و گروه‌ها گفته شود که فقط لیست ما، محور باشد و اینکه اگر لیست دیگری نفر مورد نظر ما را به عنوان اصلح شناخت و در لیست خود قرار داد، ما آنان را مورد اعتراض و هجمه قرار دهیم، قطعاً رفتار درستی نیست و اینکه تعهدهای مختلف از افراد گرفته شود نیز رفتار اخلاقی سیاسی و اسلامی نیست. وی در پایان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم گام اول این مسیر خطیر را با استقامت و محکم برداریم و مردم شریف و انقلابی شهر مقدس قم به جوانان اعتماد کنند و مجمع هم افزایی جوانان انقلابی پس از این گام، قدم بعدی خود را برای تغییر ساختار و مناصب مدیریتی شهر و استان بر خواهد داشت. کد خبر 5231798

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب شورای اسلامی شهر قم قم انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 جوانان انتخابات 1400 ویروس کرونا کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات بوشهر آمار کرونا گرگان اردبیل ایلام عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: بعد از انقلاب اسلامی هرجا میدان به نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی واگذار شد، پیشرفت کرده‌ایم و هروقت نگاه‌مان به بیرون بود، موفق نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری، امروز_ سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع، کارکنان و پرسنل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: اینجا صحبت از افتخار است و کارگری با رزق حلال عجین شده است و پیامبر فرمودند؛ «بزرگترین عبادات کسب روزی حلال است» امروز در نبرد بزرگ اقتصادی، نقش کارگران بی‌بدیل است.

وی افزود: لازم می‌دانم از طرف رئیس‌جمهور از شما کارگران تقدیر و تشکر کنم که برای عزت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنید، امروز به استقلال کامل در این حوزه رسیده‌ایم و صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین‌کننده و پیشرو در اقتصاد دارد و متوسط رشد اقتصادی ما بالاتر از شش درصد است و این آمار در صنعت نفت هم بیشتر است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: امروز بیش از سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و برای چهارمیلیون بشکه در روز تلاش می‌کنیم و برای رسیدن به قله و تعالی کشور فداکاری‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برای توفیق حداکثری تمام ابزارها اعم از مدیریت، سرمایه انسانی، منابع، ایمان به خدا را داریم.

منصوری خاطرنشان کرد: تمام مولفه‌های توفیق یکی از پس از دیگری در کشورمان جمع شده‌است تا هر چه زودتر به توفیق نهایی برسیم، امروز ایران اسلامی به ظرفیت‌های خودش تکیه می‌کند و در بسیاری از امورات به خودکفایی رسیده‌است.

وی افزود: در صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شدند و امروز به روزهایی رسیده‌ایم که میزان تولید بیشتر از آن روزهای قبل از تحریم است، هرچند دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این مملکت انجام می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور گفت: برای ما همه عرصه‌ها همانند عرصه عاشورا است و مفتخریم بعد از گذشت چند دهه انقلاب، هرکجا میدان را به نیروی جوان و متهد و متخصص انقلابی داخلی دادیم ،پیشرفت کردیم و هرجا که نگاه به بیرون داشتیمموفق نبوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز تلاش شرکت‌های دانش بنیان را شاهد هستیم تا بار کشور را بلند کنند و مسائل بزرگ را مرتفع کنند و این از افتخارات صنعت نفت، جامعه کارگری و سایر عوامل است.

منصوری خاطرنشان کرد: درکنار این زحمت‌ها توجه به محیط پیرامونی هم حائز اهمیت است و در صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای شده‌است.

کد خبر 749301

دیگر خبرها

  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!