Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان حفظ و تقویت امید و اعتماد در جامعه را وظیفه ای ملی خواند و با اشاره به در پیش بودن انتخابات، این رویداد مهم را فرصتی برای بازسازی سرمایه های اجتماعی کشور دانست و بر ضرورت نقش آفرینی همگان برای تحقق مشارکت حداکثری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح فرمانداری شهرستان جدید التأسیس خمام با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهوری و مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور، به بیستم خرداد ماه روز صنایع دستی اشاره و با بیان اینکه هر نقطه از جغرافیای گیلان کهن و متمدن، به هنری شهره است، اظهار داشت: فعالیت افزون بر ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در ۸۵ رشته تخصصی در این استان، فرصتی ممتاز فراهم کرده تا با بهره‌گیری از مزیت‌های اقتصادی این میراث‌های فرهنگی، هم بستر برای اشتغالزایی هموار و هم دست‌ساخته‌های سرشار از ذوق هنرمندان گیلان، شناسانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این منطقه نیز روستای ملی حصیربافی فشتکه توانسته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم بویژه بانوان مستعد، گامی موثر در شناساندن این هنر دیرینه گیلانیان برداشته و نقش‌آفرینی کند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خطه گیلان علاوه بر تاریخ درخشان، از ظرفیت منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی غنی برخوردار است، گفت: علمای بزرگ، فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی که از این سرزمین و از دامان این جامعه برآمدند، از اصلی‌ترین و افتخارآمیزترین سرمایه‌های این خطه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید برگرفته از منویات رهبر معظم  انقلاب و هدایت های رئیس جمهوری با مشارکت همه جانبه مردم، دولتمردان، تشکل‌های مردم نهاد، احزاب و به ویژه بخش خصوصی در ساختن ایرانی سربلند، فرصتی را پیش روی طلایه‌داران عرصه تلاش و خدمت در استان گیلان قرار داد تا افق‌های جدیدی از پیشرفت و توسعه را در راستای اقتصاد مقاومتی، رونق و جهش تولید طراحی و به منصه ظهور برسانند.

استاندار گیلان با بیان اینکه وجود همکاری، مشارکت و همدلی موثر بین مردم و مسئولان استان منجر به ایجاد نظم، امنیت و آرامش اجتماعی در گیلان شده، گفت: باتوجه به اینکه مهمترین هدف دشمنان، نا امیدکردن مردم از دولت، نظام و ایجاد تفرقه در کشور است؛ بر این اساس امیدآفرینی و امیدافزایی بین شهروندان همواره وجهه همت بوده و هست.

دکتر زارع ایجاد شهرستان جدید خمام را از انتظارات مردم این منطقه دانست و اظهار داشت: این تغییر در ساختار تقسیمات کشوری، در راستای کمک به توسعه پایدار و متوازن منطقه در جهت نزدیک شدن به شاخص های رشد، عدالت اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به قرارداشتن در آستانه برگزاری مهمترین رویداد سیاسی-اجتماعی سال جاری کشور یعنی انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری و حفظ سلامت مردم در عرصه انتخابات هیچ منافاتی با هم ندارد و در این مسیر همه باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و تضمین سلامت مردم، تلاش کنیم.

وی به اهمیت حفظ و ارتقاء سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم اشاره و زنده نگه داشتن این شاخص ها را از مهم‌ترین مسئولیت های نخبگان و دلسوزان کشور دانست و افزود: انتخابات، یکی از فرصت های کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم خوب کشورمان در هر زمینه و هر مرحله ای که لازم بوده کم نگذاشته و به انقلاب و نظام اسلامی کمک کرده اند، گفت: مردم ایران و گیلانیان عزیز، مردمی مهربان و همدل هستند و خدمت به این مردم توفیق بسیار زیادی است.

در پایان این مراسم؛ از تابلوی تأسیس فرمانداری شهرستان خمام پرده برداری شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار گیلان معاون امور مجلس رئیس جمهوری مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور مشارکت حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی بعد از ظهر یک شنبه در نشست با فرماندار رشت به تشریح اهداف و برنامه‌های این مجموعه پرداخت و اظهار کرد: خدمات رسانی کانون پرورش فکری در بستر بیش از ۶۰ عنوان فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی انجام می‌شود.

میرعظیمی در ادامه به نیروهای انسانی کانون اشاره و با متعهد و توانمند توصیف‌کردن آنان افزود: موفقیت مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری این نهاد در رقابت‌های بین المللی، کشوری و استانی، بیان‌گر این توانمندی‌ها است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه که تربیت نسلی هنرمند، مؤمن و در تراز انقلاب، نیازمند تلاش هم زمان فعالان فرهنگی و توجه مسؤولان و تصمیم‌گیران است، اضافه کرد: برای پیشبرد اهداف، حمایت‌های بی‌دریغ معنوی و اختصاص منابع مالی مناسب ضرورت دارد.

وی با ناکافی خواندن منابع مالی تخصیص یافته به مراکز فرهنگی هنری ۶ گانه کانون رشت طی ۲ سال گذشته گفت: ابعاد فعالیت‌های کانون پرورش فکری بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این مجموعه تاکید دارد.

میرعظیمی در ادامه صحبت‌های خود به برخی فعالیت‌های کانون در مراکز فرهنگی هنری و در سطح شهرستان اشاره و از حضور مؤثر این مجموعه در نمایشگاه هفته دفاع‌مقدس و حضور مستمر همکاران کانون در نمایشگاه «شهر باران، شهر قرآن» در ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۳ سخن‌به‌میان‌آورد.

وی افزود: معرفی کانون استان گیلان به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره سرداران، امیران و ۸ هزار شهید استان گیلان و گشایش دبیرخانه این این کمیته در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرستان رشت، بخشی از فعالیت‌های مؤثر کانون در عرصه فرهنگ به‌شمارمی رود.

میرعظیمی نقش کانون را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با تهدیدهای فضای مجازی متوجه نسل کودک و نوجوان با اهمیت خواند و ضمن تشریح برنامه‌های این مجموعه برای همراه سازی خانواده‌ها با فعالیت‌های مربیان کانون ادامه‌داد: برای توفیق فرهنگی، ورود خانواده‌ها به این عرصه ضروری است.

مدیرکل کانون استان گیلان هم‌چنین، از برپایی کارگاه‌های فرزندپروری و مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی هنری کانون صحبت‌کرد و این فعالیت‌ها را بخشی از حرکت‌های تأثیرگذار کانون در توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان دانست.

وی بر لزوم حمایت مسؤولان از تکمیل ساختمان در حال احداث کانون شهرستان خمام و از راه‌اندازی مرکز فرهنگی هنری کانون در مسکن مهر شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: در پایان از فرماندار برای بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان دعوت کرد.

کد خبر 6097391

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!