Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید هژبری شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ابراز داشت:  اگر طرح‌های نیمه تمام استان افتتاح شود، ۱.۲۵ مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان اضافه می‌شود و این سرانه در استان به عدد ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۳ که استاندارد است نزدیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ گام مهم در راه نوسازی و تجهیز مدارس برداشته شده است گفت: گام اول، به روزرسانی استانداردها و توجه ویژه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ساخت پنج مجتمع آموزشی در استان آغاز شد. 

هژبری ابراز داشت: امروز مجتمع‌های آموزشی بر مبنای استانداردهای مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی و کاهش آلایندگی‌ها ساخته می‌شود که بیشترین حفاظت از محیط زیست به عمل آید.

وی بیان کرد: مکان‌یابی مدارس به عنوان طرحی بزرگ و ارزشمند نام برد و گفت: سمنان یکی از چهار استان آزمایشی این طرح است و بیشترین مکان یابی در این استان انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: استفاده از خدمات دانشگاه های بزرگ به عنوان اینکه معماری مدارس بر اساس یک نگاه نو ساخته شود اصلی است که بر این اساس هر ۲ سال یک همایش معماری مدرسه ایرانی برگزار می‌شود و طرح‌های برگزیده در استان‌ها اجرا می‌شود.

هژبری افزود: گام بزرگ دوم، ورود به رفع چالش‌هایی مانند حذف مدارس خشتی و گلی بود که در سال ۹۸ در استان سمنان به پایان رسید.

وی بیان کرد: حذف تمامی بخاری‌های نفتی مدارس استان سمنان در سال ۹۷ به پایان رسید و در مرحله بعد ۹۷ درصد از بخاری‌های گازی نیز حذف شد و باقی تا پایان سال حذف می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ابراز داشت: موردی که امسال در دستور کار استان سمنان قرار دارد، رسیدگی به سرویس‌های بهداشتی مدارس مناطق محروم است.

هژبری گفت: تلاش بر این است که امسال هیچ طرح جدیدی مگر در شرایط خاص آغاز نشود  و اولویت، اتمام طرح‌هایی است که پیشرفت فیزیکی بالایی دارد.

وی افزود: نقش فضای مدرسه بر قدرت یادگیری دانش‌آموزان انکارناپذیر است و بی‌شک معماری و هویت بنای مدرسه بر روحیه و انگیزه دانش‌آموزان تاثیر مستقیم دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ایجاد فضای باز، فضای سبز و فضای ورزشی و استفاده از سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی استاندارد در کلاس‌های درس اهمیت بالایی دارد و اولویت است.

وی بیان کرد: به منظور رعایت عدالت اجتماعی، مدارس شهری و روستایی در استان سمنان کیفیت مشابه دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه سامانه مکان‌یاب نیز در راستای برقراری عدالت اجتماعی است گفت: اعتبار زیادی به منظور ساخت مدرسه در مسکن مهر سمنان، شاهرود و گرمسار اختصاص یافت.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سمنان بود. 

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است. 

برچسب‌ها سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور سمنان خیران مدرسه ساز مدرسه سازی پروندهٔ خبری مدرسه سازی با طرح «آجر به آجر»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور سمنان خیران مدرسه ساز سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور سمنان خیران مدرسه ساز مدرسه سازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان مدیرکل نوسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • تقدیر از معلمان شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل