Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم همزمان با هفته محیط زیست، ادارات کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم، در جلسه امضای  تفاهم‌نامه با کانون پرورش فکری  و نوجوانان استان قم، محیط‌زیست را اولویت‌های امروز همه کشورها دانست و عنوان کرد: با بروز و ظهور چالش‌ها و بحران‌های متعدد زیست محیطی در سطح جهان، انسان‌ها نتیجه غفلت و فعالیت‌های مخرب خود در برابر طبیعت را مشاهده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ضرورت حفاظت و پاسداری از طبیعت و محیط زیست از سوی همه مردم و مسئولان تأکید کرد و گفت: امروزه حفظ و حراست از محیط زیست به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و دولت‌ها و مردم باید وظایف خود در برابر طبیعت و محیط زیست را به خوبی بدانند و به آن عمل کنند.

وی بابیان اینکه محیط زیست یک علم میان رشته ای است و حفاظت از آن مستلزم فعالیت‌های گوناگون علمی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: بدون تردید آموزش و فرهنگ‌سازی در سنین کودکی و نوجوانی از ماندگاری و تأثیرگذاری مضاعفی برخوردار بوده و برای بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به قدمت، مقبولیت و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اهمیت فعالیت‌های زیست محیطی در این مجموعه را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و اقدامات مؤثر آموزشی و فرهنگی زیست محیطی در میان کودکان، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسبی در سطح جامعه داشته باشیم.

حامد حجتی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش مسائل زیست محیطی در میان کودکان، خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی در جهت حفاظت از محیط زیست، می تواند با فعالیت‌های خوب آموزشی و فرهنگی برای سنین پایین‌تر تحقق یابد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، بر ضرورت استفاده و بهره مندی از ظرفیت های هر دو دستگاه برای رسیدن به اهداف ارزشمند زیست محیطی تأکید کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه ریزی‌های کوتاه و بلندمدت داشته باشیم و در کنار یکدیگر برای نجات طبیعت و محیط زیست نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری حفاظت محیط زیست زیست محیطی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین