Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

 

ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت علوم آغاز شد

ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۰ منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org تا روز شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 

کدام موسسات آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی شدند؟

با توجه به آنکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این اجازه را به وزارت علوم داده است که ساماندهی مراکز آموزش عالی به تدریج اتفاق افتد درحال حاضر با سه دسته دانشگاه مواجه هستیم. دسته نخست دانشگاه‌هایی که الحاق آن‌ها مشخص و ابلاغ شده است؛ دسته دوم دانشگاه‌هایی که ساماندهی آن‌ها در حال بررسی است و دسته سوم دانشگاه‌هایی که برای شروع بررسی و ساماندهی، منتظر مجوز شورای گسترش هستند. فهرست دانشگاه‌هایی که الحاق آن‌ها مشخص شده، به شرح زیر است:

 

۲۶۰ داوطلب در آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی پذیرفته شدند

نتایج نهایی سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی که روز دوم بهمن ماه ۹۹ به صورت الکترونیک در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری آزمون برگزار شد، در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir اعلام و ۲۶۰ نفر پذیرفته شدند.

 

شرایط پیش دفاع دانشجویان دانشگاه آزاد تسهیل شد

محمد علی‌اکبری مشاور رئیس دانشگاه و مجری طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد تسهیل شرایط پیش‌دفاع متمرکز دانشجویان دکتری خبر داد و گفت: دانشجویان دکتری تخصصی رشته‌های زیر مجموعه علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی برای انجام فرآیند پیش‌دفاع متمرکز می‌توانند با ارائه پذیرش معتبر مقاله علمی- پژوهشی در فرآیند پیش‌دفاع شرکت کنند. در این حالت دانشجو موظف است برای اخذ ۵ امتیاز دفاع، مقاله دوم خود را در یکی از نشریه‌های معتبر بین‌المللی نمایه شده در JCR یا رتبه Q ۲ و بالاتر در SJR پذیرش کند.

 

 

وی افزود: با توجه به ادامه شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور، ارائه نمره قبولی در آزمون زبان خارجی (EPT و...) برای پیش‌دفاع لازم نیست. همچنین برای شرکت در فرآیند پیش‌دفاع متمرکز باید یک سال از تاریخ تصویب پیشنهاده (پروپوزال) در شورای گروه آموزشی_پژوهشی واحد سپری شده باشد. در این خصوص اطلاعات سامانه پژوهشیار ملاک عمل خواهد بود.

 

شرایط تغییر رشته در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

شرایط تغییر رشته در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ویژه دانشجویان ورودی سال ۹۹ و به بعد اعلام شد. الف: دانشجو باید در صورت تغییر رشته کلیه واحد‌های مربوطه را در سنوات باقیمانده بگذراند. ب: زمان تقاضا برای تغییر رشته بعد از هشت هفته آموزشی امکان پذیر است. ج: تغییر رشته در صورت موافقت  دانشکده مقصد امکان پذیر خواهد بود به استثناء دانشجویانی که واجد شرایط ممتازی هستند. د: تغییر رشته از واحد‌های اقماری به تهران با شرایط ممتازی امکان پذیر خواهد بود.

 

دستورالعمل غیبت در امتحانات پایان‌ترم اعلام شد

دانشگاه شهید بهشتی دستورالعمل نحوه محاسبه غیبت و غیبت پزشکی در امتحانات پایان ترم نیم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را اعلام کرد.

 

منابع طرح سوالات آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۹ اعلام شد

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور سوالات آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۳۹۹ که در ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد از قوانین مذکور در جدول پیوست آگهی آزمون کارآموزی وکالت، منتشر شده در شهریور سال ۱۳۹۹ با آخرین اصلاحات و الحاقات و آرای وحدت رویه در همان موضوع طرح خواهد شد.

 

اعلام زمان و نحوه ثبت‌نام آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) دانشگاه پیام نور

سی وششمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) دانشگاه پیام نور روزسه شنبه اول تیرماه سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیکی در مراکز استان‌های یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، مازندران، خوزستان، تهران و کرمانشاه برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت در این آزمون باید به صورت الکترونیکی از طریق پرتال دانشگاه پیام نور – مرکز سنجش و آزمون  http://azmoon.pnu.ac.ir/Portal/Home جهت ثبت نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمون استخدامی تغییر رشته دانشگاه آزاد امتحانات پایان ترم دانشگاه هایی تغییر رشته دانشگاه ها پیش دفاع اعلام شد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا،عبدالرسول پور عباس در حاشیه بازدید از جلسه برگزاری نوبت اول آزمون سراسری که در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه آزمون در سراسر کشور با سلامتی آغاز شد، گفت: مشکلی خاصی برای برگزاری این آزمون نداریم به جز در یکی از شهرستان‌ها که امروز سیل آمده و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پای کار آمدند و داوطلبان را جابجا می‌کنند. امیدواریم در این شهرستان کار به سامان برسد.

وی در ادامه در خصوص داوطلبان دانشگاه فرهنگیان نیز تصریح کرد: ما ۵ نوبت آزمون داریم در هر ۵ نوبت دفترچه اختصاصی داوطلبان که متقاضیان دانشگاه فرهنگیان هستند را همزمان اجرا می‌کنیم به این صورت که دفترچه‌های تخصصی در ابتدا و انتهای جلسه توسط این داوطلبان پاسخ داده می‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: حدود ۶۶۰ هزار نفر در مجموع ۵ گروه آزمایشی داوطلب دانشگاه فرهنگیان هستند که همه امور پیش بینی شده است به سلامتی کنکور را پشت سر خواهیم گذاشت.

پورعباس ادامه داد: داوطلبان نوبت اول کنکور به دلیل اینکه ما اردیبهشت ماه را برای برگزاری آزمون انتخاب کردیم از آمادگی بیشتری برای آزمون برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می‌شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می‌توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

پور عباس در پایان خاطرنشان کرد: کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می‌کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان