Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد نظری روزجمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش داریم تا با تامین اعتبار لازم، تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده از سیل و خشکسالی در این استان امهال شود و در این زمینه پیگیری های لازم از تهران انجام شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارت های ناشی از خشکسالی بیش از ۱۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی را درگیر کرده و سیل امسال هم به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی استان خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش داریم تا با تامین هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده از سیل امهال شود که در صورت موافقت با این درخواست، تسهیلات بانک کشاورزان استان تا سه سال امهال می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای امهال تسهیلات بانکی کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی هم درخواست تامین ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: پدیده خشکسالی در سال جاری به کشاورزان استان بویژه دیمکاران خسارت های زیادی وارد کرده است. 

نظری اظهار داشت: برای جبران خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی، درخواست تامین هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی کم بهره به تهران داده شده است.

وی گفت: خسارت های ناشی از سیل و خشکسالی به کشاورزان از طریق بیمه جبران می شود تلاش داریم تا برای جبران خسارت های خشکسالی به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرداه اند ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شود.

وی اظهار داشت: تامین ۶۴۰ میلیارد ریال هم برای اجرای طرح های زیرسازی در بخش کشاورزی همچون ساخت استخر ذخیره آب، اجرای طرح انتقال آب و یا ساخت آبشخور در دست پیگیری است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: برای کاهش اثرات خشکسالی به عشایر، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار به این تولیدکنندگان و نیز تامین علوفه دام این قشر درخواست شده است. 

بر اساس گزارش رسمی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی حدود ۵۹ درصد از پهنه این استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاری واقع در شمال شرق کشور درگیر خشکسالی و تحت تاثیر این پدیده است به طوری که بر اساس شاخص اس.پی.آی (ﺷﺎﺧﺺ ﺑﺎرش اﺳﺘﺎﻧﺪارد شده) در بازه ۱۰ ساله تا پایان اسفند ماه سال گذشته، بیش از نیمی از مساحت استان تحت تاثیر خشکسالی  قرار دارد.

هم اکنون ۱۳.۱ درصد از گستره استان درگیر خشکسالی بسیار شدید،  ۱۳.۹ درصد تحت تاثیر خشکسالی شدید، ۱۶.۱ درصد خشکسالی متوسط و ۱۵.۶ درصد خشکسالی خفیف دارد و در بین هشت شهرستان این خطه شمالشرق کشور شهرستان های مانه وسملقان به عنوان قطب کشاورزی بیشترین پهنه تحت تاثیر از خشکسالی را دارد و پس از آن شهرستان اسفراین و راز و جرگلان درگیر با این پدیده شدند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشاورزی خشکسالی خراسان شمالی سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی بجنورد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی کشاورزی خشکسالی خراسان شمالی سیل میلیارد ریال اعتبار خراسان شمالی تحت تاثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده گفت: پروژه‌های مصوب جهاد کشاورزی در سال 1402با اعتبار 19 میلیارد و 150 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای اجرا می شودمدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تملک دارایی سرمایه‌ای در واقع ساخت فضاهای جدیدی است که در آینده تبدیل به سرمایه‌های ملی می‌شوند و منابع تازه‌ای برای دولت‌ها فراهم می‌آورند.

هادی‌زاده افزود: پروژه‌های پیشنهادی جهاد کشاورزی در کمیته برنامه ریزی این شهرستان، شامل احداث سردهنه زراعی، ایستگاه پمپاژ، شن ریزی جاده دسترسی بین مزارع، لایروبی آببندان و کانالهای لاینینگ انتقال آب است.

وی گفت: تاکنون 108 میلیارد و 275 میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافت و تعدادی از پروژه‌ها به ‌بهره برداری رسید و تعدادی نیز در مرحله انعقاد قراداد و انتخاب پیمانکار برای اجرا است.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد