Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:36:17 GMT

معلمان فرهیختگان حاضر در پای صندوق‌های رای

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۹۱۳

معلمان فرهیختگان حاضر در پای صندوق‌های رای

فرهنگیان از جمله افرادی هستند که در امر تعلیم و تربیت مداخله و مشارکت داشته و وظیفه افزایش آگاهی و اطلاعات متعلمین را در محیط مدرسه بر عهده دارند و حضور آنان نه تنها در پای صندوق های رای به عنوان مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی کشور بلکه حضور در عرصه برگزاری انتخابات به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی نیز در تمامی دوره‌های انتخاباتی پررنگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشارکت چندجانبه فرهنگیان تاثیر و نقش ترغیبی و الگویی برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان دارد و استان خراسان رضوی با برخورداری از بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دانش آموز که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور و بیش از ۹۰ هزار فرهنگی که معادل حدود هشت درصد جمعیت فرهنگیان کشور است در عرصه تعلیم و تربیت کشور جایگاه رفیع دارد.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار می‌شود و حدود ۴۵ هزار نفر در عرصه اجرا، نظارت و برگزاری این انتخابات در استان مشارکت دارند.

۱۵ هزار فرهنگی خراسان رضوی مجری انتخابات هستند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای در این استان در نظر گرفته شده که بالغ بر ۱۵ هزار همکار آموزش و پرورش به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی در آن حضور دارند.

قاسمعلی خدابنده افزود: نیروهای آموزش و پرورش استان در حوزه اجرا و نظارت در این دوره از برگزاری انتخابات همانند دوره‌های گذشته نقش مهمی بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه این استان نیز شعبه اخذ رای برای انتخابات ۲۸ خرداد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: اهمیت برگزاری انتخابات بر هیچ کس پوشیده نیست و هرچه مشارکت مردم بیشتر باشد در تعیین سرنوشت خود و کشور بیشتر سهیم خواهند بود.

وی شمار افرادی را که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و به عنوان رای اولی شناخته می‌شوند در این استان ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹۰ هزار نفر امسال به سن قانونی برای شرکت در انتخابات رسیده‌اند و هم اکنون در پایه دوازدهم مشغول تحصیل هستند و بقیه نیز افرادی هستند که هم اکنون دانش‌آموز نیستند اما تاکنون در انتخابات شرکت نکرده‌اند زیرا در آخرین انتخابات برگزار شده هنوز به سن قانونی برای شرکت در انتخابات نرسیده بودند.

مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی برای آینده کشور است

خدابنده با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرینی برای آینده روشن در کشور است ادامه داد: هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، خروجی و منتخب نهایی به اراده و سلیقه عموم مردم نزدیک‌تر خواهد بود.

وی گفت: مشارکت در انتخابات از جمله ضرورتهایی است که سهیم بودن افراد در ساختن آینده را محقق می‌کند و وظیفه هر فرد است که در ساختن کشور و آینده کشورش گام بردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: فرهنگیان آموزش و پرورش علاوه بر اینکه در همه دوره‌ها در ساختار اجرایی و نظارتی و برگزاری انتخابات مشارکت فعال و موثر دارند، ترغیب و آگاه‌سازی مردم برای شرکت در انتخابات و ضرورت انتخاب فرد اصلح نیز از دیگر وظایف آنان است زیرا دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور باید از امروز به دانش سیاسی و فرهنگ مشارکت دست یابند.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات در یک روز است اما آثار و نتایج حاصل از آن دستکم برای چهار سال آینده کشور است بنابراین باید با توجه به اهمیت حضور در انتخابات، تک تک ما به نقش آفرینی در آن بپردازیم.

خدابنده گفت: علاوه بر آن از نظر جهانی نیز شاهد آثار و نتایج مشارکت مردم در انتخابات هستیم به این نحو که دشمنان طی چهار دهه گذشته همیشه برای صدمه زدن به نظام و انقلاب تلاش داشته‌اند اما با مشاهده مشارکت مردم در انتخابات مختلف به عقب نشسته‌اند.

معلمان و دانش آموزان در جستجوی افراد اصلح

مشاور و دبیر آموزش و پرورش منطقه رضویه نیز گفت: طبق برآوردهای انجام شده ۹۵ درصد معلمان منطقه قصد شرکت در انتخابات پیش رو را دارند زیرا می‌دانند که مشارکت آنان چه نقش مهمی در آینده کشور دارد.

علی ساعدی راد افزود: هم اکنون معلمان و دانش آموزان رای اولی در تکاپوی جستجوی افراد اصلح هستند و این تکاپو نشان از علاقه‌مندی آنان برای مشارکت دارد.

وی با بیان اینکه همه مردم باید جناح‌ بازی را کنار گذاشته و آگاهی خود را نسبت به نامزدهای اصلح برای هر یک از انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس خبرگان رهبری افزایش دهند ادامه داد: ما نیز در آموزش و پرورش با ارائه آگاهی‌های لازم دانش آموزان را با ضرورت شرکت در انتخابات آشنا می‌کنیم .

ساعدی راد گفت: وظیفه فردی و اجتماعی هر فرد است که برای ساختن و اثرگذاری در آینده کشور در انتخابات شرکت کند و ما نیز در این مسیر به عنوان معلم مشارکت خوبی خواهیم داشت. 

انتخاب اصلح بازگشت پویایی به جامعه است 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم گفت: بطور میانگین هر سال یکبار انتخابات در کشور ما برگزار شده که مردم نیز مشارکت خوبی در آنها داشته‌اند.

ابوالحسن حقیقی افزود: برای فراهم کردن زمینه حضور فعال مردم باید تمامی مسوولان، نهادها، سمن‌ها و مجموعه‌ها اقدام به انجام وظیفه نمایند تا مردم بتوانند در انتخابات شرکت و با آرایی که در صندوق می‌اندازند سرنوشت خود را تعیین کنند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به نوبه خود با توجه به اهمیتی که دارد مشارکت مردم برای تعیین وضعیت خدمات شهری و روستایی می‌تواند موثر و تضمین کننده آینده‌ای روشن در این حوزه باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مردم باید با حضور و مشارکت حداکثری خود در انتخاب موجب پویایی و بازگشت شادی به کشور شوند.

وی افزود: تنها در این صورت است که می‌توان شاهد برگزاری انتخابات خوب و اصلح بود.

مشارکت دانش آموزان تمرینی برای مسوولیت‌پذیری است

مدیرآموزش و پرورش منطقه تبادکان مشهد هم با بیان اینکه ضرورت حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری در این عرصه بر کسی پوشیده نیست گفت: اگر دل در گرو انقلاب، آبادانی ایران اسلامی و آینده فرزندان خود و سرنوشت آنها داریم باید با حضور خود در انتخابات به انتخاب بهترین فرد کمک کنیم.

علی سعیدی افزود: تنها با مشارکت و نقش آفرینی در انتخابات ۲۸ خرداد است که می‌توانیم وظیفه خود را در قبال فرزندانمان انجام دهیم ضمن اینکه آنها نیز از رفتار و مشارکت ما الگوبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با حضور خود در انتخابات پیش رو هم نقش مشارکتی خود و هم مسوولیت پذیری در قبال کشور و جامعه خود را فرامی‌گیرند و خواهند دانست که پذیرش مشارکت سیاسی در سرنوشت کشور مسوولیتی بر گردن آنهاست که باید تحت هر شرایطی از عهده آن برآیند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ مشهد مشارکت انتخاباتی وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت مردم در انتخابات برگزاری انتخابات انتخابات شرکت شرکت در انتخابات دانش آموزان آینده کشور نقش آفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش در این همایش گفت: امروز از ۲۶۶ معلم بازنشسته در ناحیه دو اراک تجلیل شد.
فتحی افزود: در این روز ۱۱ معلم نمونه شهرستانی، استانی و یک معلم نمونه کشوری نیز تقدیر شد.
او ادامه داد: همچنین از ۹ نفر از معلمانی که در رشته‌های قرآنی حائز رتبه شدند، قدردانی شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان و اهمیت و جایگاه آنان گفت: کلید اصلی کشور دست معلمان است و رسالت خطیر معلمان تربیت نسل آینده کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تقدیر از معلمان نمونه و بازنشسته
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است