Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:24:26 GMT

خدمات رفاهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در یک نگاه

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۰۷۷

خدمات رفاهی حرم مطهر حضرت معصومه(س) در یک نگاه

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رسالت‌های نهادهای مذهبی از جمله حرم‌ها و بقاع امامزادگان به عنوان کانون مراجعه مردم، ارائه خدمات رفاهی برای تسهیل امر زیارت و رفاه زائران است و آستان مقدس بانوی کرامت نیز تاکنون در این حوزه گام‌های بسیاری را برداشته است که در این گزارش کوتاه به معرفی بخش‌های مختلف خدمات رفاهی حرم مطهر پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمانگاه حضرت معصومه سلام الله علیها با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در بخش‌های عمومی و تخصصی، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و اورژانس نیاز زائران و مجاوران را در حوزه‌های درمانی رفع می‌کند.

خدمات سالمندان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با ارائه خدمات حمل و نقل به زائران سالمند به وسیله صندلی‌های چرخدار و خودروهای برقی زائربر میزبان زائران حرم است.

امانتداری حرم مطهر با نگهداری وسایل همراه زائران به منظور فراهم ساختن رفاه هرچه بیشتر زائران در هنگام زیارت به صورت شبانه روزی فعال است و کفشداری نیز با رعایت اصول بهداشتی شرایط مناسبی را برای زیارت بدون دغدغه زائران فراهم می‌کند.

امانتداری اشیا قیمتی نیز برای نگهداری اشیا ارزشمند زائران در محلی امن و ایجاد آرامش خاطر برای زائران خدمت رسانی می‌کند و در کنار آن واحد نگهداری اشیا پیدا شده نیز در حرم فعال است تا امکان جمع آوری اشیا پیدا شده و تحویل آن به صاحبان اموال فراهم شود.

در حرم مطهر بانوی کرامت واحد شارژ موبایل نیز در شبستان امام خمینی (ره) و صحن امام رضا علیه السلام فعال است و با دریافت و شارژ تلفن همراه زائران یکی از نیازهای مبرم امروزی زائران را برطرف می‌کند که مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

همچنین دریافت هدایا و نذورات زائران گرامی به‌صورت آنلاین با نیّات واریز به ضریح مطهر، نذورات عام، صدقات، قربانی، عقیقه و … برای رفاه زائران انجام می‌شود.

کد خبر 5230525

منبع: مهر

کلیدواژه: حرم حضرت معصومه س خدمات درمانی زیارت انتخابات 1400 قرآن دهه کرامت قرآن کریم مشارکت مردم در انتخابات آیت الله خامنه ای شهادت امام صادق ع حوزه علمیه شیعه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم امر به معروف و نهي از منكر حرم مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی