Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: پوشش شبکه پهن‌باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به چند سال گذشته ۱۲ برابر شده‌ که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته‌است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است، اظهار داشت: طبق برنامه مقرر بود ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند، که در حال حاضر بیش از این برنامه در آذربایجان‌غربی محقق شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان ۱۵۴ درصد و همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده است.

وی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان نیز گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳٠٠ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه پهن باند روستایی در آذربایجان‌غربی در دست احداث است اظهار داشت: احداث خط فیبرنوری برای توسعه پهن‌باند روستایی در برنامه های این اداره کل قرار دارد که تا به امروز ۵۵ کیلومتر آن اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا، سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می‌شود.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اینترنت آذربایجان غربی ایرنا دولت تدبیر و امید ارومیه سازمان فناوری اطلاعات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اینترنت آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی اینترنت آذربایجان غربی ایرنا دولت تدبیر و امید ارومیه سازمان فناوری اطلاعات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی وزارت ارتباطات ادارات کل پهن باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!

ایتنا - شرکت های مخابراتی و فناوری ژاپن در حال آزمایش نسل جدید اینترنت پرسرعت موسوم به 6G هستند که گفته می شود می تواند ۵۰۰ برابر سریع‌تر از اینترنت 5G باشد.
اپراتور مخابراتی ان.تی.تی و شرکت های دوکومو، ان.ای.سی و فوجیتسو با همکاری یکدیگر، موفق به توسعه یک دستگاه آزمایشی 6G شده‌اند که می‌تواند داده‌ها را با سرعت باور نکردنی ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه انتقال دهد.

این سرعت نزدیک به ۱۰ برابر اوج سرعت نسل پنجم اینترنت یا 5G و حدود ۵۰۰ برابر سریع تر از متوسط سرعت دریافتی یک گوشی هوشمند 5G است.

به طور مثال، با این سرعت می توان معادل ۸ تا ۹ فیلم سینمایی با کیفیت متوسط نتفلیکس را در هر ثانیه دریافت یا ارسال کرد!

تیم تحقیقاتی ژاپنی برای دستیابی به این موفقیت، از باندهای فرکانس بسیار بالای ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده‌اند. این امر باعث افزایش چشمگیر ظرفیت و پهنای باند در مقایسه با نسل‌های قبلی اینترنت شده است.

کارشناسان معتقدند چنین سرعت انتقال داده باورنکردنی می تواند در زمینه های مختلفی از جمله دریافت ویدیوهای با کیفیت بالا، مدیریت ارتباطات بین خودروهای خودران و حتی برقراری ارتباط با دستگاه های فضایی موثر واقع شود.

 

سرعت ۱۰۰ گیگابیتی 6G نه تنها دستاورد شگفت‌انگیزی در زمینه انتقال داده است، بلکه از نظر افزایش ظرفیت شبکه نیز یک گام به جلو محسوب می شود. این بدان معنا است که تعداد بیشتری دستگاه می‌توانند همزمان به اینترنت متصل شوند.

البته باید توجه داشت که سرعت های گزارش شده حداکثری هستند و رسیدن به چنین سرعت هایی در محیط‌های واقعی نیازمند زیرساخت های پیشرفته سخت افزاری و نرم افزاری است.

اما به گفته متخصصان، با گذشت زمان و توسعه فناوری، ابعاد و هزینه های فناوری 6G نیز کاهش خواهد یافت و استفاده گسترده از آن امکان پذیر می شود.

دیگر خبرها

  • ۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!