Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوسی کوهن» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سخنانی که به نوشته «آسوشیتد پرس» نزدیکترین تصدیق به دست داشتن این رژیم در حملات علیه برنامه هسته‌ای ایران و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی آن است، به اظهارنظر در خصوص این حملات تروریستی پرداخت. 

او در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی که بخشی از آن پنجشنبه شب پخش شد، مدعی شد: اگر دانشمندی حاضر به تغییر شغل باشد و دیگر به ما آسیب نزند، آن وقت بله گاهی به آن‌ها راهی برای خروج (از مخمصه) پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهن در پاسخ به سوالی درباره اقدام تروریستی اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز مبنی بر این که اگر می‌توانستند به آنجا بیایند، وی خبرنگاران را به کدام قسمت می‌برد، ادعا کرد: به بخش زیرزمینی جایی که سانتریفیوژها قبلاً در آن می‌چرخیدند. آنجا دیگر شبیه قبل نیست.

طبق این گزارش، کوهن به طور مستقیم به انجام این اقدامات اشاره نکرد اما صراحت و دقت وی در بیان، نزدیکترین اعتراف از طرف یک مقام صهیونیستی در خصوص دست داشتن این رژیم در این اقدامات تروریستی بود.

به نوشته آسوشتید پرس، «ایلان دایان» خبرنگاری که با او مصاحبه می‌کرد در بخشی از این برنامه تحقیقی شرح مفصلی را از چگونگی وارد کردن مخفیانه مواد منفجره به سالن‌های زیرزمینی نطنز  بیان می‌کند.

طبق این گزارش، در حالی که کوهن در مقابل دوربین به جنایت ترور شهید محسن فخری‌زاده اعتراف نمی‌کند، در بخشی از این برنامه، این خبرنگار می‌گوید که رئیس سابق موساد کل کارزار را تایید می‌کند. دایان همچنین توصیف می‌کند که چطور بوسیله یک تسلیحات کنترل از راه دور که روی یک وانت نصب شده بود، این دانشمند شهید می‌شود و بعد آن سلاح از بین می‌رود. 

طبق این گزارش، این سخنان هشداری آشکار به سایر دانشمندان هسته‌ای ایران بود مبنی بر این که ممکن است آن‌ها هم هدف چنین ترورهایی حتی در شرایطی که دیپلمات‌ها در وین مشغول رایزنی برای احیای توافق هسته‌ای ایران هستند، قرار بگیرند.

به نوشته این خبرگزاری، نمایندگی ایران در سازمان ملل بلافاصله به درخواست اظهارنظر درباره سخنان کوهن پاسخ نداد.

«کاظم غریب آبادی»  سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین روز گذشته به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داد و عنوان کرد: تکرار چنین اقدامات جنایتکارانه و ترور دانشمندان هسته‌ای، نه تنها با پاسخ قاطعانه ایران مواجه خواهد شد، بلکه قطعاً گزینه دیگری جز تجدیدنظر در اقدامات شفاف ساز و سیاست همکاری آن با آژانس باقی نخواهد گذاشت.

وی طی سخنانی در شورای حکام گفت: مایلم به موضوع دیگری که اهمیت برجسته‌ای برای کشور من دارد، اشاره کنم و آن، اقدام تروریستی است که علیه یکی از تأسیسات هسته‌ای در ایران انجام شده است. اقدام تروریستی روز یکشنبه مورخ ۱۱ آوریل ۲۰۲۱، می‌توانست به یک فاجعه انسانی و زیست محیطی تبدیل شود.

غریب‌آبادی عنوان کرد: عاملان چنین اقدام خرابکارانه‌ای که به طور عامدانه یک تاسیسات هسته‌ای تحت پادمان  بسیار حساس با خطر زیاد انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو را هدف قرار داده‌اند، نبایستی بدون مجازات بمانند و هر کسی که مستقیم یا غیرمستقیم در این اقدام نقش داشته است، باید به عنوان همدست در این عمل تروریستی پاسخگو و مسئول باشد. رسانه‌های اسرائیلی و غربی به طور ضمنی همدستی رژیم اسرائیل در این اقدام ناجوانمردانه تروریستی را تأیید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بسیار ضروری است که آژانس بلافاصله به این موضوع رسیدگی کند. جمهوری اسلامی ایران طبق حقوق بین‌الملل، ضمن پاسخ محکم، تمامی اقدامات لازم را نیز برای محافظت و دفاع از شهروندان، منافع و تأسیسات خود در برابر اقدامات تروریستی یا خرابکارانه انجام می‌دهد.

او همچنین با بیان این‌که طنز تلخ تاریخی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه سلاح هسته‌ای رژیم اسرائیل در منطقه ناپایدار خاورمیانه، غافل است، گفت: آژانس باید خودش را از هرگونه دستورکار سیاسی دور کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی برنامه هسته ای ایران یوسی کوهن رئیس سابق موساد تاسیسات نطنز شهید فخری زاده هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • طرح ادامه جنگ علیه غزه در ارتش رژیم صهیونیستی تصویب شد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها