Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بر اساس نتایج یک مطالعه پیش‌بالینی، تغییر عادات غذایی یا تغییر ساعت شبانه‌روزی می‌تواند بر بافت چربی سالم تاثیر داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بافت چربی سالم به تأمین انرژی کمک، از رشد سلول حمایت و از اندام‌ها محافظت می‌کند و بدن را گرم نگه می‌دارد. محققان دریافتند، رژیم غذایی با کیفیت و رژیمی که به‌صورت موزون (به‌عنوان‌مثال، در طول چرخه فعال ما) مورد استفاده قرار گیرد، در حفظ چربی سالم مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلول‌های چربی مولد که به حد سلول‌های چربی بالغ رشد می‌کنند، سلول‌های چربی سالمی می‌شوند که بافت چربی ما را تشکیل می‌دهند و انرژی را به‌عنوان چربی ذخیره می‌کنند. محققان کشف کردند که این سلول‌های چربی مولد در طول چرخه 24 ساعته تحت الگوی طبیعی مصرف انرژی دستخوش تکثیر روزانه موزون می‌شوند.
بااین‌حال، هنگامی که محققان یک رژیم غذایی پرچرب را معرفی کردند، یا الگوی زمانی مصرف غذا را تغییر دادند، به‌طوری که موش‌ها هم در مرحله خواب و هم بیداری، به همان اندازه غذا می‌خوردند، این الگوی 24 ساعته تکثیر پیش‌سلول‌های چربی، از بین رفت.
دکتر کریستین اکل ماهان، استادیار مرکز بیماری‌های متابولیک و تحلیلی در موسسه پزشکی مولکولی پیشگیری از بیماری‌های انسانی در دانشگاه تگزاس و محقق اصلی این تحقیق گفت: «دریافتیم، وقتی موش‌ها با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند، این رژیم غذایی باعث افزایش تکثیر پیش‌سلول‌های چربی و از بین بردن الگوی موزون آن شد.»
وی پیش‌بینی کرد که این تغییرات 24 ساعته در تکثیر این سلول‌ها برای حفظ چربی سالم در طول زندگی بسیار مهم هستند.
با گذشت زمان، اختلال در ریتم شبانه‌روزی و خوردن یک رژیم غذایی پرچرب، سلول‌های چربی سالم را از بین می‌برد و نتایج این مطالعه نشان داد که برگشت به حالت عادی دشوار است. تخلیه سلول‌های پیش‌ساز سلول‌های چربی اجازه ایجاد سلول‌های چربی جدید سالم در بافت را نخواهد داد، در نهایت باعث کمبود در ذخیره چربی و ریختن چربی اضافی به اندام‌های دیگر مانند کبد و عضله می‌شود.
اکل-ماهان می‌گوید: وجود چربی در این مناطق می‌تواند منجر به دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین شود.
دکتر آلیکس ریباس لاتره از موسسه هلمولتز دانشگاه لایپزیگ آلمان گفت: «در یک دنیای ایده‌آل، هر فردی چرخه خواب و بیداری طبیعی را حفظ می‌کند و در ساعات نامناسب روز، نه خیلی دیر قبل از خواب یا صبح زود غذا نمی‌خورد.»
وی توصیه کرد: «باید از رژیم‌های غذایی پرچرب که مشخص شد، تکثیر موزون پیش‌سلول‌های چربی ما را از بین می‌برد، اجتناب کرد. زمان‌سنج 24 ساعته‌ای که ما داریم، هنگامی که صحبت از چربی سالم است، اهمیت دارد و ما باید تا آنجا که می‌توانیم از آن محافظت کنیم.»
این مطالعه با عنوان «مکانیسم‌های سلولی و فیزیولوژیکی شبانه‌روزی محرک تکثیر سلول‌های روزانه و گسترش بافت چربی سفید»، توسط موسسه ملی بهداشت و بنیاد تحقیقات آلمان پشتیبانی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رژیم غذایی سلول های چربی غذایی پرچرب چربی سالم بافت چربی سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب

آفتاب‌‌نیوز :

افراد شرکت‌کننده در این تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است.

البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالاً تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد.

از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد.

از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند؛ یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند.

آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند، اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جزء اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد.

محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد و دریافته‌ایم که مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • کاهش وزن با دو قاشق چایخوری از سرکه سیب
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • روش‌های تکثیر گیاه برگ انجیری در خانه
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران