Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:49:17 GMT

اقدام دولت کانادا خلاف حقوق بین الملل است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۰۶۰۷

خبرگزاری آریا- سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با انتقاد از اقدام خلاف عرف بین المللی دولت کانادا در  عدم موافقت با برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم این کشور، گفت: با پیگیری های وزارت امور خارجه، یکی از شهرهای مرزی آمریکا نزدیک به مرز  کانادا به عنوان مکان برگزاری انتخابات برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به عدم همراهی دولت کانادا در برگزاری مستقیم انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در خاک این کشور، گفت: موضوع برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در کشور کانادا و ایجاد امکان حضور و مشارکت هموطنان مقیم کشورمان در این امر سرنوشت ساز، از طریق نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک در تماس با سفیر کانادا در سازمان ملل موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.
موسوی با بیان اینکه با درخواست سفیر کانادا، یادداشتی در این خصوص از سوی وزارت امور خارجه تنظیم و برای تحویل به دولت کانادا به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران تحویل داده شده است؛ تصریح کرد: متاسفانه تاکنون پاسخ درخور و لازم از سوی دولت کانادا در راستای برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در این کشور دریافت نشده است.
وی در این خصوص گفت: با توجه به محدودیت زمانی باقی مانده و عدم امکان اعزام عوامل اجرایی از سوی وزارت امور خارجه، امکان برگزاری انتخابات به صورت مستقیم فعلاً  فراهم نشده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که وزارت امور خارجه کشورمان با تلاش کامل به دنبال فراهم آوردن امکان مشارکت شهروندان ایرانی مقیم درکانادا است؛ گفت: در این خصوص با هماهنگی های به عمل آمده از سوی ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه با دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن، هم اکنون پیش بینی لازم برای حضور ایرانیان مقیم کانادا در یکی از شهرهای مرزی آمریکا نزدیک به مرز کانادا انجام شده است و ان شاا... با تدابیر اندیشیده شده از سوی همکاران پر تلاش در وزارت امور خارجه، اخذ رای از شهروندان ایرانی مقیم در کانادا صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات وزارت امور خارجه ستاد انتخابات ریاست جمهوری دولت کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت